4

با تغییر شهردار، برنامه سوم تغییری نمی کند

  • کد خبر : 438
  • 30 آبان 1397 - 11:49
با تغییر شهردار، برنامه سوم تغییری نمی کند

به گزارش عصر شهروند، برنامه سوم توسعه شهر تهران چندی پیش و در زمان مدیریت حجت میرزایی؛ معاون سابق برنامه ریزی شهرداری تهران به شورای شهر ارسال شد اما انتقادات زیادی به این برنامه وارد بود؛ از این رو این گمانه وجود دارد که این برنامه یک سال دیگر اجرایی شود. متخصصان زیادی به برنامه […]

به گزارش عصر شهروند، برنامه سوم توسعه شهر تهران چندی پیش و در زمان مدیریت حجت میرزایی؛ معاون سابق برنامه ریزی شهرداری تهران به شورای شهر ارسال شد اما انتقادات زیادی به این برنامه وارد بود؛ از این رو این گمانه وجود دارد که این برنامه یک سال دیگر اجرایی شود.

متخصصان زیادی به برنامه پنج ساله شهر تهران انتقاد داشتند و این برنامه را غیر کارشناسی می دانستند؛ این در حالی است که این روزها شورای شهر باید این برنامه را تائید کند اما درگیر انتخاب شهردار شدند؛ از این رو برنامه سوم همچنان در بلاتکلیفی است. خبرنگار تیتر شهر به سراغ محمد سالاری؛ رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی رفت. وی در این راستا گفت: برنامه ای که ابتدا توسط شهرداری به شورا ارائه شد بنا به استنادات و مواردی که اکثر همکاران در شورا گفتند دارای اشکالات قابل توجهی است.

وی در خصوص اشکالات برنامه سوم بیان کرد: این برنامه هم به لحاظ رعایت مدل برنامه نویسی و هم به لحاظ سلسله مراتبی که در برنامه نویسی در نظر گرفته شده، ایراد دارد. منابع و مصارفی در این برنامه به صورت قابل توجهی ارائه نشده بود.

سالاری اضافه کرد: در این برنامه، متاسفانه با شتاب زدگی جدی جمع بندی شده است از این رو در سلسله جلسات کارشناسی که معاونت برنامه ریزی در خصوص برنامه سوم با حضور دانشگاهیان برگزار شد، اتفاقات خوبی رقم خورد اما در جمع بندی نظرات، شتاب زدگی وجود داشت که شاهد نابهنجاری در برنامه بودیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی افزود: در این برنامه بعضا احکام و پروژه ها در کنار راهبردها قرار گرفته اند و این سلسله مراتب ها رعایت نشده اند؛ اما امیدواری وجود دارد به دلیل این که تمام کمیسیون های تخصصی در حوزه برنامه سوم ورود پیدا کرده اند و با توجه به تصمیمی که گرفته شد و ۱۵ روز به معاونت برنامه ریزی وقت داده شد تا نسبت به بازآرایی مجموعه این اشکالات، اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: حداقل در کمیسیون تخصصی شهرسازی و معماری شاهد تعاملات خوبی هستیم و جمع بندی ها تا به الان نسبتا قابل قبول است؛ در کمیسیون های دیگر نیز به صورت مستمر کارشناسان کمیسیون ها با شهرداری تهران تعامل می کنند و تضارب آرا شکل گرفته است.

سالاری گفت: امیدوارم که انشالله نسبت به تدبیر نهایی و تصویب برنامه پنج ساله سوم اقدام کنیم و نظری که یک سال این برنامه تاخیر بیفتد و با برنامه پنج ساله دوم این برنامه را ببندیم این اتفاق پیش نیاید. از این رو امیدوارم بازآرایی برنامه مورد قبول اعضای شورای شهر واقع شود البته هنوز هم نمی توان اظهار نظر قطعی کرد؛ اما احتمال اینکه مورد قبول شورا واقع شود زیاد است.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر شهر مبنی بر تغییر برنامه همزمان با تغییر شهردار تهران عنوان کرد: این امر درست نیست که با تغییر شهردار برنامه تغییر کند. برنامه ای که در حال حاضر در حال اصلاح است مبتنی بر اسناد فرا دست می باشد .

سالاری اضافه کرد: شهر تهران دارای طرح جامع و تفضیلی، طرح های موضعی و موضوعی است، مصوبات شورای شهر و همچنین برنامه پنج ساله دوم داریم، رویکردها و مسائل کلیدی هم شورای شهر طی مصوبه ای به شهرداری ارائه داده است و هر شهردار مبتنی بر آن باید برنامه را بنویسد و بر این اساس تغییر رویکرد ها در تدوین برنامه تاثیر گذار نیست.

وی در پایان گفت: شهرداران ممکن است اولویت هایی داشته باشند و ما نمی توانیم برنامه را معطل بگذاریم. برنامه ای که نوشته شده انعطاف پذیری زیادی دارد و قابلیت آن را دارد تا رویکرد شهردار منتخب را در آن اولویت بندی ها لحاظ کرد.

منبع: تیترشهر

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=438

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .