208

خرید و فروش کلیه در ایران آنلاین ! (از قیمت رسمی ۱۸ میلیون تا کلیه سالم ۵۰۰ میلیونی )

  • کد خبر : 15847
  • 15 اردیبهشت 1400 - 12:35
خرید و فروش کلیه در ایران آنلاین ! (از قیمت رسمی ۱۸ میلیون تا کلیه سالم ۵۰۰ میلیونی )
در ادامه گزارشی جامعه از خرید و فروش کلیه در ایران و تهران را میخوانید .

به گزارش عصرشهروند، خرید و فروش کلیه در فضای مجازی و غیر مجازی طبق قانون خلاف و پیگرد قانونی دارد. پیوند کلیه برای اتباع ایرانی و غیر ایرانی٬ دستور العمل مشخصی دارد که طبق اعلام اداره پیوند وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی صورت می گیرد. پیوند کلیه٬ عوارضی هم برای اهدا کننده و هم اهدا گیرنده دارد. جزییات بیش را در این گفتار بخوانید.

قیمت کلیه در ایران سال ۱۴۰۰ و سهم دلال !

در سال گذشته، قیمت رسمی کلیه، ۱۸ میلیون تومان اعلام شد اما قیمت کلیه در بازار بین ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر است و گاهی شنیده می‌شود که یک کلیه سالم، ۵۰۰ میلیون تومان فروخته میشود ! فقط بستگی دارد که اهداکننده و دریافت کننده، سر چه مبلغی باهم توافق کنند .

قیمت کلیه در سال ۹۹

( نبود قانون در زمینه فروش اعضای بدن از مهم ترین دلایل رونق خرید و فروش اعضا )

روند فزاینده کلیه فروشی !

مشکلات اقتصادی سال های اخیر به قدری بر سه دهک پایینی جامعه و هم چنین شمار زیادی از دریافت کنندگان یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ماهانه در ۳۱ استان کشور فشار آورده که بعضی برای برون رفت از مشکلاتی که با آن روبرو هستند و هر سال نیز وضعیت بدتر را برایشان رقم می‌زند٬ دست به مهاجرت از کشور یا پناه آوردن به حاشیه کلانشهرها یا فروش اعضای بدن خود زده اند تا بخشی از کوله بار مشکلات خود را کاهش دهند.

خرید و فروش کبد و کلیه و این موضوعات٬ مثل خرید و فروش پایان نامه و رحم جایگزین٬ چیز جدیدی در اقتصاد و فرهنگ و سلامت ایران نیست و مسبوق به سابقه است. اما در سالهای اخیر٬ شاهد روند فزاینده خرید و فروش علم و اعضای  بدن در ایران آن هم  به صورت علنی  و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی معروف و غیر معروف هستیم. ظرف یک سال اخیر٬ بیش از  ۵۰۰  تن از فروشندگان کلیه در ۳۱ استان کشور با ارسال درخواست هایی به نگارنده این سطور، خواستار یافتن نیازمندان دریافت کلیه در مقابل وجه درخواستی شده اند! هر  ماه نیز بر  این تعداد افزوده می شود که جای تامل و تاسف دارد.

آگهی های دروغین سوداگران کلیه در اینستاگرام

(نمونه ای از آگهی های  دروغین سوداگران کلیه در اینستاگرام)

این که چرا شهروندان کشوری که دارنده یکی از برترین منابع انرژی خاورمیانه و جهان هستند و از ثروتمند ترین کشورهای گیتی از نظر ذخائر معدنی و فسیلی و طبیعی محسوب می شوند، برای امرار معاش معمولی خود مجبور به فروش اعضای بدن به صورت  کاملا ناخواسته شوند، جای سوال دارد. این که چرا ۵ دوره برنامه  ۵ ساله توسعه اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی نتوانسته پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی شکوهمند بهمن ۱۳۵۷ که پایانی بود بر رژیم ستم شاهی پهلوی٬ عدالت را در جامعه اسلامی برقرار کند٬ موضوعی است که باید از طراحان و تئوریسین های تدوین و مجریان این برنامه ها و سندهای بالا دستی پرسید.

فروشنده کلیه با هزاران فالور و صفحه فالو شده

(نمونه از صفحات معرفی فروشنده کلیه با هزاران فالور و صفحه  فالو شده!)

ما در حالی وارد سال ۱۳۹۸  شدیم  که بر  اساس آن چه در لایحه  بودجه سال  ۹۸ دولت پیش بینی کرده است٬ بودجه بسیاری از وزارت خانه ها به خصوص وزارت بهداشت و وزارت دفاع٬ کاهش یافته و با توجه به کاهش قیمت نفت و تحریم  های سخت آمریکا و تبادلی پولی پر چالش با خارج٬ دولت در آستانه کمبود بودجه قرار دارد. رکود تورمی سال های اخیر که در سال  ۹۷ با افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت ارز و محصولات و خدمات٬ مردم و به خصوص قشر آسیب پذیر را در بدترین شرایط اقتصادی قرار داد٬ میتواند ماه به ماه بر شمار متقاضیان اهدای کلیه به منظور رفع مایجتاج ضروری خود بیافزاید.

از اگهی های کاغذی تا مجازی بهمراه قیمت فروش کلیه !

در  روزگار تاسف آور امروز  اقتصاد کشورمان٬ شاهد نوجوانان٬ جوانان و بزرگسالان مرد و زنی هستیم که برای امرار معاش و جبران بخشی از هزینه های ماهانه خود٬ خواستار اهدای کلیه  به  نیازمندان هستند.  قیمت هایی که برای خرید و فروش کلیه  امروز مطرح می شود نیز در جای خود جای تعجب و تامل دارد. قیمت ها از ۱۵ میلیون تومان آغاز و به  بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می رسد. هر  فردی بر اساس سن و جنسیت و وضعیت سلامت خود٬ رقمی تعیین و به دنبال نیازمندی است.

فروش کلیه برای تامین معاش زندگی

قیلا در اطراف بیمارستان های پیوند کلیه در تهران و مراکز استان ها٬ شاهد تابلوهای بزرگ و کوچکی بودیم (و البته هستیم!) که روی آن٬ فروشندگان این عضو حیاتی با ذکر شماره تلفن٬ شماره  موبایل٬ آدرس٬ نام و نام خانوادگی و گروه خونی  خود٬ آمادگی خود را برای اعطای کلیه  به نیازمندان اعلام می  کردند.

آگهی هایی که بعضا یا فراموش می شد یا مورد توجه قرار نمی گرفت. اما امروزه با فضای  مجازی در شبکه های اجتماعی٬ شاهد روند فزاینده خرید و فروش کلیه با مشخصات کامل اهدا کننده هستیم. اهدا کنندگانی که اکثرشان٬ غم و درد شکم داشته  و از سر ناچاری و نه خیرخواهی٬ قصد فروش اعضای بدن را برای پوشش حداقل  مایحتاج مورد نیاز زندگی دارند.

فروشندگان کلیه امروزه به تلگرام و اینستاگرام و پیام رسان های اینترنتی داخلی روی آورده اند و در سایت  های  تبلیغاتی رایگان متنی و تصویری معروف و محبوب ایرانیان٬ آگهی های خود را منتشر و به اشتراک می گذارند. بعضی  نیز پا را فراتر گذاشته و زیر مقالات و گزارشات رسانه  ها درباره جدید ترین قیمت و شرایط فروش کلیه در تهران و مراکز استان های کشور که در فضای مجازی ایرانیان منتشر شده٬ مشخصات خود را با ذکر نام و تلفن و گروه خونی به  اشتراک می گذارند و ۹۹ درصد هم طبق بررسی ما٬ مشکلات اقتصادی را علت انجام این رویکرد اعلام می کنند.

کلیه فروش های اینستاگرام و تلگرام

بازار داغ کلیه فروشی در تلگرام و اینستاگرام  مثل ازدواج های ساعتی و سفید و آیلتس و تافل تضمینی  جایگزین (یعنی کسی  جای شما سر  جلسه برود!!) داغ داغ است. این دلالی جان٬ در خلا نظارت مسئولان٬ می تواند فضای سلامت کشور  را تهدید کند. دادستانی و پلیس فتا باید با انتشار  این آگهی ها برخورد کرده تا فرصت سوء استفاده دلالان و کاسبان سلامت و سوداگران مرگ٬ محدود شود.

اخیرا برخی از هموطنان از  روی  ناچاری٬ صفحاتی  در فضای  مجازی  مثل اینستاگرام راه اندازی کرده و بالای  آن  نوشته  اند: لایک  و فالو و کامنت نمی خوام! کلیه ام را بخرید لطفا.  زیر  قیمت می دهم  . . .

حتما شما هم با مراجعه به هشتگ کلیه و فروش کلیه درا ینستاگرام  و سایر شبکه  های اجتماعی٬ با چنین صفحاتی برخورد کرده  و از آن  رد شده اید. از  همه جالب تر٬‌ مشاهده صفحاتی  است که به فروش کبد  و مغز  سالم!! اشاره دارد.  این افراد حتی گزارش جدید ترین آزمایش خون خود را نیز در صفحات مجازی برای اطلاع خریداران٬ به اشتراک گذاشته اند.

برخی از این فروشندگان کلیه ٬ فالورهای چند K یعنی  چند هزار نفری دارند! گویا عده ای دوست دارند درد و رنج هموطن را هر روز در اینستانوشته ها ببینند و به  لایکی٬ اکتفا کنند! لایک  محوری امروز نسل جدید اینستاگرد ایرانیان هم  به تراژدی دردناکی  مثل فحاشی در کامنت زنی٬ تبدیل شده که موضوعی جذاب برای تحلیل جامعه شناسی خودمانی دیجیتالی ایرانیان  در عصر ایران ۱۴۰۰ است.

برخی از فروشندگان این عضو حیاتی در فضای مجازی٬ بر اساس گروه خونی A, B و O  منفی به  طبقه بندی اطلاعات پرداخته اند تا کار برای فروشنده و خریدار آسان باشد! بازار سیاه کلیه ٬ همیشه در ایران وجود داشته و مورد انتقاد وزرای بهداشت بوده  است. دکتر سید حسن قاضی  زاده  هاشمی که استعفایش در روزهای اولیه زمستان ۹۷ نقل محافل سلامت شده است٬ قبلا این  پدیده  کلیه فروشی زا عملی زشت و ناپسند دانسته بود که اعضای بدن در مقابل پول٬ معاوضه شود.

برخورد قانونی با فروشندگان کلیه مجازی و آنلاین

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی در سوم  مرداد ماه ۹۷ با ارسال نامه  ای به دادستان تهران٬ خواستار توقیف  سایت ها و کانال های خرید و فروش کلیه  شد.  هنوز نسبت به این نامه٬ شاهد اقدامی موثر از سوی دادستانی و پلیس فتا برای برخورد با مجموعه های  تبلیغ گر این عمل ناپسند نیستیم. چرا  که شماری از افراد نیازمند پیوند این عضو بدن٬ به دلیل خروچ از چارچوب های قانونی و به  رغم اطلاع رسانی انجمن حمایت از بیماران کلیوی٬ هم  مال خود را باخته اند و جان خود را نیز در معرض تهدید جدی قرار داده اند.

فروشندگان کلیه مجازی

انجمن حمایت از بیماران کلیوی٬ نهادی غیر دولتی است که قدیمی ترین تشکل نیکوکاری و بزرگ ترین انجمن تخصصی در این حوزه بوده و بیش از دویست شعبه  در ۳۱ استان کشور دارد. همه خدماتی که این مجموعه در اختیار نیازمندان کلیه و بیماران کلیوی قرار می گیرد٬ رایگان بوده و با حمایت خیرین همیشه در صحنه ایران نیز همراه است.

در ایران سالانه صدها عمل پیوند کلیه موفق صورت می گیرد و قیمت خرید و فروش کلیه  با دلار ۱۰  هزار  تومانی٬ بین  ۳ تا ۱۰ هزار دلار است که رقمی بسیار پایین در قیاس بین المللی است.  رییس دپارتمان اورولوژی مرکز درمانی شهید لبافی نژاد تهران اما نظر دیگری درباره فروشندگان این عضو حیاتی دارد. او معتقد است که این روند خرید و فروش داوطلبانه کلیه ، امری متداول است  و متقاضیان فروش، به جای ارتکاب عملی غیر قانونی مثل دزدی یا قاچاق برای دادن بدهی  های  خود٬ جان یک فرد را نجات داده  و درامد کسب می کنند.

همه افراد قادرند با یک کلیه زندگی کنند. اما سازمان بهداشت جهانی و مسئولان صنعت سلامت ایران٬ با این کار مخالفند و اعتقاد دارند که فروشندگان از فروش اعضای بدن انسان٬ سوء استفاده کرده  و این منجر به جراحی تهاجمی پر ریسکی برای  پزشکان می شوند.

مراحل اهدای کلیه

طبق دستورالعمل وزارت بهداشت موزخ نهم  اردیبهشت ماه ۱۳۸۵ و هم چنین بیست و پنجم آذر ماه ۱۳۷۷ دستور العمل اهدا و پیوند کلیه از اهدا کننده زنده به شرح زیر است.

اهدا کننده زنده غیر خویشاوند کلیه که LURD‌ نام دارد٬ باید بین ۱۸ تا ۴۵  سال سن داشته  و دختران مجرد نیز حداقل ۲۵ سال سن داشته باشند. دریافت دو رضایت نامه کتبی از اهدا کننده و والدین٬ الزامی است. اهدا کننده و اهدا گیرنده کلیه نیز باید رضایت نامه را تکمیل کنند. این موضوع درباره پناهندگان و اتباع خارجی در ایران نیز صادق است. تمامی آزمایشات و معاینات اهدا کننده بایستی توسط متخصصان انجام شود. اگر اهدا کننده٬ اعتیاد تزریقی دارد٬ از  انجام عمل منع می  شود.

آزمایشان قبل از پیوند کلیه

قبل از انجام عمل پیوند٬ باید آزمایشاتی روی اهدا کننده و اهدا گیرنده کلیه انجام شود. این آزمایشات بایستی در محل مرکز پیوند صورت گرفته و مشاوره های لازم ارائه شود. استناد به آزمایشان همراه اهدا کنندگان پیوند ٬ خلاف است. تمامی آزمایشات مربوط به اهدا آن٬ باید حتما با  الصاق  عکس روی برگه آزمایش بوده و تایید هویت توسط  آزمایشگاه قانونی انجام شود. آزمایشان های HCV, HIV, HBV با دقت بالا مورد نیاز است.

گفتنی است طبق بخشنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی٬ پیوند کلیه در اتباع خارجی فقط از اهدا کننده این عضو با تابعیت یکسان امکان دارد و و اگر زوجین با تابعیت غیر یکسان باشند٬ بایستی مراتب به اطلاع اداره پیوند و بیماری های خاص معاونت سلامت وزارت بهداشت برسد تا تصمیم  گیری لازم اتخاذ و مجوز لازم صادر شود.

انجام تمامیه عمل های پیوند کلیه برای اتباع خارجی در ایران٬ صرفا با مجوز اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت یا معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور مجاز است و گذرنامه اهدا دهنده و اهدا گیره به همراه درخواست کتبی مجوز پیوند از سوی بیمارستان٬ ضمیمه  مدارک شود.

طبق قانون٬ هر گونه  آگهی در خصوص اهدا کلیه از فرد زنده٬ ممنوع است و موجب پیگرد قانونی متخلفان می شود. هر  نوع واسطه گری برای خرید و فروش این عضو نیز ممنوع است. دستور العمل اهدا و پیوند این عضو حیاتی از اهدا کنندگان زنده به صورت  رسمی در این لینک به روز رسانی می شود و متقاضیان باید همواره از این لینک برای کسب اطلاعات درباره مراحل و شرایط  پیوند قانونی در مراکز درمانی کشور استفاده کنند.

شرایط و عوارض پیوند کلیه

بر خلاف  تصور عامه٬ همیشه اهدا کلیه و دریافت آن توسط اهدا کننده و بیمار٬ بدون عوارض نیست و خطراتی را در  پی دارد که برای دوری از آن٬ انجام آزمایشان دقیق طبق استاندارد اعلامی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی٬ الزامی بوده و باید در پرونده اهدا گیرنده کلیه  و اهدا دهنده آن درج شود.

  • کلیه سالم در جراحی پیوند ٬ جایگزین عضوی ای خواهد شد که عملکرد مناسبی به تشخیص پزشک متخصص ندارد.
  • نقطه ضعف این پیوند آن است که عوارض  جراحی دارد. پس از پیوند٬ احتمال (توجه کنید احتمال) ابتلا به  عفونت و برخی از سرطان ها افزایش  می یابد.
  • الزامی برای خروج کلیه ها از کار افتاده نیست و عضو پیوندی زیر شکم قرار می گیرد و بهترین اتصال بین کلیه پیوندی و رگ های خونی و مثانه برقرار می شود و ظرف  ۴ ساعت انجام می شود.
  • اگر این عضو از متوفی گرفته شود٬ ۲ تا ۴ هفته پس از پیوند٬ فعالیت خود را شروع می کند.
  • با عمل لاپاراسکوپی می توان با جراحی کم تر تهاجمی نسبت به عمل پیوند کلیه اقدام کرد و زمان بستری را کاهش می دهد و بیماران٬ درد کمتری را تحمل می کنند.

امیدواریم اقتصاد جامعه و صنعت سلامت جامعه به گونه ای باشد که شاهد روند فزاینده اگهی های خرید و فروش کلیه  در فضای مجازی نباشیم و هر امور در مسیر قانونی و با نظارت مراجع ذی صلاح که حقوق اهدا کننده و اهدا گیرنده را تضمین می کند٬ صورت بگیرد.

نظر شما درباره پدیده خرید و فروش کلیه چیست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=15847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1631در انتظار بررسی : 7انتشار یافته : ۱,۵۸۹
  1. سلام آقا ۳۹ ساله هستم به دلیل مشکلات مالی کلیه +B سالم سالم میفروشم .

  2. فروش کلیه گروه خونی oمنفی

  3. بدلیل پاره‌ای ازمشکلات نیاز مبرم به فروش و پول کلیه ام دارم

  4. سلام من کلیه ام را به دلیل مشکلات اقتصادی میفروشم

  5. O+ به دلیل کلی بد بختی و بی پولی

  6. من تنها وبی کس وپناه هستم مجبورم کلیه A+

  7. ب دلیل مشکلات مالی مایل ب فروش کلیه هستم AB+

  8. کلیه

  9. نیازفوری به پول دارم

  10. منم میخوام کلبه بفروشم به دلایلی

  11. کلیه میفروشم به علت نداری ۰+

  12. سلام فروش فوری کیله با گروه خونی B+

  13. فروش کلیه گروه خونی + o سالم سن ۳۷سال

  14. سلام
    هنوز هم تمایل دارید کلیه خود را بدهید
    شرایط شما چیست

  15. نیاز به کلیه خونی o دارم شرایط شما چیست

  16. لطفا شماره بزارید گروه خونی oمنفی کلیه میخاسین

  17. سلام سینا از ارومیه نیاز شدید مالی دارم کلیهمو میفروشم لطفا تماس بگیرید خواهش میکنم نیاز شدید دارم

  18. کلیه برای فروش دارم o+

  19. فروش کلیه oمثبت

  20. کلیهo+دارم برافروش۵۰۰میدم.سالم حتی قلیونم نه!

  21. سلام کلیه o+دارم برا فروش سن ۳۱سال،،،سالم سالم ورزشکارم

  22. سلام ۱۹ سلامه به دلیل مشکل مالی کلیه B-میدم

  23. کلیه o+برای فروش کاملا سالم

  24. کلیه او مثبت میرفوشم پول لازم دارم ضروری

  25. کلیه فروشی B+

  26. سلام کلیم رو میفروشم سالم فوری بخاطر مشکلات مالی هجده سالم هس گروه خونیمم ا مثبت

  27. کلیه فروشی

  28. ب علت نیاز مالی کلیه مو میفروشم +A

  29. فروشنده کلیه با گرو خونی A_ هستم

  30. فروسنده کلبه هستم گروه خونی oمنفی

  31. چقدر غم اگیز

  32. سلام
    ۱۷سالمه
    کلیم سالمه به دلیل مشکل مالی کلیه به فروش میرسد.

  33. به دلیل مشکلات مالی کلیمو میفروشم ۱۸سالمه

  34. کلیه oمثبت فروش فوری با خریدار کنار میام

  35. فروش قسمتی کبد گروه خونB+فوری نیازمالی

  36. فروش کلیه فوری

  37. کلیه A+وB+ بفروش می‌رسد توافقی

  38. یک‌عددکلیه o-بفروش‌میرسد

  39. من کلیه میفروشم زیر قیمت ۱۵ملیون فوری

  40. کلیه اومثبت فروشی دارم بابت مهریه زنم گیرم

  41. کلیه اعضای بدن سالم ۳۰ ساله
    اعضای بدنم به فروش میرسد به دانشگاه های علوم پزشکی و یا شخص و…
    همینجا پیام بدید لطفا

  42. کلیه با گروه خونی Bمثبت

  43. چه گروه خونی هستید؟

  44. سلام کلیه سالم بفروش میرسدب مثبت

  45. نیازب پول دارم میخوام کلیه اموبفروشم

  46. سلام ۲۷سالمه گرو خونی o+بخاطر بدبختی

  47. نیازمندی مالی دارم

  48. کلیه فروشی a+

  49. سلام
    زنی هستم ۳۶ساله به علت نیاز مالی شدید با گروه خونیo+ یکی از کلیه هامو میفروشم،با قیمت توافقی چون به پولش نیاز دارم برای نجات دخترم و زندگیم،ممنون میشم اگر کسی خواست که با قیمت خوب بخره شماره بذاره خودم تماس میگیرم،ممنونم

  50. سلام گروه خونیم +o هستش ۳۰ سالم کلیم میفروشم

  51. او مثبت ۳۰ سالم کلیم میفروشم

  52. کلیه ای فروشی دارم ب دلیل بی مکانی

  53. فروش فوری کلیهA+هرجای دنیام بگی میام پاسپورت دارم

  54. فروش کلیهAB+سالم کسی خواست شماره تماس بزاره باهاش تماس میگیرم توافقی…

  55. بدلیل مشکلات مالی کلیه آم میفروشم o+

  56. چیکار کنم ک بتونم کلیه خودمو بدون رضایت پدر بفروشم چون رضایت نمیدن ولی خودم میخواهم بفروشم لطفا یه راهی جلوی پام بذارید

  57. فروش کلیه سالمb+

  58. کلیه O+فروشی بخاطر مشکلات مالی

  59. سلام گروه خونیم +AB میفروشم

  60. کلیه فروشی oسریع

  61. میخام کلیه مو بفروشم ۲۸ سالمه هیچ موادیم مصرف نکردم تا حالا ولی خسته شدم از مشکلات مالی به حد خودکشی رسیدم تصمیم گرفتم کلیمو بفروشم اگه کسی خاست کمک کنید لطفا

  62. سلام گروه خونی AB+ کلیه سالم نیاز مالی

  63. نیاز شدید مالی گرو خونی AB+
    هر جای ایران باشه میام

  64. فروش فوری کلیه o منفی خانم هستم

  65. فروش کلیه

  66. کلیه دارم میرفوشم

  67. کلیه برای فروش o +

  68. باسلام من کلیه-کبد-مغزاستخان-میفروشم واقعا فروشنده هستم قیمت نجومی هم نمیگم گروه خونیم ۰+بدنم ورزشکار کاملا سالم اهل هیچ دود ومشروب نیستم هرکجایه دنیا باشه میام فرق نمیکنه کل ازمایشهارو انجام دادم هم ازمایش کلی-نوارقلب-انژیو-نوارمغز-ازمایش بافت عکس وتمام کارهاشو انجام دادم اماده اهدا ازدوستان نیازمند خواهش میکنم اول پیام بدن درجاتماس میگیرم گروه خونی ۰+

  69. فروش کلیه میفروشم ..از زندگی خسته ام ..بدهی دارم ..با دو فرزندم ..

  70. کلیه فروشی o_

  71. سلام کلیه فروشی با گروه خونی ب مثبت کلیه سالم نیاز فوری ب پول

  72. فروش کلیه بگروه خونیo+سالم هستم

  73. یک کلیه فروشی دارم

  74. به دلیل مشکلات مالی کلیم میفروشم +a
    ارومیه هستم

  75. سلام من یک کلیه دارم برای فروش o+

  76. فروش کلیه با گروه o+

  77. یک کلیه سالم گروه خونی B-بفروش میر

  78. آیا می خواهید کلیه بخرید یا می خواهید کلیه خود را بفروشید؟ آیا به دنبال فرصتی هستید که به دلیل خرابی مالی کلیه خود را در ازای پول بفروشید و نمی دانید چه کاری باید انجام دهید، پس همین امروز با ما تماس بگیرید تا مبلغ ۴۰۰۰۰۰ دلار برای کلیه شما به شما پیشنهاد کنیم.من یک نفرولوژیست در بیمارستان هستم. بیمارستان ما در زمینه جراحی کلیه تخصص دارد و همچنین با یک اهدا کننده زنده به خرید و پیوند کلیه می پردازیم.

    ما در هند، ترکیه، ایالات متحده آمریکا، مالزی، دبی واقع شده‌ایم، اگر به فروش یا خرید کلیه علاقه دارید، لطفاً از طریق ایمیل، واتساپ یا شماره تلگرام با ما تماس بگیرید.

    با احترام
    مدیر ارشد پزشکی

  79. سلام خانم هستم کلیه گروه خونی o+ سالم فروشی دارم

  80. آقای دکترشماره تلفن نزاشتی چجوری پیدات کنیم

  81. فروش کلیه احتیاج دارم شدید خیلی هم راه میام خریدار باشید o+

  82. سلام بخاطره مشکل مالی میخام کلیه مو بفروشم ب مثبت

  83. من از همه چی بریدم دیگه میخوام کلیمو به یه فرد نیازمند کلیه مجانی بدم فقط یه تزریق سرطان خون میخوام که بیشتر از دو هفته زنده نباشم

  84. کلیه لازم دارم گروه خونی B+ اگه کسی داره

  85. سلام به خاطر نیاز مالی و شرمنده شدن جلوی بچه هام میخام کلیه ام بفروشم B+

  86. آقای دکتر شماره تماس بزارید باهاتون تماس بگیرم ممنون میشم

  87. به خاطر مادرم میخام کلیه هام بفروشم

  88. سلام من کلیه میفروشم مشکل پولی دارم

  89. فروشنده کلیه گروه خونی امثبت سالم

  90. سلام کلیه به شرط ۴۰ سال دارم Aمثبت به دلیل مشکل مالی واقعا خیلی احتیاجم در خدمت هست وبنده شکر خدا هیچ گونه مشکلی از لحاظ بدنی ندارم

  91. پول لازم هستم میخوام بفروشم کلیمو

  92. به خاطر نیاز مالی میخوام کلیه بفروشم

  93. سلام کلیه فروشی دارم

  94. سلام آقا هستم ۳۶ ساله به دلیل مشکلات مالی و نیاز زیاد پول حاضرم کلیه و کبد خودمو بفروشم.
    لطفا کسی که میتونه کمکم کنه پیام بده

  95. خانم ۲۹ ساله هستم
    گروه خونی O+
    هیچوقت الکل و دخانیات استفاده نکردم
    به دلیل مشکلات مالی کلیه ام رو میفروشم

  96. سلام ۳۵ ساله هستم کلیه کاملا سالم بدون هیچ مشکلی

  97. با سلام
    نیازمند کلیه با گروه خونی Oمنفی هستم

  98. ۲۳ساله هستم از بندرعباس گروه خونی oمثبت

  99. من ی افغانم بدلیل مشکلات ک دارم کلیمومیفروشم هرکی نیازداشت هماهنگ کند تا بریم آزمایش بگیرم

  100. سلام ۳۲سالمه بدلیل مشکلات مالی مایل به فروش کلیه هستم گروه خونی A+

  101. گروه خونی oمثبت هستم احتیاج مالی

  102. کلیه با گروه خونی اومثبت فروش فوری در شیراز خانم ۳۰ ساله و سالم
    قیمت به اندازه خرید یک خانه در لپویی یا شهرصدرا در شیراز
    ۰۹۳۸۷۱۶۷۷۸۸

  103. من گلدن می میفروشم گروه خونی B+

  104. B+ فورش

  105. ب دلیل مشکل مالی کلیه +Bدارم میفروشم فوری

  106. یکی از کلیه هامو بخاطر مشکل مالی می خوام بفروشم گروه خونیمم oهمه می تونن به من خون بدن من نمی تونم دیگه نمیدونم مثبت یا منفی ۲۷سالمه کاملا سالم

  107. سلام کلیه O میفروشم بدلیل نیاز مالز

  108. سلام کلیه O میفروشم بدلیل نیاز مالی

  109. به دلیل نیاز مالی شدید می فروشم سالن

  110. بعلت‌مشکل‌مالی
    کلیه‌را‌میخوام‌بفروشم

  111. کلیهAB+برای فروش دارم اگر کسی خواست میفروشم

  112. سلام متولد ۱۳۶۳ بدلیل بی کسی به قیمت خوب یه کلیه AB+ با بهترین رسیدگی و کاملا سالم ورزشکار بدون استفاده از هیچ گونه مواد و بخوری هیچی … صحیح و سالم دارم در خدمت شما عزیزانم هرکجا لازم باشه میام همراه شما برای آزمایش وپیوندکلیه انشالله خدا شفا بده. شماره تماس م ۰۹۳۰۳۷۳۷۳۹۴

  113. سلام متولد ۱۳۶۳ بدلیل بی کسی به قیمت خوب یه کلیه AB+ با بهترین رسیدگی و کاملا سالم ورزشکار بدون استفاده از هیچ گونه مواد و بخوری هیچی … صحیح و سالم دارم در خدمت شما عزیزانم هرکجا لازم باشه میام همراه شما برای آزمایش وپیوندکلیه انشالله خدا شفا بده. شماره تماس م ۰۹۳۰۳۷۳۷۳۹۴

  114. با سلام.کلیه A+ سالم.متاهل ۳۵ ساله.کرج هستم.بدلیل نیاز مالی میفروشم.بشرط سلامتی میفروشم.ولی من دارم قسمتی از وجودم رو میفروشم و ممکنه تا آخر عمر به مشکل بخورم.پس منصف باشید و قیمت مناسب بدید.ای خدایی که گفتی من روزی رسانم و همیشه مواظب بنده هام هستم و ….. تا اینجا که نبودی.لاقل تو این یه مورد باش وکمک کن بتونم همین امروز بفروشم.خیلی گرفتارم.

  115. با سلام A- هستم به پولش نیاز دارم برای مسکن قیمت توافقی

  116. سلام من به خاطرنیازمالی کلیه ام رامیفروشم انقدگرفتاری دارم توزندگی که شب وروزندارم ازبچه هامشرمنده ام لطفا منصف باشیدسالم سالمه کلیه هام A مثبت

  117. فروش کلیه ساکن اصفهان کسی هست خریدار

  118. خانم هستم ۴۰ ساله به دلیل مالی کلیه مو میفروشم B+

  119. سن ۳۷سال گروه خونی o+ به دلیل نیاز مالی کلیه میفروشم

  120. کلیه سالم میفروشم سی سال

  121. میخام به دلیل اقتصاد مالی کلیه مو بفروشم

  122. وقت بخیر
    خانم هستم ۲۵ سالمه تمایل ب فروش کلیه ب دلیل بدبختی ها و گرفتاریهای مالی

  123. می خوام به دلایل مالی کلیه خودمو بفروشم خانوم هستم ۲۳ ساله

  124. باسلام و احترام بخطر شرایط زندگی ومشکلات فراوان مالی خواهان فروش کلیه با گروه خونی o مثبت هستم کلیه سالم با انجام تمامی ازمایشات باتشکر از همکاری شما

  125. باسلام فروش کلیه +A به دلیل مشگلات مالی

  126. گره خونی A+ فروش کلیه سالم هیچ مشکلی تا الان نداشتم متولد ۶۷

  127. فروش کلیه به دلیل نیاز شدید مالی

  128. سهیل ۲۰ ساله از شیراز هستم قصد فروش از کلیه یه زندگی اندکی راحت +o

  129. سلام فروش کلیه o+
    ۳۱ساله به بالاترین قیمت

  130. سلام من نیاز ب کلیه با گروه خونیABمثبت دارم آدرس کرمان فروشنده واقعی تماس بگیرین

  131. سلام نیازمند به کلیه با گروه خونی ABمثبت هستم

  132. کلیه bخود را بدیل مشکلات مالی می فروشم

  133. سلام ۲۵سالمه متاهلم کلیم بدهکارم شرمنده همسرم هستم براهمین کلیمو میفروشم A+
    توروخداخدا یکی تماس بگیره

  134. سلام به دلیل مشکلات مالی کلیه خودرامیفروشم ۳۵ سالم هست کلیه من سالم هست اهل دود وهیچ مریضی نمی‌باشم مجبورم

  135. باسلام ۲۸سالمه آقا هستم صاحب خانواده گروه خونیمA+بد جور به مشکل خوردم هر خواست قیمتو پیامک کنه خودم تماس میگیرم

  136. سلام فروش کلیه AB+به فروش می‌رسد

  137. فروش کلیه با سن ۲۱ ساله AB+ به فروش می‌رسد

  138. سلام کلیه سالم دارم خریداربگه O

  139. سلام من جوان ۲۹ ساله سالم ورزشکار ب دلیل مشکلات مالی کلیه ام را میفروشم گروه خون A_هستش ازمایش hli بافت هم دارم

  140. من یه زن ۳۳ ساله هستم با گروه خونی o به خاطر راه اندازی کسب وکار ومشکل مالی کلیه مو میفروشم

  141. فروش کلیه اومثبت به دلیل نیازمالی فوری

  142. من۴۳ساله به علت ورشکستگی کلیه ام رو میفروشم گروه خونیم o+هسدش

  143. ۲۸سالمه ب دلیل نیازمالی کلیمومیفروشم سالمه

  144. سلام اهداکننده کلیه B+
    ۲۶ساله
    اتباع افغان
    رابط اگر کسی است

  145. محمدعلی هستم بخاطر مشکلات مالی و بدهی زیاد کلیه خود را به فروش میگذارمB+

  146. سلام ۳۲ سالمه ساکن کرجم کلیه آ+دارم به دلیل مشکلات مالی حاظر به فروش هستم .

  147. سلام من میخوام کلیم بفروشم بخاطر مشکلات مالی ویه ماشین برای خانوادم بخرم

  148. خریدارکلیهa+هستم فقط کشنده واقعی مرد میخوام

  149. خریدار کلیه فوری هستم+a

  150. ۲۴ سالمه ساکن رشتم ب دلیل مشکلات مالی حاضر ب فروش کلیم هستم.

  151. فوری فوری واقعا بهش خیلی نیاز دارم با گروه خونی آمثبت صحیح و سالم تاحالا سیگار هم نکشیدم یدونه قرص هم نخوردم به خدا به خاطر یه مشکل مجبورم اگه حل نشه همینجوریش هم باید بمیرم فقط با فروش کلیه میتونم خریدار واقعی پیام بده

  152. سلام ۱۹ سال سنمه ساکن اسفراینم کلیه o+دارم به دلیل مشکل مالی به فروش میرسد

  153. ۲۷ ساله از گیلان گروه خونیo ب پولش نیاز دارم می‌خوام بفروشم

  154. کلیه فروشی o نیاز مالی شدید دارم

  155. سلام وقت بخیر میخوام کلیه بفروشم واقعا بد جور گرفتارم گرفتارلطف پیگیر باشد

  156. سلام خوبین یه کلیه a+ دارم به دلیل مشکلات مالی ازدواج میفروشم

  157. میخام کلیه ام بفروشم تازه ۱۸سالم شده بخاطر دلایل شخصی!!

  158. سلام،کلیه فروشی دارم به دلیل پول پیش خانه نیاز شدید دارم خواهشا خریدار واقعی پیام بده،فقط عجله دارم چون خانومم و بچم سرپناه ندارن تروخدا اذیت کن نباشین.سر قیمت هم راه میام ممنون.۳۰سالمه A+

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .