10

بهترین مشاور مالیاتی را چگونه پیدا کنیم؟

  • کد خبر : 299704
  • 20 بهمن 1402 - 21:13
بهترین مشاور مالیاتی را چگونه پیدا کنیم؟
اگر فکر می‌کنید همه مشاوران مالیاتی  یکسان هستند، به شما می گوییم که به هیچ عنوان اینگونه نیست!

به گزارش عصرشهروند در اخبار اقتصادی ،  شاید بپرسید پس ما چگونه می توانیم یک متخصص مالیاتی خوب برای کسب و کار خود پیدا کنم؟ برای شروع، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱٫ نیازهای مالیاتی خود را بشناسید

اولین قدم برای یافتن بهترین مشاور مالیاتی ، شناسایی خدمات مالیاتی است که به آن نیاز دارید. برخی از افراد و صاحبان مشاغل به  اظهارنامه مالیاتی ساده و اولیه نیاز دارند ، در حالی که صاحبان کسب و کارها و شرکت ها ممکن است به مشاور مالیاتی نیاز داشته باشند که بتواند شرایط پیچیده مالیاتی را مدیریت کنند و در طول سال برای مشاوره در دسترس باشد.

بیشتر بخوانید : وظایف شرکت مشاوره مالیاتی چیست ؟ معرفی چند شرکت خدمات مالیاتی

۲٫ از دیگران پرس و جو کنید

هنگامی که خدمات مالیاتی مورد نیازتان را شناسایی کردید، وقت آن است که جستجو را آغاز کنید. اولین راه برای شروع پرس و جو این است که سراغ دوستان و همکاران خود بروید و از آنها بخواهید در صورتی که از خدمات مشاور مالیاتی بهره می برند ، در صورت رضایت از عملکردش ، به شما معرفی کنند.

۳٫ در گوگل سرچ کنید

اگر میان همکاران و دوستانتان کسی تجربه استفاده از خدمات یک مشاور مالیاتی خوب نداشت یا از عملکرد آنها راضی نبود می توانید به سراغ گوگل بروید. جست و جو در وب می تواند بهترین گزینه برای شما استفاده از گوگل است. شما با سرچ واژه هایی همچون شرکت حسابداری و موسسه حسابداری می توانید لیستی از شرکتهای ارائه دهنده مشاور مالیاتی را پیدا کنید.

سپس با بررسی هر کدام از آنها و مشاهده رزومه و سوابق شرکتهای حسابداری یکی از آنها را انتخاب کنید. شما باید بیشتر از رفتن به موتور جستجو و تایپ کردن « خدمات مالیاتی در تهران » وقت بگذارید.

۴٫ درخواست مصاحبه و جلسه حضوری کنید

شما می توانید از بررسی های آنلاین چیزهای زیادی یاد بگیرید، اما هیچ چیز جایگزین یک ملاقات حضوری را نمی گیرد. اگر به دنبال یک قرارداد بلند مدت هستید، این موضوع را حتما جدی بگیرید.

زمان ارسال اظهارنامه مالیاتی یا رسیدگی مالیاتی زمان شلوغی است. بنابراین اگر در بهار و تابستان به دنبال یک مشاور مالیاتی هستید، انتظار مکالمه طولانی را نداشته باشید. حتما جلسه حضوری بخواهید و در دفتر شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری حضور پیدا کنید. اگر اطلاعات زیر در وب سایت آنها در دسترس نیست، دریافت کنید:

از چه نرم افزار حسابداری استفاده می کنید؟

آیا نرم افزار حسابداری رایگان است یا باید هزینه جدا پرداخت کنم؟

حتما بخوانید : چرا شرکتهای برنامه نویسی نرم افزار حسابداری رایگان ارائه می دهند؟

چگونه داده های من را ایمن نگه می دارید؟

نرخ خدمات شما چگونه محاسبه می شود؟

خدمات شما شامل خدمات مالیاتی و خدمات حسابداری هم می شود یا فقط مشاوره مالیاتی ارائه می دهید؟

برای تهیه لایحه دفاعیه مالیاتی هزینه جدا دریافت می کنید؟

نحوه ارسال مدارک و اسناد مالی و حسابداری به چه صورت است؟

در گذشته شرکت های حسابداری یا موسسات خدمات حسابداری با استقرار نیروی کارشناس حسابداری در محل شرکت و کسب وکار مشتری ، اقدام به ثبت اسناد مالی و حسابداری در نرم افزار حسابداری می نمود. اما امروزه با رشد تکنولوژی ، حذف کاغذ ( paperless ) و صدور صورتحساب الکترونیک اکثر اسناد حسابداری و مالی دیجیتالی شده و برخی شرکت های حسابداری با استفاده از نرم افزارهای مختلف دریافت این اسناد را به صورت الکترونیک مهیا کرده اند . لذا نیازی به حضوری فیزیکی کارشناس حسابداری در شرکت شما نیست.

بیشتر بخوانید : بهترین نرم افزارهای حسابداری رایگان را معرفی کن ! + دانلود

از این نظر هم شما مجبور نیستید ، مکان مناسب همراه با ملزومات اداری ، میز و صندلی و سیستم رایانه ای در اختیار وی قرار دهید. از طرفی حضور کارشناس در دفتر موسسه حسابداری امکان نظارت بر وی توسط کارشناسان ارشد را فراهم می کند.

بهترین مشاور مالیاتی

۵٫ هزینه ها را مقایسه کنید

به هیچ عنوان خدمات مالیاتی را تنها بر اساس قیمت انتخاب نکنید. مقایسه مظنه از چندین ارائه دهنده سودمند است، به خصوص اگر برای اولین بار از خدمات تهیه مالیات استفاده می کنید. اما معیار درست و دقیقی نیست. شما باید بدانید برای هزینه ای که پرداخت می کنید چه خدماتی و با چه کیفیتی دریافت می کنید.  برخی از شرکت های حسابداری ممکن است نرخ ساعتی دریافت کنند ، برخی براساس ترکیبی از فعالیت و خدماتی که ارائه می دهند با تعداد صورتحساب های خرید و فروش و گردش بانک به شما هزینه اعلام می کنند.  به نظر ما دومی دقیق تر و بهتر است.

۶٫ گول وعده های فریب کارانه را نخورید!

همه کسانی که ادعا می کنند مشاور مالیات هستند، مطمئن نیستند. روش تشخیص مشاور مالیاتی خبره آن است که وعده های غیر واقع نمی دهند، ادعاهای شگفت انگیز نمی کنند و مدعی اخذ تخفیف مالیاتی و کاهش مالیات هنگفت نیستند. مشاور مالیاتی خبره به شما به طور صد در صد تضمین موفقیت در پرونده های مالیاتی نمی دهند . ادعای آشنایی و رفاقت و نفوذ در سازمان امور مالیاتی ندارند. و از همه مهمتر نه پیشنهاد اقدامات خلاف قانون می دهند و نه چنین پیشنهاداتی را قبول می کنند.

مشاور مالیاتی خبره با احتیاط بسیار زیاد ” وعده های بزرگ ” در مورد حل مشکلات مالیاتی می هند اما تعهد می دهند که بهترین و کاملترین اقدامات را انجام دهند ولی در مورد نتیجه این اقدامات تعهدی نمی دهند ، به ویژه قبل از اینکه فرصتی برای بررسی اطلاعات مالی خاص شما داشته باشد. مگر اینکه درآمد، وضعیت خانوادگی یا قانون مالیات شما تغییر قابل توجهی داشته باشد، بازپرداخت مالیات شما باید سال به سال مشابه باشد.

حتما بخوانید : کاهش مالیات شرکت ها ؛ فریب تبلیغاتی یا واقعیتی قانونی ؟!

۷٫ مشاور مالیاتی ، شغل خانگی نیست!

یک دفتر بدون آدرس دقیق یا وب سایت بدون نشان . در حالی که برخی سایتها ادعا می کنند ، گروه مالی یا یک موسسه حسابداری هستند که در واقعیت اینگونه نیست! برخی افراد که تجربه اندکی در حوزه مالیات یا حسابداری دارند با راه اندازی سایتهای بدون نام و نشان در خانه خود کار می کنند. در مورد استخدام این افراد مراقب باشید. انعقاد قرارداد با یک شخصیت حقوقی مزایای و فرصتهای بیشتری برای شما به همراه می آورد.

قرارداد شما با شخص حقیقی در قالب قرارداد موقت کار و براساس رابطه کارفرما و کارگر تعریف می شود. مهمترین ریسک این قرارداد آن است که طبق قوانین کار ، کارگر هیچ تعهدی نسبت به درستی کاری که انجام نمی دهد و ضرر و زیانی که ناشی از عدم علم و دانش و تخصص در کار محوله به کافرما می دهد ندارد. اما قرارداد شما با شخصیت حقوقی مشمول قانون تجارت و قانون مدنی می باشد. و شرکت حسابداری درصورت سهل انگاری و ضرر و زیان به شما در صورتی که تجربه و تخصص لازم در این خصوص نداشته ،  مسئولیت مدنی دارد.

شرکت مشاور مالیاتی محاسبان تلاشگر خبره از مجموعه ای از کارشناسان مالیاتی و حسابداران خبره تشکیل شده است که اطلاعات ، بخشنامه ها ، قوانین و تجربه های خود را با هم به اشتراک می گذارند و هر کدام در حوزه ای دارای تخصص و تبحر بیشتری هستند. قطعا انتخاب آنها خیال شما را از بابت یک انتخاب مناسب آسوده می کند.

راه های ارتباطی با محاسبان تلاشگر :

https://mohasebankhebreh.com/

یا با این شماره ها تماس بگیرید:

تلفن تماس : ۰۲۱-۷۷۶۴۸۷۳۱  ۰۲۱-۷۷۶۴۸۷۳۲

همراه : ۰۹۹۱۲۷۸۹۱۰۶

واتساپ : https://wa.me/989912789106

اگر شما تجربه ای در این خصوص دارید ، در بخش کامنتها برای ما پیام بگذارید تا دیگران از تجربیات شما استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299704

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .