9

آقای وزیر !اگر نزدیکان شما هم در آتش صاعقه می‌سوختند،همین موضع را می‌گرفتید؟!

  • کد خبر : 276514
  • 06 بهمن 1399 - 16:02
آقای وزیر !اگر نزدیکان شما هم در آتش صاعقه می‌سوختند،همین موضع را می‌گرفتید؟!
وزیر آموزش‌و‌پرورش در واکنش به سوختن ۶ معلم و دانش‌آموز در برخورد صاعقه با مدرسه­‌ کانکسی گفته "این یک حادثه است و در هر زمان ممکن است در هر نقطه‌ای از کشور حادثه اتفاق بیفتد!" آقای وزیر! اگر فرزندان خودتان هم در آتش می‌سوختند، همین موضع را میگرفتید؟

به گزارش اخبار آموزش پرورش عصرشهروند، دوشنبه ۲۹ دی‌ ماه حدود ساعت ۲۲ برخورد صاعقه با مدرسه­‌ای کانکسی در منطقه کنگرستان سردشت از توابع شهرستان دزفول در استان خوزستان، باعث سوختگی سه معلم و سه نوجوان از اهالی این روستا شد.

محسن حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش در واکنش به حادثه آتش سوزی این مدرسه کانکسی گفت: “این یک حادثه است و در هر زمان ممکن است در هر نقطه‌ای از کشور حادثه اتفاق بیفتد، اولویت اول این است همه دانش‌آموزان از امکان آموزش برخوردار باشند حتی اگر در چادر، کانکس یا واحد استیجاری باشد در درجه اول باید اطمینان پیدا کنیم هیچ دانش‌آموزی از آموختن محروم نیست در گام دوم متناسب با اعتباراتی که داریم باید برای اصلاح فضای آموزشی اقدام کنیم و در مقایسه با سال قبل اعتبارات این بخش چهار برابر شده یعنی دولت اعتبارات خوبی به توسعه فضاهای آموزشی اختصاص داده است بنابراین تلاش می‌کنیم فضاهای آموزشی را بهبود ببخشیم.”

باید به جناب آقای وزیر یادآوری کرد که حفظ ایمنی و سلامت مردم کشور، حق و وظیفه‌ای غیرقابل مذاکره و اولویت اول است و در این راه، عزیزترین فرزندان کشور شهید شده‌اند .

آقای وزیر برای خانواده‌ها، اولویت اول ایمنی و سلامت دانش آموزان است؛ اگر خدای ناکرده چنین حادثه‌ای برای فرزندان شما در جایگاه معلم یا دانش‌آموز اتفاق می‌افتاد، باز هم نظرتان این بود؟

اگر قرار باشد به رویه جنابعالی به موضوعات نگاه کنیم که همه چیز حادثه است و نیازی به ساختار عریض و طویلی مانند وزارتخانه‌ آموزش و پرورش  با این همه مدیر نیست‌.

باید توجه داشت این اظهارنظر قابل تامل وزیر آموزش و پرورش در شرایطی بیان می‌شود که یکی از انتقادات جدی به وزارت آموزش و پرورش آن هم چهار دهه پس از انقلاب، رشد آمارهای کمی بدون توجه به مقوله کیفیت است و هم‌اکنون بزرگترین گم‌شده نظام آموزشی ، کیفیت است.

معضل کیفیت در بحث فضای فیزیکی مدارس نیز مشاهده می‌شود، مدارس کانکسی، سنگی، فرسوده و تخریبی، بخاری‌های نفتی و گازی هر چند وقت یکبار بلای جان دانش‌آموزان و معلمان می‌شود و عده‌ای را به کام مرگ و سوختگی می‌کشاند .

فارغ از هر موضوعی، وزارت آموزش و پرورش مسئول ایمنی در تمام مدارس اعم از دولتی و غیردولتی است که مجوز ایجاد و فعالیت آن را صادر کرده است همچنین مسئول جبران آسیب‌ها و خسارات وارده به هر فردی است که به دلیل سازه‌های ناایمن این وزارتخانه آسیب دیده‌اند.

ابهامات و سؤالاتی که انتظار می‌رود سازمان نوسازی مدارس از مجموعه‌های تحت‌نظر وزیر آموزش و پرورش پاسخ روشنی به آنها بدهد موارد زیر است:

۱٫ آموزش و پرورش در کنار حق آموزش دانش‌آموزان با صراحت اعلام کند برای تامین امنیت آنها چه اقداماتی انجام داده است؟ کدام مقررات ایمنی در مدارس ملاک عمل است؟

۲٫ با توجه به حادثه اخیر در مدرسه کانکسی، ضوابط ایمنی که در مدارس کانکسی رعایت می‌شود، کدام است؟ برای ایمنی این مدارس در برابر صاعقه چه اقداماتی انجام شده است؟ آیا این مدارس به صاعقه‌گیر مجهز هستند؟

۳٫ آیا هر سازه فلزی پیش ساخته را می‌توان تحت عنوان کانکس به عنوان کلاس درس دانش‌‌آموزان آن هم بدون مکان‌یابی مناسب مورد استفاده قرار داد؟ آیا کانکس‌های فعلی استاندارد لازم برای استفاده به عنوان مدرسه را دارند.

 


خبر زیر منتشرشده در ۰۵ بهمن ۱۳۹۹

اولویت نخست آموزش دانش‌آموزان است حتی در کانکس!

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حادثه آتش‌سوزی مدرسه کانکسی گفت: اولویت نخست ما آموزش دانش‌آموزان است حتی اگر در چادر، کانکس و واحد استیجاری باشد.

محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه دیدار با رئیس بنیاد شهید در جمع خبرنگاران درباره افزایش اعتبارات مدارس شاهد اظهار کرد: این موضوع در کمیسیون تلفیق مجلس مصوب شده است و باید در صحن علنی تصویب شود، الآن نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.

وی درباره آموزش حضوری عنوان کرد: هنوز زود است درباره این تصمیم داوری کنیم، در پایان هفته گزارشی از استان‌ها خواهیم گرفت تا ببینیم وضعیت چگونه است و حتماً اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، خبرهای پراکنده از همه کشور داریم که به‌خصوص در مناطق روستایی، عشایری و شهرها فعالیت‌ها وجود دارد. برخی خانواده‌ها تمایل داشتند فزندشان حضوری آموزش ببیند اما آمارگیری کلی را در پایان هفته انجام می‌دهیم.

حاجی‌میرزایی درباره ابتلای معلمان و دانش‌آموزان به کرونا با بازگشایی مدارس گفت: گزارشی از ابتلا به کرونا ارائه نشده و هنوز زود است دراین‌باره صحبت کنیم، دستورالعملی را وزارت بهداشت ابلاغ کرده است و ما متعهد هستیم آن را اجرا کنیم و به مدیران مدارس تأکید کردیم مراقبت لازم را انجام دهند، در یکی از گفت‌وگوها از خانواده‌ها خواستم خودشان هم به مدرسه بیایند و مطمئن شوند برنامه مراقبتی ما چگونه است.

وی درباره استخدام معلمان حق‌التدریس، متذکر شد: حکم قانون این است، افرادی که مشمول می‌شوند و الآن تکلیف همه آنها  مشخص است، تا پایان برنامه ششم توسعه به‌ازای ردیف و بودجه‌ای که اختصاص پیدا می‌کند، استخدام شوند.

درخواست ردیف استخدامی برای معلمان حق‌التدریس

وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس ردیف و بودجه امسال ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر استخدام می‌شوند که از بالاترین امتیاز شروع به جذب کردند و برای بقیه هم در مرحله بعدی اقدام می‌شود از سازمان اداری و استخدامی درخواست کردیم مجدداً به ما ردیف استخدامی دهند و پیگیری خواهیم کرد که طبق قانون این افراد تا پایان سال آینده باید به استخدام دربیایند و پرونده این موضوع بسته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی با توجه به آتش‌سوزی مدرسه‌ای کانکسی در سردشت دزفول متذکر شد: این یک حادثه است و در هر زمان ممکن است در نقطه‌ای از کشور حادثه اتفاق بیفتد، اولویت اول این است همه دانش‌آموزان از امکان آموزش برخوردار باشند حتی اگر در چادر، کانکس یا واحد استیجاری باشد در درجه اول باید اطمینان پیدا کنیم هیچ دانش‌آموزی از آموختن محروم نیست در گام دوم باید برای اصلاح فضای آموزشی اقدام کنیم متناسب با اعتباراتی که داریم و در مقایسه با سال قبل چهار برابر شده یعنی اعتبارات خوبی دولت به توسعه فضاهای آموزشی اختصاص داده است تلاش می‌کنیم فضاهای آموزشی را بهبود ببخشیم .

وی گفت: سال گذشته و امسال تمام مدارس خشتی و گلی را جمع‌آوری کردیم و با مدارس مناسب‌تر جایگزین شد، بخشی از مدارس کانکسی و سنگی کاهش پیدا کرده است. حدود ۲۲ درصد واحدهای آموزشی نیازمند توجه ویژه است یا باید روی مقاوم‌سازی کار شود یا برای بازسازی مجدد آن اقدام شود، همه‌ساله متناسب با اعتبارات این کار انجام می‌شود براساس آمار جدید سازمان نوسازی مدارس، درصد مدارس ناامن از ۳۰ درصد به ۲۲ درصد رسیده است.  منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=276514

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .