15

آغاز بررسی تدوین بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده تهران در شورای شهر 

  • کد خبر : 284698
  • 20 شهریور 1400 - 13:41
آغاز بررسی تدوین بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده تهران در شورای شهر 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از آغاز فرایند مطالعات احیاء و نوسازی بافت فرسوده در تهران در این کمیسیون خبر داد. 

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، مهدی عباسی در خصوص برنامه این کمیسیون برای نوسازی و احیاء بافت فرسوده گفت: بافت فرسوده یک چالش شهر تهران است که بنا داریم با تدوین سیاست‌های تسهیل‌گری در صدور پروانه و ارائه امتیازات دیگر، زمینه‌ای را فراهم کنیم که بخش خصوصی به شکل انبوه به فرآیند نوسازی و احیای بافت فرسوده پایتخت ورود کند.

وی با بیان اینکه می‌توان برای شرکت‌های بخش خصوصی بسته‌های تشویقی خاص با توجه به شرایط در نظر گرفت، افزود: از آنجایی که سرمایه‌گذاری برای نوسازی بافت فرسوده که عمدتا در مناطق جنوبی هستند برای بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست، شهرداری تهران می‌تواند در راستای تشویق شرکت های بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده، سیاست‌های تشویقی در نظر بگیرد که یکی از آنها این است که شهرداری تهران برای سازنده بخش خصوصی در یک پروژه دیگر امتیازاتی قائل شود که البته باید ابعاد این پیشنهاد بررسی شود.

عباسی ادامه داد: همچنین به دنبال آن هستیم که خدمات بیشتری برای بافت فرسوده رایگان شود.

وی در مورد تمایل سازندگان محلی و خُرد برای نوسازی املاکشان نیز گفت: قطعا در صورت تدوین سیاست‌های تشویقی، این بسته‌ها مشمول حال این افراد نیز می‌شود اما در حال حاضر فرآیند مطالعاتی برای تدوین وضعیت موجود و راه‌های تشویقی آغازشده تا ببینیم برای افزایش سرعت در نوسازی بافت فرسوده چه باید کنیم اما آنچه که مسلم است این است که نوسازی بافت های فرسوده در دستور کار ما در شورای ششم قرار دارد.  منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=284698

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .