3

امتحان کتبی طلاق در دادگاه چین

  • کد خبر : 50072
  • 11 فروردین 1398 - 0:22
امتحان کتبی طلاق در دادگاه چین

کسانی که درگیرش بوده اند می‌دانند که طلاق گرفتن هرگز کار آسانی نیست، اما در دادگان استان سیچوآن بسیار مشکل‌تر است، زیرا در آن امتحان طلاق برگزار می‌شود که زن و شوهر هر دو باید در آن رد شوند تا درخواست طلاقشان تایید شود.

امتحان طلاق ایده قاضی «وانگ شیو» بوده است که متوجه شد درصد زیادی از پرونده‌های دادگاه را درخواست طلاق تشکیل می‌دهد و تصمیم گرفت کاری در این باره کند. قصد او این بود که زوج‌ها قبل از پایان دادن به ازدواجشان دوباره فکر کنند و هم چنین فرصت یادآوری لحظات خوب را دوباره به آن‌ها بدهد. آن‌ها حین جواب دادن به این سوالات به همسرشان توجه می‌کنند و با این یادآوری‌ها منطقی‌تر تصمیم می‌گیرند؛ بنابراین مجموعه سوالاتی برای زن و شوهر طراحی کرد که باید به طور جداگانه به آن‌ها پاسخ دهند. اگر آن‌ها کمتر از ۶۰ سال داشته باشند وانگ تقاضای طلاق آن‌ها را قبول می‌کند در غیراین صورت چه بخواهند چه نخواهند باید به زندگی مشترک خود ادامه دهند. امتحان کتبی شامل سه بخش می‌شود، پر کردن جاهای خالی، سوالات کوتاه و بلند. با پرسش‌های پایه مثل اعضای خانواده، تولدها، غذاهای مورد علاقه، سالگرد ازدواج شروع می‌شود و با «چه مسئولیت هایی در این خانواده به عهده داشتید؟» «چه کارهای خوب و بدی کردید؟»، «ازدواج و خانواده برای شما چه معنایی دارد؟» ادامه می‌یابد. وقتی زن و شوهر پاسخ‌های خود را تحویل دادند، قاضی آن‌ها را می‌خواند و نمره می‌دهد. اما هیچکس معیارهای او را نمی‌داند.

یکی از اولین زوج هایی که این امتحان را دادند امتیازات ۸۰ و ۸۶ به دست آوردند و گرچه امتیازات بالایی به نظر می‌رسد، اما دادگاه درخواستشان را رد کرد و توصیه کرد به زندگیشان ادامه دهند. ایده این قاضی واکنش‌های مختلفی را برانگیخت، برخی او را تحسین کردند و برخی دیگر اعتقاد داشتند طلاق یک موضوع شخصی است و بهتر است قاضی روی اجرای آن و سرپرستی فرزندان تصمیم بگیرد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=50072

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .