13

استقلال و چالشهای بزرگ پیش رو

  • کد خبر : 297935
  • 23 مرداد 1402 - 15:36
استقلال و چالشهای بزرگ پیش رو
استقلال برای رعایت قانون سقف بودجه با چالش بزرگی مواجه است.

به گزارش عصرشهروند ورزشی، بدون شک استقلال در تابستان ۱۴۰۲ یکی از عحیب‌ترین فصول نقل و انتقالات خودش را سپری می‌کند و آبی‌های پایتخت در دو ماه اخیر با انواع و اقسام حاشیه‌های مختلف دست و پنجه نرم کرده‌اند. از ماجراهای درگیری در نخسیتن تمرین فصل استقلال گرفته تا حواشی انتقال بیرانوند، استعفای حجت کریمی و اختلافات جانشین او با جواد نکونام مسائلی بوده که در این مدت برای استقلال پیش آمده و شرایط این تیم را سخت کرده است.

آبی‌های پایتخت پس از برد دلچسب در هفته اول لیگ مقابل نفت آبادان حالا با یک مشکل جدید مواجه هستند. سقف بودجه ۳۰۰ میلیاردی استقلال در حال حاضر پر شده و این تیم نمی‌تواند قرارداد چند بازیکن جدید خود مانند محمدرضا خالدآبادی، منتظر محمد، سامان تورانیان و آریا برزگر را ثبت کند و حتی مهدی هاشمی‌نسب و یوسو سسما هم وضعیت مشخصی ندارند. این درحالی است که جواد نکونام به دنبال اضافه شدن چند بازیکن خارجی و امضای قرارداد با سعید مهری و یاسین سلمانی هم بود ولی با توجه به وضعیت فعلی باشگاه امکان اضافه شدن بازیکن جدید هم وجود ندارد.

مجموع قرارداد بازیکنان و مربیان استقلال برای لیگ بیست و دوم ۳۲۱ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان بود که در کنار آپشن‌های بازیکنان به عدد سرسام‌آور ۴۹۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان رسید. موضوعی که نشان می‌دهد علی خطیر کار بسیار دشواری برای مدیریت قراردادها دارد و با یک ماموریت بزرگ مواجه شده است. قراردادهای نجومی مدیران قبلی استقلال در فصل گذشته تبدیل به یک دردسر بزرگ برای این تیم شده و عرصه را بر مدیران فعلی تنگ کرده است.

علی خطیر، سرپرست باشگاه استقلال هم از زمان حضور در این تیم به دنبال کاهش هزینه‌ها و اصلاح قراردادها بوده ولی هنوز موفق به انجام این کار نشده و تنها قرارداد جواد نکونام، مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان اصلاح شده است تا مجموع قراردادها به ۳۰۲ میلیارد برسد.

در حال حاضر نفراتی چون امید حامدی‌فر، علیرضا رضایی و سینا سعیدی‌فر سه گزینه اصلی برای خروج از استقلال هستند تا علاوه بر حل شدن مشکل سقف بودجه، لیست آبی‌ها هم خالی شود و بتوانند قرارداد بقیه نفرات را ثبت کنند. از طرفی گفته می‌شود منتظر محمد، خرید عراقی استقلال هم به صورت قرضی این تیم را ترک خواهد کرد. در حال حاضر سعید مهری هم پس از فسخ قراردادش شرایط مشخصی ندارد. با وجود درخواست نکونام برای امضای قرارداد با مهری، مدیران استقلال به دنبال کاهش مبلغ قرارداد او هستند ولی هافبک آبی‌ها می‌خواهد همان قرارداد قبلی را دوباره ثبت کند. امروز قرار است جلسه‌ای بین خطیر و مهری برگزار شود و حتی احتمال جدایی هافبک شماره هشت استقلال و انتقالش به سپاهان هم وجود دارد.

در شرایط فعلی که استقلال با مشکلات زیادی مواجه شده، رابطه مدیریت و کادر فنی این باشگاه هم چندان جالب نیست. جواد نکونام به شدت از عدم خرید گزینه‌های مورد نظرش عصبانی است و در این مدت چند مصاحبه تند هم انجام داده. نکونام به دنبال چند ستاره خارجی است که در راه قهرمانی به او کمک کنند ولی خطیر اعتقاد دارد شرایط مالی استقلال و موضوع سقف بودجه اجازه جذب بازیکنان خارجی را نمی‌دهد. نکونام اما معتقد است بحث سقف بودجه تنها در استقلال وجود دارد و دیگر تیم‌ها اصلا این قانون را رعایت نکرده‌اند و تنها خطیر است که می‌خواهد از قانون تکمین کند. سرمربی استقلال به خوبی می‌داند که تیمش علی‌رغم پیروزی پرگل مقابل نفت آبادان فصلی سختی را در پیش دارد و برای رقابت‌ با تیم‌های مدعی باید تقویت شود.

هدف اصلی خطیر در روزهای باقیمانده تا پایان نقل و انتقالات این است که با خروج چند بازیکن و اصلاح قرارداد بقیه نفرات بتواند مشکل سقف بودجه را حل کند. اتفاقی که اگر رخ دهد می‌تواند مقدمات جذب یکی دو بازیکن جدید و تقویت تیم را هم فراهم کند. در غیر این صورت اما نکونام باید با ترکیب فعلی لیگ را ادامه دهد که آن موقع چالش بزرگی در بازی‌های حساس فصل خواهد داشت. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297935

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .