4

بزرگراه نجفی رستگار پس از ۱۰ سال به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 453
  • 30 آبان 1397 - 12:21
بزرگراه نجفی رستگار پس از ۱۰ سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش عصر شهروند، پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار برای حل معضل ترافیک در بزرگراه بسیج و سه راه افسریه در سال ۸۸ آغاز شد و پس از حدود ۱۰ سال هنوز به بهرده‌برداری نرسیده است. مسئولان وعده‌ داده‌اند که در صورت تأمین منابع تا سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد. سامانه «فارس من» با هدف […]

به گزارش عصر شهروند، پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار برای حل معضل ترافیک در بزرگراه بسیج و سه راه افسریه در سال ۸۸ آغاز شد و پس از حدود ۱۰ سال هنوز به بهرده‌برداری نرسیده است. مسئولان وعده‌ داده‌اند که در صورت تأمین منابع تا سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

سوژه مطرح شده در فارس من درباره آخرین وضعیت بزرگراه شهید نجفی رستگار است که جمعی از اهالی شهرک مشیریه و رضویه در منطقه ۱۵ با توجه به معضل ترافیک ایجاد شده به دلیل عدم راه‌اندازی این بزرگراه خواستار حل مشکلات و بهره‌برداری از این بزرگراه پس از ۵ سال شدند.

بزرگراه ۵ کیلومتری در آستانه افتتاح

براساس پیگیری‌های خبرنگار فارس،کلنگ احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار در سال۸۸ برای کاهش ترافیک در بزرگراه بسیج و خیابان افسریه در منطقه ۱۵ بر زمین خورد. این بزرگراه معبری ۵ کیلومتری است که از بخش شرقی بزرگراه آزادگان آغاز شده و پس از عبور از زیر بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه امام رضا(ع) منتهی می‌شود.

این مسیر کمربندی که از آن با عنوان بزرگراه دولت آباد نیز یاد می شود، پس از عبور از عرض بزرگراه امام رضا(ع) به طرح احداث بزرگراه شهید شوشتری می پیوندد. با آنکه پیشرفت عملیات اجرایی پروژه از مرز ۸۰ درصد فراتر رفته است ولی هنوز بیش از ۱۴۰ پلاک معارض در مسیر اجرای آن وجود دارد.

طی سالیان گذشته مسئولان مدیریت شهری از این پروژه بازدید داشتند و تاکید بر اولویت این پروژه دارند ولی بزرگراه شهید نجفی رستگار که قرار بود در سال ۹۳ مورد بهره‌برداری قرار بگیرد ۴ سال است که هنوز بر زمین مانده است.

بهره‌برداری از پروژه بزرگراه نجفی رستگار در نیمه اول سال ۹۸

در این خصوص وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۱۵ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،‌ درباره پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار اظهار داشت: این پروژه از سال ۸۸ آغاز شده است و به دلیل اینکه تملک و اجرای آن با مشکلاتی مواجه بود، بهره‌برداری از آن به تعویق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت:‌ این مبلغ برای تملک و تکمیل پروژه است، البته قسمت اعظمی از تملک این پروژه در گذشته انجام شده است.

محمدی ادامه داد: خوشبختانه این پروژه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در بودجه سال ۹۷ نیز اعضای شورای شهر تهران به مناطق جنوبی و منطقه ۱۵ توجه خوبی داشتند و بودجه لازم را اختصاص دادند، ولی در نقدینگی آن به مشکل خورده‌ایم.

وی گفت:‌ اخیرا نیز لاین تندروی امام رضا(ع) بعد از ۱۰ سال موردبهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۵ افزود: پروژه شهید نجفی رستگار جزو پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری تهران است و در دستورکار قرار گرفته و به محض اینکه تملک دارایی آن انجام شود، به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدی افزود:‌هم‌اکنون نیز فعالیت‌های این پروژه توسط پیمانکار در حال انجام است و در شش ماهه اول سال ۹۸ در صورت تأمین منابع، قابلیت افتتاح دارد.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه این بزرگراه از مسیر املاک مسکونی محلات مشیریه و رضویه عبور می کند افزود: در مجموع ۱۶۹۰معارض شامل ۷۱۴ معارض ملکی و ۹۷۶ قطعه زمین در مسیر این پروژه وجود داشت که تاکنون با مالکان۷۳۲معارض توافق شده است.

اختصاص بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه بزرگراه نجفی رستگار

در ادامه، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس بیان داشت: این پروژه دارای معارض است که البته بخشی از آن تملک شده و بخش دیگر باقی مانده است و با اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان می‌توان این پروژه را که دارای مشکلات عدیده‌ای است افتتاح کرد.

پیگیری حل مشکلات معارضان پروژه بزگراه نجفی رستگار

پیش از این نیز ایرج معزی معاون عمرانی شهرداری تهران بیان داشت: آخرین وضعیت اجرایی پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار(دولت آباد) مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت عملکرد ترافیکی بزرگراه شهید نجفی رستگار در ساماندهی مبادی ورودی شرق پایتخت و کمک به کاهش بار ترافیک بزرگراه بسیج،افزود: مقرر شده است کار تملک معارضات باقی مانده به موازات تلاش برای رفع مشکلات مالکان املاک و اراضی تملک شده قبلی پیگیری شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: بنابر اعلام مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ، تکمیل پروژه مذکور متعاقب رفع تمام معارضات ملکی و تامین اعتبار لازم به ۶ ماه زمان نیاز دارد و در اولویت قرار گرفتن احداث مسیرهای تندرو می تواند به عنوان یک راهکار بهینه اجرایی در پیشبرد سایر بخش های پروژه موثر واقع شود.

به دلیل عدم تکمیل این پروژه در سال‌های گذشته شهروندان منطقه ۱۵ با مشکل ترافیک دربزرگراه بسیج و سه راه افسریه دست و پنجه نرم می‌کنند و امیدواریم با تملک معارضات و تأمین بودجه لازم هرچه سریعتر به بهره‌برداری‌ برسد.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=453

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .