6

آخرین نرخنامه اتحادیه میوه و تره بار تهران

  • کد خبر : 296084
  • 12 اردیبهشت 1402 - 11:54
آخرین نرخنامه اتحادیه میوه و تره بار تهران
نرخنامه جدید اتحادیه میوه وتره بار منتشر شد. بر اساس این نرخنامه ارزان‌ترین میوه هندوانه با کف قیمت هر کیلوگرم ۴ هزار تومان و گران‌ترین میوه گوجه سبز با سقف قیمت ۹۰ هزار تومان است. در این نرخنامه از "عرضه و تقاضا" به جای درج قیمت استفاده شده است.

به گزارش عصرشهروند در اخبار اقتصادی ، طبق آخرین نرخنامه اتحادیه میوه و تره بار، قیمت عمده هر کیلوگرم هندوانه نسبت به هفته گذشته با کاهش یک هزار تومانی در کف قیمت به ۴ تا ۱۰ هزار تومان، هر کیلوگرم طالبی با کاهش ۳ هزار تومانی در سقف قیمت به ۱۵ تا ۲۷ هزار تومان و هر کیلوگرم سیب لبنانی قرمز با کاهش ۵ هزار تومانی در سقف قیمت به ۲۵ هزار تا ۴۵ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت عمده هر کیلوگرم ملون نسبت به هفته قبل بدون تغییر قیمت ۱۲ تا ۲۲ هزار تومان، سیب لبنانی زرد  بدون تغییر قیمت ۲۵ هزار تا ۵۵ هزار تومان، هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال بدون تغییر قیمت ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، هر کیلوگرم پرتقال رسمی شمال بدون تغییر قیمت ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، هر کیلوگرم لیمو شیرین بدون تغییر قیمت ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان، هر کیلوگرم کیوی بدون تغییر قیمت ۲۰ تا ۵۵ هزار تومان، هر کیلوگرم نارنج بدون تغییر قیمت ۸ تا ۲۰ هزار تومان، هر کیلوگرم خیار رویال بدون تغییر قیمت ۵ تا ۹ هزار تومان، هر کیلوگرم خیار گلخانه‌ای بدون تغییر قیمت ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، هر کیلوگرم خیار مینی اصفهان بدون تغییر قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان و هر کیلوگرم گوجه سبز ۴۰ تا ۹۰ هزار تومان تعیین شده است.

در نرخنامه اتحادیه میوه و تره بار به جای درج قیمت عمده هر کیلوگرم موز اکوادور و موز هندی از عبارت عرضه و تقاضا استفاده شده است که به نظر می‌رسد، به دلیل نوسانات قیمت دلار باشد.

پیش از این نیز در نرخنامه اتحادیه میوه و تره بار از “عرضه و تقاضا” به جای درج قیمت استفاده شده بود. مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران، درباره دلایل درج “عرضه و تقاضا” به جای قیمت به اقتصاد آنلاین گفته بود، دو دلیل برای حذف قیمت و جایگزینی عبارت عرضه و تقاضا در جدول نرخنامه وجود دارد که هر دوی آن‌ها متأثر از شرایط اقتصادی کشور است.

وی اولین دلیل را افزایش نرخ ارز و نوسان در آن عنوان کرد چراکه با توجه به اینکه بخش عمده موز عرضه شده در بازار کشور وارداتی است، نوسان نرخ ارز اجازه تعیین قیمت مشخص برای آن را نمی دهد.

دارایی نژاد دلیل دیگر را خرید اعتباری موز توسط تجار دانست و توضیح داد: خرید اعتباری به این معنی است که تجار در هنگام خرید بهای کالا را پرداخت نمی‌کنند و پرداخت پس از ورود به کشور انجام می‌شود. با توجه به نوسانات شدید نرخ ارز امکان تعیین قیمت قطعی برای موز وجود نداشته است، در غیر این صورت زیان تجار در خرید اعتباری رقم می‌خورد.

گفتنی است، مراکز عرضه در سطح شهر مجاز به افزودن سود تا ۳۵ درصد به این قیمت‌ها هستند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=296084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .