2

آخرین خبر در مورد فروش متری مسکن ؛ نقطه سر خط !

  • کد خبر : 297749
  • 13 مرداد 1402 - 9:55
آخرین خبر در مورد فروش متری مسکن ؛ نقطه سر خط !
جدای از اینکه فروش متری مسکن چه ارتباطی به شهرداری تهران دارد ، بعد از یکسال شلوغ بازی رسانه ای حالا وضعیت این طرح در چه مرحله ای است؟

به گزارش عصرشهروند در اخبار اقتصادی ، اولین بار در سال ۱۳۹۹ موضوع بورس مسکن تحت عنوان صندوق‌های زمین و ساختمان مطرح شد که به دلیل یک مشکل آیین‌نامه‌ای، سال‌ها متوقف بود. اصلاح آیین‌نامه در کمیسیون تخصصی دولت وقت انجام شد، اما به سرانجام نرسید.

دی ماه ۱۴۰۱ علیرضا زاکانی ـ شهردار تهران پرونده فروش متری زمین را دوباره از بایگانی بیرون کشید و مجددا موضوع بورس مسکن را مطرح کرد. شهردار تهران که سعی می کند خود را در قامت یک ریس جمهور نشان دهد گفته بود ؛ در شرایط تورمی، سرمایه مردم مثل یخ آب می‌شود اما خرید متری مسکن از طریق بازار سرمایه این امکان را فراهم می‌کند تا ارزش پول حفظ شود. ممکن است یک فرد ۱۰ متر، ۲۰ متر یا ۵۰ متر از یک واحد را بخرد و طی چند سال بتواند مالکیت کامل یک واحد را از آن خود کند.

تا اینکه خرداد ۱۴۰۲ مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ، خبر داد مصوبه کمیته فقهی بورس فروش متری مسکن اخذ شده و هم‌اکنون در هیات مدیره بورس در حال بررسی است.

بر اساس اخبار منتشر شده شهرداری تهران منتظر مصوبه بورس برای عملیاتی کردن فروش متری مسکن است. اولین پروژه هم محله نواب تهران تعیین شده و  برای این موضوع ۲۰۰ واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

حتما بخوانید : جزئیات طرح فروش متری مسکن در منطقه نواب تهران

اما در حالی که شهرداری تهران از اخذ مصوبه کمیته فقهی بورس و طرح در هیات مدیره بورس خبر می داد که اعضای شورای شهر تهران کاملا از موضوع بی اطلاع بودند!

تیرماه ۱۴۰۲ مهدی عباسی  در مصاحبه ای اظهار داشت ؛ لایحه فروش متری مسکن یکبار طرح شده اما قرار بر این است ابعاد و جزئیات طرح را به کمیسیون ارسال کنند و طرح مورد بررسی کمیسیون قرار بگیرد. رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه هنوز لایحه به شورا ارسال نشده است، یادآور شد: اگر لایحه به دست ما برسد مباحث به صورت کارشناسی بررسی می‌شود و افکار عمومی در جریان اقدامات و برنامه‌های این حوزه قرار خواهند گرفت.

اما حالا مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری بدون اینکه از زمان ارائه لایحه به شورای شهر تهران خبری بدهد اظهار داشت برای عرضه مسکن در بورس باید یک بخشنامه یا دستورالعمل از سمت سازمان بورس ابلاغ شود!

جدای از اینکه شهردار تهران در تصمیم گیری خود معمولا شورای شهر تهران را دخیل نمی کند و حتی به اعضای شورای شهر اطلاع رسانی هم نمی کند اما اظهارات جدید مهدی هدایت نشان می دهد بعد از یکسال مصاحبه و وعده های زاکانی در قامت یک رئیس جمهور! درخصوص فروش متری مسکن حالا همه چیز رسیده به همان نقطه ابتدا !

اولین بار در سال ۱۳۹۹ موضوع بورس مسکن تحت عنوان صندوق‌های زمین و ساختمان مطرح شد که به دلیل یک مشکل آیین‌نامه‌ای، سال‌ها متوقف بود. اصلاح آیین‌نامه در کمیسیون تخصصی دولت وقت انجام شد، اما به سرانجام نرسید!!

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297749

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .