5

بهترین مواد پاک کننده پوست صورت چیست؟

  • کد خبر : 299545
  • 30 دی 1402 - 12:16
بهترین مواد پاک کننده پوست صورت چیست؟
پوست صورت شما چه به علت استفاده از لوازم آرایشی و چه به علت آلودگی هوا نیاز به پاکسازی دارد

برخی از بهترین مواد موجود در پاک کننده های صورت شامل رتینول، اسید سالیسیلیک، سرامیدها، ویتامین C، گلیسیرین و لایه بردارهای شیمیایی و فیزیکی است. برای پوست های مستعد آکنه یا چرب، به دنبال پاک کننده ای با رتینول یا اسید سالیسیلیک باشید. و برای پوست های خشک یا حساس، پاک کننده ای با گلیسیرین یا سرامید انتخاب کنید.

حتما بخوانید : پاکسازی صورت یا فیشیال چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

اسید سالیسیلیک ؛ کاهش تولید چربی

اسید سالیسیلیک یک بتا هیدروکسی اسید است، به این معنی که برای کاهش تولید چربی و خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست عالی است. سوزان ماسیک، دکتر ، متخصص پوست و استادیار پوست در مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو، می‌گوید: این محلول در روغن است که به آن اجازه می‌دهد به منافذ نفوذ کند .اسید سالیسیلیک اغلب در پاک کننده های ضد آکنه یافت می شود. به عنوان یک لایه بردار شیمیایی عمل می کند که می تواند :

بقایای پوست قدیمی را از بین ببرید

باکتری ها را حذف کنید

روغن اضافی را کم کنید

منافذ را تمیز و باز کنید

جلوگیری از آکنه

اگر پوست حساس یا خشکی دارید، باید میزان استفاده از اسید سالیسیلیک را محدود کنید، زیرا در صورت استفاده بیش از حد می تواند منجر به خشکی و تحریک شود. علاوه بر این، در دوران بارداری باید از مصرف آن اجتناب شود.

بیشتر بخوانید : راهکارهایی برای داشتن یک سبک زندگی شاد

سرامیدها ؛ سدی در برابر نفوذ

سرامیدها ، لیپیدها یا چربی هایی هستند که به طور طبیعی در پوست ما وجود دارند . این چربی‌ها در غلظت‌های بالایی در لایه‌های بالایی پوست ما یافت می‌شوند که به عنوان سدی در برابر محیط بیرون عمل می‌کنند.

با ایجاد یک مانع قوی، سرامیدها قادرند:

پوست را آبرسانی کنید

رطوبت را قفل کنید

پوست های حساس را تسکین می دهد

از آلودگی، هوای خشک و سایر عوامل تحریک کننده محافظت کنید

حتی کسانی که پوست بسیار حساسی دارند مستعد اگزما هستند، می‌توانند از سرامیدها بهره ببرند و توسط آنها تحریک نخواهند شد.

حتما بخوانید : چطور وزن خود را کاهش دهیم؟

پاکسازی صورت با ویتامین سی

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است، به این معنی که می تواند به کاهش تشکیل رادیکال های آزاد و در نتیجه اثرات مضر رادیکال های آزاد بر روی پوست کمک کند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که از عوامل خارجی از آلودگی گرفته تا نور خورشید ناشی می شوند. آنها می توانند به DNA سلول های سالم آسیب بزنند. آنتی اکسیدان ها می توانند به محافظت از سلول های پوست شما در برابر این پوشش کمک کنند.

با مبارزه با تولید رادیکال های آزاد، ویتامین C می تواند:

جلوگیری از تولید بیش از حد ملانین که منجر به لکه های تیره و هایپرپیگمانتاسیون می شود

جلوگیری از پیری زودرس

حفظ بافت پوست

روشن کردن چهره

مناسب برای همه انواع پوست. با این حال، اگر در استفاده موضعی از ویتامین C تازه وارد هستید، برای جلوگیری از خشکی و تحریک احتمالی، با غلظت کمتر شروع کنید.

حتما بخوانید : ۷ مرحله پاکسازی صورت برای داشتن یک چهره لوکس

لایه بردارهای شیمیایی

این دسته بندی گسترده ای است که شامل انواع مختلفی از اسیدها می شود که همه آنها با حذف خارجی ترین لایه سلول های مرده پوست عمل می کنند. برخی از محبوب‌ها عبارتند از: اسید گلیکولیک  ، اسید لاکتیک ، اسید آزلائیک ، اسید سالیسیلیک ، تری کلرواستیک اسید

هر یک از این مواد متفاوت است و ممکن است برای بیماری های پوستی مختلف استفاده شود، اما به طور کلی این لایه بردارهای شیمیایی می توانند:

کمک به تغییر سلول های پوست

روشن کردن پوست

بهبود بافت پوست

بهبود تغییر رنگ

تولید کلاژن را افزایش دهید

کمک به آکنه

مناسب برای هر نوع پوست، بسته به ماده خاصی که استفاده می کنید. اگر پوست خشکی دارید، از اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسید لاکتیک یا اسید گلیکولیک استفاده کنید. علاوه بر این، آزلائیک اسید برای پوست های حساس و پوست های مستعد روزاسه به اندازه کافی ملایم است. چنگ می‌گوید اسیدهای قوی‌تر مانند اسید سالیسیلیک و غلظت‌های بالاتر برای پوست‌های چرب مناسب‌تر هستند.

لایه بردارهای فیزیکی

لایه ‌بردارهای فیزیکی معمولاً به اسکراب‌هایی اطلاق می‌شوند که دارای ذرات مانند دانه‌ها، دانه‌ها یا دانه‌هایی هستند که می‌توانند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرند.

حتما بخوانید : چگونه بهترین متخصص مراقبت از پوست را پیدا کنیم ؟

با لایه بردارهای شیمیایی، اسیدها خود سلول های مرده پوست را از بین می برند، در حالی که با لایه بردارهای فیزیکی، شما به صورت دستی با ذرات موجود در پاک کننده ها پاک می کنید و لایه برداری می کنید . با این حال، برخی از لایه بردارهای فیزیکی حاوی لایه بردارهای شیمیایی نیز هستند. از آنجایی که شما به صورت دستی تمیز می‌کنید، در مقایسه با لایه‌بردارهای شیمیایی، تنوع وابسته به کاربر در لایه‌بردارهای فیزیکی بیشتر است. میزان خشن بودن اسکراب با میزان تهاجمی و مدت زمان اسکراب ترکیب می شود. مواد تشکیل دهنده خاص متفاوت است، اما هدف اصلی اسکراب ها این است:

سلول های مرده پوست را از بین ببرید

افزایش گردش سلولی پوست

پوست را نرم و صاف کنید

بهترین انتخاب برای پوست های غیر حساس.  استفاده روزانه از لایه بردارهای فیزیکی را توصیه نمی کند. آنها باید فقط یک یا دو بار در هفته بدون توجه به نوع پوست استفاده شوند.  مواظب اسکراب صورت باشید زیرا این کار می تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و در صورت انجام بیش از حد تهاجمی پوست را تحریک کند. به راحتی از بین می رود و باعث ایجاد ریزش در پوست می شود.

باید به اندازه و جنس گرانول ها در شستشو یا اسکراب توجه داشته باشید، زیرا برخی از آنها می توانند خشن تر از بقیه باشند. او می‌گوید او همچنین از مردم می‌خواهد که از این موارد با دقت استفاده کنند.

پاک کننده صورت

گلیسرین ؛ بهترین مرطوب کننده صورت

گلیسیرین به عنوان یک مرطوب کننده طبقه بندی می شود، به این معنی که توانایی جذب آب را دارد. این ماده رطوبت را از لایه‌های عمیق‌تر پوست می‌گیرد و همچنین از تبخیر آب از لایه‌های سطحی پوست جلوگیری می‌کند.

گلیسیرین به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی می تواند:

پوست را مرطوب و هیدراته نگه دارید

جلوگیری از خشکی

از تحریک پوست جلوگیری کنید

کمک به حفظ سد پوستی

مناسب برای پوست های خشک و حساس. گلیسیرین برای افرادی که پوستشان به راحتی تحریک می شود و برای افرادی که پوست خشک ناشی از اگزما دارند مفید است.

بخوانید : بهترین خدمات پوست و زیبایی در کرج

نتیجه گیری :

بهترین پاک کننده به نیازهای فردی شما بستگی دارد. تعداد بسیار زیادی وجود دارد، و ممکن است برای یافتن یکی از بهترین ها برای شما تلاش و خطا لازم باشد. هنگام امتحان محصولات جدید می‌توانید یک روز در میان قبل از استفاده روزانه از آن استفاده کنید، یا از یک ناحیه آزمایش کوچک استفاده کنید تا مطمئن شوید به هیچ یک از مواد حساس یا آلرژی ندارید. اگر پاک کننده شما آکنه، پوست چرب یا پوست خشک شما را تسکین نمی دهد، با یک متخصص پوست صحبت کنید که می تواند به شما در یافتن راه حل کمک کند.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .