16

آنچه درباره خرید بیمه سربازی ۱۴۰۰ باید بدانیم و پاسخ به سوالات

  • کد خبر : 280213
  • 15 فروردین 1400 - 10:53
آنچه درباره خرید بیمه سربازی ۱۴۰۰ باید بدانیم و پاسخ به سوالات
در این گفتار عصرشهروند، درباره خرید حق بیمه سربازی و سایت محاسبه و پاسخ به سوالات متداول، اطلاعات خوبی ارائه شده است.

خرید حق بیمه خدمت سربازی برای آقایانی که خدمت سربازی انجام داده اند، امکان پذیر است. اگر ۲ سال سابقه بیمه پردازی اختیاری یا اجباری در شعب تامین اجتماعی در سراسر کشور داشته باشید، می توانید نسبت به خرید حق بیمه خدمت سربازی اقدام کرد و سوابق تامین اجتماعی خود را برای بازنشستگی، افزایش  دهید.

حق بیمه خدمت سربازی بر اساس متوسط دستمزد ۲ سال قبل از تاریخ درخواست ضرب در ۷% محاسبه می شود. لذا اگر بیش  از ۲۴ ماه سابقه بیمه پردازی دارید، در اسرع وقت نسبت به پرداخت حق بیمه خدمت سربازی اقدام کنید تا پول کمتری برای خرید حق بیمه  سربازی پرداخت کنید. اگر پیش از سربازی، زیر ۳۰ روز سابقه داشته باشید، رایگان محاسبه می شود.

به دلیل این که همه ساله بر اساس حداقل حقوق و دستمزد اعلامی شورای عالی کار، حقوق کارگران مشخص و مبنای محاسبه حق بیمه ماهانه کارگران اجباری و اختیاری می شود و روند صعودی دارد، پرداخت با تعلل، موجب پرداخت هزینه های بیش تر از سوی شما برای خرید حق بیمه سربازی می شود.

در این گفتار عصرشهروند، درباره خرید حق بیمه سربازی و سایت محاسبه و پاسخ به سوالات متداول، اطلاعات خوبی ارائه شده است . حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰، ۴۱ میلیون ریال و ۳۰ درصد حق بیمه، معادل ۱۲ میلیون ریال است که ۷ درصد حق کارگر و ۲۳ درصد حق کارفرما است.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰

مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه سربازی در سال ۱۴۰۰

به منظور خرید بیمه سربازی بایستی مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • اصل و رونوشت کارت پایان خدمت
  • اصل و رونوشت کارت ملی هوشمند
  • شماره بیمه (نیازی به دفترچه بیمه نیست)
  • تکمیل فرم درخواست
  • اگر متقاضی، بالای ۵۰ سال سن داشته باشد، کارت پایان خدمت قدیمی الزامی است.
  • اگر کارت پایان خدمت شما مفقود شده  باشد و بالای ۵۰ سال سن داشته باشید، نامه از یگان خدمتی الزامی است.
  • اگر کارت پایان خدمت شما مفقود شده باشد و کم تر از ۵۰ سال سن داشته باشید، نامه از سازمان وظیفه عمومی ناجا الزامی است. اطلاعات تکمیلی را در POLICE.IR بدست آورید.

نحوه محاسبه حق بیمه خدمت سربازی

نحوه محاسبه حق بیمه خدمت سربازی در سال ۱۴۰۰ مثل روال قبل است. متوسط دستمزد ۲ سال پیش از تاریخ درخواست شما در نظر گرفته می شود و در عدد ۷ % ضرب می شود. اگر متقاضی، جانباز باشد، با ارائه گواهی حضور در جبهه های حق علیه باطل، نیازی به پرداخت این مبلغ ندارد.

اگر مبلغ حق بیمه را در موعد مقرر پرداخت نکنید، بایستی بر مبنای محاسبات جدید و متوسط دستمزد سال های جدید، نسبت به پرداخت حق بیمه نهایی خرید خدمت سربازی اقدام کنید.

اگر سابقه بیمه پردازی قبل از خدمت شما زیر ۳۰ روز باشد، مبلغ خرید خدمت سربازی برای  شما رایگان خواهد بود. ملاک ماه های خدمت سربازی  شما، عدد ثبت شده در پشت کارت خدمت است.

محاسبه حق بیمه دوران سربازی

پیش از مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی در یکی از استان های کشور به منظور خرید بیمه  سربازی در سال ۱۴۰۰ شمسی، می توانید با مراجعه به سایت مشاهده سوابق بیمه پردازی خود، نسبت به محاسبه مبلغ خرید بیمه سربازی ۱۴۰۰ به صورت آنلاین اقدام کنید.

سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر، با راه اندازی درگاه خدمات الکترونیکی طرح تحول دیجیتالی، تلاش کرده تا بسیاری از خدمات خود به کارگران و کارفرمایان را در بستر فضای مجازی ارائه کند. از آن جمله، مشاهده سوابق بیمه پردازی، مشاهده مبلغ خرید بیمه سربازی، درخواست اینترنتی بازرسی از کارگاه ها و .غیره.

برای محاسبه آنلاین خرید بیمه سربازی در سال ۱۴۰۰ شمسی به بعد، بایستی به سایت eservices.tamin.ir رجوع کنید وبا کد کاربری و رمز عبوری که دریافت کردید، وارد سایت شوید.

محاسبه آنلاین خرید بیمه سربازی در سال 1400

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، به منظور ورود به سامانه محاسبه آنلاین خرید بیمه سربازی بایستی روی گزینه نارنجی ورود به سامانه کلیک کنید.

مراجعه به سایت تامین دات آی آر

توجه داشته باشید که برای مراجعه به سایت تامین دات آی آر بایستی  فیلترشکن خود را غیر فعال کنید. این سرویس الکترونیکی به IP های خارج ایران ارائه نمی شود. شما وارد سایت ACCOUNT.TAMIN.IR خواهید شد که در عکس بالا، تصویر این بخش از سایت نمایش داده شده است. کد و رمز عبور را وارد کنید. کد کاربری شما، کد ملی شما است.

پس از وارد کردن کد و رمز عبور، وارد داشبورد پروفایل خود در سرویس الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی خواهید شد که تصویر این صفحه در عکس زیر نشان داده شده است. دقت کنید که نام و نام خانوادگی شما در سمت چپ بالا صفحه به نمایش درآمده باشد.

بیمه شدگان، کارفرمایان، مستمری بگیران و تامین اجتماعی من

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، ۴ منو اصلی : بیمه شدگان، کارفرمایان، مستمری بگیران و تامین اجتماعی من در دسترس است. بسیاری از خدماتی که شما به صورت غیر حضوری می توانید از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنید در بخش بیمه شدگان که دومین منوی سمت راست بالا سایت در دسترس می باشد.

بخش بیمه شدگان در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی، زیرکشویی شامل بخش های زیر است:

  • خدمات نام نویسی شامل: استعلامات اطلاعات هویتی و شماره تامین اجتماعی، استعلام ارتباط فعال با سازمان تامین اجتماعی، استعلام شماره حساب های ثبت شده، اعلام شماره حساب بانکی، مشاهده و ثبت افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی ودریافت عکس ازپایگاه  ثبت احوال
  • خدمات پرونده الکترونیک شامل: پرونده الکترونیکی من
  • خدمات سابقه شامل: کلیه سوابق، سوابق و ریز دستمزد بعد از سال ۱۳۸۶، سوابق تلفیقی، اعلام سابقه به موسسات و اعتراض به سابقه دارای کسری کارکرد یا اشکال
  • خدمات سابقه شامل: استعلام برخورداری از خدمات درمانی و حمایت درمانی و هزینه های درمانی.
  • حمایت های کوتاه مدت شامل: استعلام  استحقاق دریافت هدیه ازدواج، درخواست غرامت دستمزد بیماری و درخواست کمک هزینه  بارداری و درخواست اروتز و پروتز. درخواست هدیه ازدواج، درخواست کمک هزینه  مراسم ترحیم .
  • بازرسی های انجام شده از محل اشتغال شامل: مشاهده بازرسی انجام شده توسط سازمان و ثبت درخواست برای افراد فاقد بازرسی.
  • خدمات امور بیمه شدگان: محاسبه خرید خدمت سربازی، ثبت درخواست کمیسیون پزشکی، محاسبه مبلغ هدیه ازدواج، محاسبه مبلغ غرامت دستمزد ایام بیماریف محاسبه مبلغ غرامت دستمزد ایام بارداری، تکمیل سوابق بیمه کسری از ماه، پرداخت حق بیمه  کسری از ماه و درخواست برقراری کفالت
  • خدمات بازنشستگی: نحوه محاسبه مبلغ مستمز بازنشستگی و درخواست بازنشستگی.
  • بیمه شدگان خاص شامل انعقاد قرارداد بیمه اختیاری، پرداخت حق بیمه اختیاری، انعقاد قرارداد بیمه مشاغل آزاد، پرداخت حق بیمه مشاغل آزاد  ومشاهده برگ پرداخت.
  • خدمات سلامت الکترونیک شامل پرونده  سلامت الکترونیک من.

همان طور که در عناوین فوق می بینید، بخش محاسبه خرید بیمه خدمت سربازی در بخش «امور بیمه شدگان» ارائه شده است . روی این بخش کلیک کنید و نسبت به محاسبه خرید خدمت سربازی اقدام کنید.

اطلاعات مدت خدمت سربازی شما توسط ناجا در سامانه

اگر در محاسبه خرید بیمه سربازی در سال ۱۴۰۰، با پیغام اطلاعات مدت خدمت سربازی شما توسط ناجا در سامانه وارد نشده مواجه شدید، به همراه کارت پایان خدمت و کارت ملی هوشمند در طول ایام کاری هفته به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی در استان محل سکونت یا اشتغال مراجعه کنید. هر سوالی را با شماره تلفن ۱۴۲۰ در میان بگذارید یا به سایت CRM.TAMIN.IR با فیلترشکن خاموش، مراجعه فرمایید.

پاسخ به سوالات متداول درباره خرید بیمه سربازی ۱۴۰۰

آیا نسبت به خرید بیمه سربازی تعجیل کنیم؟

بله. به این دلیل که هر سال، بر اساس حداقل حقوق و دستمزد و مدت زمانی که از خدمت سربازی شما سپری شده است، مبلغ نهایی خرید بیمه سربازی، افزایش می یابد. یعنی مبلغ خرید بیمه سربازی شما در سال ۱۴۰۰ بیش تر از مبلغی خواهد بود که می توانستید در سال ۱۳۹۹ و ماقبل پرداخت کنید.

استرداد مبالغ پرداختی دوره سربازی امکان پذیر است؟

در صورتی که سابقه بیمه پردازی نداشته باشید با مراجعه حضوری بیمه شده به شعبه محل بیمه پردازی، استرداد وجه پرداختی دوره سربازی امکان پذیر است.

استرداد مبلغ خدمت سربازی چگونه است؟

در سال ۱۴۰۰ شمسی، استرداد مبلغ خدمت سریازی به صورت غیر حضوری امکان پذیر نیست و اگر پرداخت حق بیمه شما در سیستم سبا صورت گرفته باشد، بایستی به شعبه مراجعه فرمایید.

آیا امکان پرداخت اقساطی مبلغ خرید بیمه سربازی وجود دارد؟

بله.

نحوه پرداخت فیش اقساط خرید بیمه سربازی چه گونه است؟

نحوه پرداخت فیش اقساط بیمه سربازی از طریق آدرس SAMT.TAMIN.IR در دسترس است و می توان به صورت غیر حضوری  از طریق بانک های عامل اقدام کرد.

اگر مهلت قسط خرید بیمه سربازی سپری شده باشد، امکان پرداخت آن قسط وجود دارد؟

بله. تاریخ پرداخت بیمه شده متقاضی، به عنوان تاریخ درخواست جدید او در نظر گرفته می شود و بعد از به روز رسانی قسط معوق خرید بیمه سربازی، امکان پرداخت فراهم  می شود. اگر مابقی اقساط دارای مهلت پرداخت باشند، با همان مبلاغ قبلی که روی فیش درج شده است، نسبت به پرداخت اقساط اقدام  کنید.

قصد تغییر دوره خدمت سربازی دارم. امکان پذیر است؟

تغییر دوره خدمت سربازی توسط شما امکان پذیر نیست. تنها اطلاعاتی که از پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است، توسط تامین اجتماعی مورد قبول است و مبنای محاسبات خواهد بود. اگر مدت خدمت سربازی شما دارای انقطاع بوده و مدت مورد نظر بیش از ۳۰ ماه باشد، فراخوان اطلاعات دوره  خدمات توسط سیستم انجام می شود و بایستی برای تکمیل مدارک و فرآیندبه صورت حضوری به شعب مراجعه کنید.

مبلغ حق بیمه خدمت سربازی را پرداخت کرده ام اما در سامانه سوابق تامین اجتماعی، سوابق بنده نشان داده نمی شود. چه باید کرد؟

اگر سوابق بیمه خرید خدمت سربازی در ماه های مختلف، نشان داده نمی شود، اگر اقساط را یکجا پرداخت کردید، سابقه ایجاد می شود و در صورت پرداخت قسطی، پس از پرداخت همه اقساط، سابقه نشان داده می شود. پس بایستی صبرکنید تا همه اقساط پرداخت و وصولی آن ها دریافت  شود.

در سامانه با پیام «دوره خدمت شما یافت نشد» مواجه شدم. چه کنم؟

اگر به منظور پرداخت حق بیمه سربازی خود، با پیام بالا مواجه شدید، به شعب محل بیمه پردازی مراجعه کنید.

در ورود به سامانه به منظور محاسبه حق بیمه سربازی، اطلاعات دوره خدمت وظیفه عمومی بنده، اشتباه نمایش داده می شود. چه باید کرد؟

در این حالت، شما بایستی به منظور محاسبه سوابق خدمت سربازی به شعبه محل بیمه پردازی مراجعه کنید. توجه کنید که سامانه تامین اجتماعی، اطلاعات دوره خدمت سربازی شما را از سامانه ناجا استعلام بر خط می کند.

حتما بخوانید: حق بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰

مخاطب گرامی

اگر سابقه پرداخت حق بیمه مدت سربازی دارید و پرسشی در این باره دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=280213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .