16
عصر شهروند گزارش می دهد؛

افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی منتظر تصمیم مجلس

  • کد خبر : 278163
  • 16 اسفند 1399 - 10:58
افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی منتظر تصمیم مجلس
چنانچه نمایندگان در صحن مجلس با تخصیص اعتبار 90 هزار میلیارد تومانی برای متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان کارگران تامین اجتماعی موافقت کنند، در سال آینده بازنشستگان کارگران تامین اجتماعی هم می توانند از حقوق در خور شان خود برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار عصر شهروند، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس روز پنچ شنبه گذشته مصوب کرد دولت در سال آینده ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از واگذاری سهام شرکت‌های دولتی درآمد داشته باشد.

نمایندگان در این کمیسیون همچنین مصوب کردند که ۹۰ هزار میلیارد تومان از این مبلغ باید برای متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان کارگران تامین اجتماعی هزینه شود.

این مصوبه کمیسیون تلفیق در دستور صحن مجلس قرار گرفته و برای تائید نهایی باید نمایندگان حاضر در صحن مجلس به آن رای مثبت دهند.

خبرنگار عصر شهروند به سراغ برخی نمایندگان رفته و نظر آنها را در این زمینه جویا شده است:

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار، میمه در گفت‌وگو با خبرنگار عصر شهروند گفت: خدمتی که مجلس می تواند به این قشر عزیز داشته باشد، رای مثبت به این مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس است.

وی افزود: برای ایجاد عدالت در حقوق این قشر و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگران سازمان تأمین اجتماعی، چاره ای نداریم تا به این مصوبه در صحن مجلس رای بدهیم.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس با بیان اینکه کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی مکررا به دفاتر ما نمایندگان مراجعه می کنند و از حقوق کم خود ناراضی هستند، اظهار داشت: مجلس انقلابی باد با رای قاطع خود نشان دهد که خواهان رفع تبعیض و بی‌عدالتی در حق این قشر زحمت کش است..

ولی اسماعیلی نماینده گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی هم معتقد است که باید با رای مجلس و تصویب اعتبار ۹۰ هزار میلیارد تومانی مشکل متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگران تامین اجتماعی حل و فصل شود.

وی با تاکید بر پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی افزود: باید برای حل مشکل کارگران سازمان تامین اجتماعی توجه ویژه داشت و مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر اینکه ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال آینده باید برای تعبیه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی جهت استمرار و ترمیم متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان کارگران تامین اجتماعی هزینه شود، در صحن مجلس مصوب و نهایی شود.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید با پرداخت بدهی دولت به این سازمان، مشکل متناسب سازی حقوق کارگران این سازمان حل شود و امیدوارم نمایندگان در صحن مجلس با رای خود نشان دهند که موافق حل این مشکل هستند.

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی هم بر متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تاکید دارد و معتقد است تصویب نهایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و مستمری بگیران در صحن مجلس دغدغه و نگرانی تعداد زیادی از بازنشستگان و مستمری بگیران را رفع خواهد کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: تکلیف متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران باید با رای مثبت نمایندگان در صحن مجلس روشن شود.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=278163

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .