6

انتقاد از واردات اتوبوس کارکرده با استاندارد پایین

  • کد خبر : 297548
  • 01 مرداد 1402 - 8:46
انتقاد از واردات اتوبوس کارکرده با استاندارد پایین
از دولت‌مردان انتظار داریم اگر قرار است وارداتی صورت بگیرد از استاندارد یورو5 و خودروهایی که این استاندارد را دارند استفاده کنند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی پیرهادی  درخصوص برخی انتقادها برای ورود اتوبوس‌های یورو ۴ به شهر تهران گفت: «اعلام موضعی که سازمان محیط زیست درخصوص عدم واردات خودروها و اتوبوس‌هایی با استاندارد یورو۴ داشته، اقدام کارشناسی و درستی است. تا وقتی خودروهای کم کارکرد با قیمت‌های پایین با استاندارد یورو ۵ آماده فروش به کشورهای متقاضای خرید است، چرا باید به سراغ استاندارد یورو۴ برویم؟ اما برخی‌ها به دنبال یورو۴ هستند.»

وی تاکید کرد: «نه دولت و نه شهرداری، نباید تحت فشار مافیای قدرت و ثروت قرار بگیرند و باید در مقابل برخی افراد زیاده‌خواه و افرادی که ممکن است قصد سودجویی در این زمینه داشته باشند، محکم بایستند و برای استانداردی که سازمان محیط زیست مشخص کرده و در قانون هم آمده بر اساس همان استاندارد یورو۵ اقدام کنند؛ چراکه بنزین تولید داخل استاندارد یورو۵ دارد و می‌تواند پاسخگوی آن نوع خودروها باشد.»

باید به سمت استفاده از خودروهای پاک برویم

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید به سمت استفاده از خودروهای پاک برویم، گفت: «نباید برگشت به عقب داشته باشیم. وقتی می‌توانیم از اتوبوس‌های برقی و هیبریدی استفاده کنیم، نباید به سراغ استانداردی که در کشورهای اروپایی منسوخ شده برویم و نباید از استانداردهایی که قبلا در کشور مصوب کردیم عقب‌نشینی کنیم. اکنون کشورهای اروپایی در حال عبور از استاندارد یورو۵ هستند و به سمت یورو۶ رفته‌اند. از دولت‌مردان انتظار داریم اگر قرار است وارداتی صورت بگیرد از استاندارد یورو۵ و خودروهایی که این استاندارد را دارند استفاده کنند.»

رئیس کمیسیون سلامت شوری شهر تهران یادآور شد: «این یک زنجیره است و اگر از زنجیره مرتبط با این موضوع عقب‌گرد کنیم، زیان‌های جبران‌ناپذیری برای نسل بعد دارد؛ کما اینکه در بحث موتورسیکلت‌های کاربراتوری، دولت وقت مجوزهایی برای موتورسیکلت‌های کاربراتوری صادر کرد که اکنون شاهد ضرر آن موتورسیکلت‌های کاربراتوری در آلودگی هوا هستیم و فاجعه‌آمیز است. موتورسیکلت‌ها به‌سرعت از استاندارد خارج می‌شوند و به‌شدت آلایندگی دارند و یک موتورسیکلت فرسوده بین هفت تا ۱۴ برابر آلودگی ایجاد می‌کند و نباید در آن مقطع چنین مجوزی داده می‌شد.»

موضوعات محیط‌زیستی موضوعات سیاسی نیست

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید تصمیمی بگیرد که دولت بعدی در مورد آن قضاوت کند، تصریح کرد: «موضوعات محیط‌زیستی موضوعات سیاسی نیست و موضوعاتی است که با سلامت جان شهروندان در ارتباط است و بر سر این موضوع نباید به هیچ عنوان تسامح و عقب‌گردی وجود داشته باشد. توصیه به دولت‌مردان این است که با قدری تلاش و کوشش بیشتر به سراغ خودروها، اتوبوس‌ها، موتورسیکلت‌ها و کامیون‌هایی بروند که استانداردهای روز دنیا را دارند و مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته به سراغ تکنولوژی‌های روز مثل اتوبوس‌های برقی و ماشین‌های هیبریدی برویم.»

پیرهادی خاطرنشان کرد: «تصمیمی که مجلس و دولت برای واردات خودروهای هیبریدی گرفتند، اقدام خوبی است. خودروهای برقی و هیبریدی در قانون جدید کمترین عوارض را دارند. این یک کار کارشناسی است و امیدواریم مداوم باشد و در آینده دولت به خاطر فشار خودروسازان هوس نکند این را قطع کند. هنوز واردات شروع نشده نگرانیم که خودروسازان و مافیای قدرت و ثروتی که پشت برخی خودروسازان هستند به دولت فشار بیاورند که دولت واردات خودروهای هیبریدی و برقی و برخی خودروهایی که می‌تواند باعث تنظیم بازار و کیفیت بالا در حوزه استفاده مردم از خودرو شود را متوقف کند و امیدوارم دولت محکم بر سر تصمیم خود بایستد.» منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297548

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .