14

برزیلی ها برای پرسپولیس ، مهاجم نمی شوند!

  • کد خبر : 297499
  • 28 تیر 1402 - 8:47
برزیلی ها برای پرسپولیس ، مهاجم نمی شوند!
مهاجمان برزیلی که تا به امروز برای پرسپولیس بازی کردند،آمار فوق العاده ضعیفی دارند.

به گزارش عصرشهروند ورزشی، در طول تاریخ خیلی از برترین مهاجمان و مهره‌های هجومی تاریخ ملیتی برزیلی داشتند. با این حال این کشور اصلا برای پرسپولیس خوش یمن نبوده و همه مهاجمانی که از این کشور به این تیم آمدند،آماری فوق العاده ضعیف از خودشان ثبت کردند. به طور کلی خارجی‌هایی که به فوتبال ایران می‌آیند خیلی با کیفیت نیستند مگر اینکه خلافش ثابت شود. پرسپولیس هم به عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر از خارجی‌های خوبی برخوردار نبوده و به ندرت خارجی باکیفیت و تاثیرگذار در ترکیبش داشته است.

در این بین مهاجمان برزیلی که برای پرسپولیس بازی کردند،به معنای واقعی افتضاح بودند. آخرین نمونه آن هم لئاندرو پریرا بود که با مبلغی گزاف و با کلی سر و صدا از لیگ ژاپن به پرسپولیس پیوست تا جانشین لوکادیای فوق العاده باکیفیت شود. لوکادیا که در مدت زمان کم حضورش در پرسپولیس گل‌های مهمی برای این تیم زده بود،ناگهان از جمع قرمزها جدا شد و یحیی گل محمدی هم دست به خرید پریرا زد.

مهاجمی که قرار بود جانشین بهترین گلزن پرسپولیس در آن مقطع شود ولی هیچ نشانی از یک مهاجم گلزن نداشت. پریرا در اکثر بازی‌ها نیمکت نشین بود و تنها یک گل برای پرسپولیس به ثمر رساند. با وجود داشتن قرارداد هم یحیی گل محمدی نام او را در لیست مازاد قرار داد و قرارداد این بازیکن با پرسپولیس به صورت توافقی فسخ شد.

پرسپولیس در طول تاریخ خود ۵ مهاجم برزیلی داشته که این ۵ بازیکن در مجموع ۵ گل زدند. وسلی برازیلیا که در لیگ نهم در پرسپولیس توپ زد در ۱۴ مسابقه ۲ گل به‌ثمر رساند و بهترین گلزن برزیلی تاریخ پرسپولیس است. پائولو دی‌کارمو یکی از بازیکنانی است که حضورش در پرسپولیس کم سر و صدا نکرد و به دلیل کیفیت پایین، فنی برخی معتقد بودند که این مهاجم، فوتبالیست حرفه‌ای نبوده است.

دی کارمو در کنار ژوزه تادئو و لئاندرو پریرا مهاجمین برزیلی هستند که یک گل برای پرسپولیس زدند. دی کارمو استاد خراب کردن موقعیت‌های صد درصدی بود و تادئو هم با اضافه وزن شدیدش توسط هواداران پرسپولیس به یاد آورده می‌شود. یکی از بی‌کیفیت‌ترین مهاجمان خارجی تاریخی پرسپولیس، جونیور براندائوست که حتی یک‌بار هم دروازه حریفان را باز نکرد و حتی در چند بازی توسط هواداران خودی در استادیم هو شد.

پرسپولیس اصلا از خرید مهاجم برزیلی شانس نیاورد که البته مقصر این خریدهای بی کیفیت مربیان و مدیران این باشگاه در مقاطع مختلف بودند. در واقع حضور یک مهاجم باکیفیت و گلزن برزیلی در پرسپولیس به نوعی به یک طلسم تبدیل شده است. خیلی‌ها امیدوار بودند پریرا این طلسم را بشکند ولی او هم در این زمینه ناکام بود تا حضور مهاجمان برزیلی به یک کابوس بزرگ برای هواداران پرسپولیس تبدیل شود. منبع

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297499

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .