5

بدترین کشورهای جهان برای زنان

  • کد خبر : 49816
  • 09 فروردین 1398 - 6:26
بدترین کشورهای جهان برای زنان

به گزارش موسسه زنان، صلح و امنیت جورج تاون و موسسه تحقیقاتی شاخص آرامش و امنیت و زنان اسلو، امسال سوریه بدترین کشور جهان برای زنان نام گرفت. این شاخص میزان رفاه زنان را بر اساس عواملی مثل عدالت و امنیت در ۱۵۳ کشور بررسی می‌کند. در حالی که کشور‌های اروپای شمالی بهترین کشور‌ها بری زنان هستند، بدترین کشور‌ها از لحاظ تاریخی بی ثبات و ناپایدار هستند. در این مطلب بدترین کشور‌ها برای زنان را مشاهده می‌کنید.

۱۰- نیجریه

تنها ۱۷% از زنان ۱۵ تا ۲۴ ساله باسواد هستند. علاوه بر این ۷۶% از زنان نیجریه قبل از ۱۸ سالگی ازدواج می‌کنند و به طور متوسط سالانه یک پنجم دختران بالغ زایمان می‌کنند.

۹- سودان

براساس گزارش یونیسف، ۳۴% از زنان ۱۵ تا ۴۹ ساله در سودان معتقدند که شوهر حق دارد همسرش را در شرایط خاص کتک بزند و ۳۴% از زنان ۲۰ تا ۲۴ سال ازدواج کرده اند.

۸- مالی

تنها ۳۸% از دختران مالی تحصیلات ابتدایی را کامل کرده اند و تنها ۹% از زنان دارای نقش پارلمانی هستند و ۷۲% از جمعیت با درآمد کمتر از ۲ دلار در روز زندگی می‌کنند.

۷- عراق

یک پنجم زنان عراقی در معرض خشونت خانگی هستند و و حداقل ۳۶% از زنان متاهل عراقی به نوعی مورد آزار و خشونت همسرانشان قرار گرفته اند.

۶- کنگو

کنگو با وجود منایع طبیعی اش، پتانسیل این را دارد که یکی از ثروتمندترین کشور‌های آفریقا باشد، اما یکی از توسعه نیافته‌ترین کشور‌های جهان است و حداقل ۷.۵ میلیون نفر از جمعیت آن نیاز شدیدی به کمک‌های بشردوستانه دارند. با توجه به اینکه در هر ساعت ۴۸ زن مورد تجاوز قرار می‌گیرند، یکی از نمایندگان سازمان ملل کنگو را «پایتخت تجاوز جهان» می‌داند.

۵- جمهوری آفریقای مرکزی

جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۳ گرفتار جنگ‌های مسلحانه خشونت آمیز بوده و موارد خشونت به زنان از جمله تجاوز مرتبا گزارش می‌شود.

۴- پاکستان

خشونت علیه زنان و دختران همچنان یک نگرانی جدی در پاکستان است و جرایمی مثل ازدواج کودکان، تجاوز، قتل‌های ناموسی، حملات اسیدپاشی و خشونت خانگی در این کشور رایج است.

۳- یمن

حدود ۲.۶ میلیون زن و دختر در یمن در معرض خشونت جنسیتی هستند و ۵۲۰۰۰ زن در خطر خشونت جنسی مثل تجاوز هستند. زنان یمن در طلاق، ارث و حضانت فرزند حقوق برابری با مردان ندارند.

۲- افغانستان

تنها ۳۷% از زنان افغان باسواد هستند. یک سوم دختران قبل از ۱۸ سالگی ازدواج می‌کنند و مجبور به ترک تحصیل  می‌شوند. نرخ مرگ و میر مادران بالاست و آزادی مدنی زنان بسیار محدود است.

۱- سوریه

سوریه از سال ۲۰۱۱ گرفتار «بدترین فاجعه انسانی دوران ما» است. تجاوز، شکنجه، سوء تغذیه و خشونت جنسیتی هر روز گزارش می‌شود. خشونت‌های جنسیتی به سلامت، شان و مرتبه، امنیت و استقلال قربانیان در سوریه آسیب می‌زند.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=49816

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .