7
در صحن شورا صورت گرفت؛

ابهام در لایحه خروج اموال منقول مستعمل شهرداری/ بازگشت لایحه به کمیسیون ها برای بررسی بیشتر

  • کد خبر : 295551
  • 20 فروردین 1402 - 15:10
ابهام در لایحه خروج اموال منقول مستعمل شهرداری/ بازگشت لایحه به کمیسیون ها برای بررسی بیشتر
همزمان با یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه شهردار تهران در خصوص «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت از رده خارج کردن امول منقول مستعمل تحویلی به ارگان‌ها، دستگاه‌های دولتی، مؤسسات عمومی و عام‌المنفعه، شهرهای دچار حوادث ناگهانی و سایر موارد مشابه» بررسی و تأیید آن به جلسه بعدی شورا موکول شد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت از رده خارج کردن امول منقول مستعمل تحویلی به ارگان ها، دستگاه های دولتی، موسسات عمومی و عام المنفعه، شهرهای دچار حوادث ناگهانی و سایر موارد مشابه» اظهار کرد: برخی اموال شهرداری مستهلک شده که خودروی سنگین و سبک، موتور سیکلت و در مجموع وسایل نقلیه را شامل نمی شود و شامل تجهیزات اداری، کانکس و رایانه است.

وی افزود: مقرر شده که در سقف یک میلیارد تومان، انتقال اموالی که مستهلک شده و باید از لیست اموال خارج شود، بروکراسی نداشته باشد و شهرداری بر اساس تصویب در کمیته ای این اختیار را داشته باشد که اموال را انتقال دهد.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای شهر تهران در تذکری اعلام کرد: در ماجرای زلزله خوی و تامین اعتبار برای کمک به این مناطق دیدیم که وفق قانون موضوع اهدای کمک ملغی ومغایرت قانونی ان اعلام شد از این رو با تجه به اینکه در شهر تهران و حسب گزارشات ارسالی از سوی رییس آموزش و پرورش، شاهد این هستیم برخی مدارس دارای کمبود امکانات اولیه کلاس ها هستند و در کلاس های ۶۵ نفره مشغول به تحصیل هستند به دلیل همین کمبودها روی زمین می نشینند بهتر است این اموال طبق ضوابط در خود تهران استفاده شود.

نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز در تذکری این لایحه را ذیل مصوبه قبل شورا عنوان کرد و گفت: مصوبه قبلی شورا کاملا شفاف و بدور از هرگونه ابهام بود اما لایحه ارسالی فعلی شهرداری در خصوص رده خارج کردن امول منقول مستعمل تحویلی به ارگان ها، دستگاه های دولتی، موسسات عمومی و عام المنفعه، شهرهای دچار حوادث ناگهانی و سایر موارد مشابه دارای ابهام است و تعداد و یا رقم قطعی در آن ذکر نشده و برای اینکار لازم است لایحه مجزا به طور شفاف به صحن شورا ارسال شده تا بررسی های لازم در این خصوص انجام شود.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورا نیز با بیان اینکه قیمت اقلام بر اساس نظر کارشناسی مشخص شود، گفت: ممکن است ارزش دفتری این اقلام مبلغ پایینی باشد و باید بر اساس نرخ کارشناسی، تحویل اقلام صورت گیرد.

مهدی اقراریان عضو شورای شهر نیز در اعلام مخالفت خود در موضوع از رده خارج کردن امول منقول مستعمل تحویلی به ارگان‌ها، دستگاه‌های دولتی، مؤسسات عمومی و عام‌المنفعه، شهرهای دچار حوادث ناگهانی و سایر موارد مشابه خاطر نشان کرد: این مسئله در شهرداری تهران یک روال جاری داشته است به طوریکه در سال گذشته لایحه همین موضوع به صحن شورا ارسال و مصوب شد اما اینکه فردی از شورا منتخب و در قالب کمیته ای آن هم بدون حق رای این موضوع باعث ابهام جدی و اساسی است و این به منزله تهدید و سلب اختیار از شوراست و نظارت که وظیفه اصلی شوراست با مخاطره جدی همراه خواهد شد.

ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: پیشنهاد بنده این است که با کلیات موافقت شود و تبصره ای در نظر بگیریم که بر اساس آن وقتی لیست قطعی شد در شورا مورد رأی گیری قرار بگیرد تا مشخص شود که چه اقلامی به چه نهادهایی تحویل داده خواهد شد.

علی اصغر قائمی، عضو شورای شهر نیز با عنوان اینکه این لایحه دارای ایرادات اساسی است در این باره از شهرداری تهران خواست تا با توجه به عدم تعیین میزان ریالی آن فهرستی از اقلام قابل واگذاری را به شورا ارسال می کرد تا اعضا بدانند که با چه مواردی روبرو هستیم تا بتوان به راحتی موضوعات را بررسی و تصمیم گیری کرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی اقلام مستهلک می شود سالیانه به مزایده گذاشته می شود؛ بنابراین چون این اقلام قیمت داشته و واگذاری آن به سایر شهرها مشکل دارد، در فرمانداری با ایراد مواجه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در سطح شهر تهران و ارائه به دستگاه های دولتی و مؤسسات خیریه منعی ندارد اما تحویل به شهرهای دیگر با اشکال روبه رو خواهد شد، تصریح کرد: در مواردی برخی شهرها درخواست اتوبوس مستعمل دارند و پاسخ ما این است که جز شرکت اتوبوسرانی، فضایی دیگر نمی تواند از آنها استفاده کند و وقتی مستعمل شود دیگر کاربرد نخواهد داشت.

مهدی چمران گفت: پیشنهاد ما این است که وضعیت موارد قبلی و همچنین اقلام آینده نیز مشخص شود تا دست شهرداری برای تحویل مستعملات باز باشد.
گفتنی است با توجه به وجود ایرادات و ابهامات مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر و عدم ارائه فهرست ریالی و اقلام مورد نظر شهرداری تهران برای اخذ مجوز برای از رده خارج کردن امول منقول مستعمل تحویلی به ارگان‌ها، دستگاه‌های دولتی، مؤسسات عمومی و عام‌المنفعه، شهرهای دچار حوادث ناگهانی و سایر موارد مشابه بررسی موضوع در این جلسه ملغی شد و پایش موارد پس از رفع ابهامات جهت بررسی بیشتر به جلسه بعد موکول شد.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=295551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .