15

احمد مسجد جامعی: بافت تاریخی میدان شوش در حال نابودی است

  • کد خبر : 274598
  • 25 آذر 1399 - 15:21
احمد مسجد جامعی: بافت تاریخی میدان شوش در حال نابودی است
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه بافت میدان شوش اکنون مرده است. درحالی که بافت قدیمی خوبی داشته است، اما اکنون تبدیل به محیطی برای پاساژ سازی شده است.

به گزارش اخبار شورای شهر ، احمد مسجد جامعی پس از استماع گزارش دبیر شورایاری منطقه ۱۵ با  تایید اهمیت قابلیت های تاریخی این منطقه ضمن سپاسگزاری از گزارش رابط شورایاری این منطقه اظهار داشت:  منطقه ۱۵ حوزه اوراقچی های تهران است و سابقا طرحی داده شد که این اوراقچی ها به فرون آباد منتقل شوند و تا بحال هزار واحد اوراقچی منتقل شده اند اما هنوز بسیاری از این اوراقچی ها در این منطقه حضور دارند.

او در همین راستا ادامه داد: منطقه ۱۵ در بر سر راه خراسان است و از همین روی دارای کاروانسرا ها و بناهای فاخری است که متاسفانه برخی اوراقچی ها در آنجا مستقر شده اند و برخی هم درحال تخریب و تبدیل به پاساژ هستند و میدان شوش با آن همه سابقا درحال از دست دادن بافت تاریخی خود است.

مسجد جامعی در خصوص موضوع تفرجگاه مسگرآباد نیز گفت: برخی از روحانیون و شخصیت های بزرگ تهران اهل مسگرآباد بودند و این محله قشلاق شعبه ای از ایل کلهر بود که میان مسگرآباد و لار رفت و آمد می‌کردند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نمی‌دانم چرا در حوزه مسگر آباد مشکل فرمانداری داریم افزود: این مکان می‌تواند مانند محلات تهران باشد، زیرا اشخاص بزرگی آنجا رشد کردند. در آنجا قنات ها و فضای سبز خوبی وجود دارد و باید توجه شود.

مسجد جامعی همچنین متذکر شد: کوشک امیرسلیمانی و باغ امیر سلیمانی یک مجموعه هستند نه از هم جدا .

او در پایان افزود: زندان هارون الرشید هم احتمالا آتشکده است و زندان نبوده و قدمت آن به پیش از اسلام می‌رسد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=274598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .