8

بیش از ۶۰ درصد تهرانی‌ها از دورهمی ها به کرونا مبتلا شدند

  • کد خبر : 274794
  • 01 دی 1399 - 11:40
بیش از ۶۰ درصد تهرانی‌ها از دورهمی ها به کرونا مبتلا شدند
معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: بیش از ۶۰ درصد ابتلا به بیماری کرونا در تهران مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است.

به گزارش اخبار سلامت عصرشهروند ، نادر توکلی معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با تشریح وضعیت ابتلا به کرونا در شهر تهران، اظهار کرد: از ۳ هفته پیش روند بیماری کرونا در تهران نزولی بوده و آمار بستری های کرونا نسبت به یک ماه گذشته در تهران ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است، اما همچنان بیمارانی که بستری می‌شوند بد حال هستند؛ چراکه بیشتر بیماران مبتلا به کرونا در مرحله پیشرفته بیماری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و همچنان تخت های آی سی یو اشغال است. در طی هفته گذشته روزانه ۳۵۰ بیمار بستری ورودی بیمارستان‌هاست و   ۳۵۰ خروجی ترخیصی و فوتی داریم.

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر پرهیز از برگزاری دورهمی خانوادگی به ویژه در فصل زمستان، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و ادامه روند نزولی بیماری در تهران دورهمی های دوستانه، خانوادگی و رستوران نشینی باید جمع شود؛ چراکه دورهمی های خانوادگی در صدر ابتلاهای دسته جمعی در تهران قرار دارد و بیش از ۶۰ درصد ابتلا به کرونا در تهران در دورهمی های خانوادگی است.

نگران پیک زمستانی کرونا هستیم

توکلی با بیان اینکه نگران پیک زمستانی کرونا هستیم، ادامه داد:  رفت و آمدهای عصر و شب باید کاهش پیدا کند و خوشبختانه در رفتارهای سازمانی دیگر نگرانی نداریم و دستورالعمل های بهداشتی در ادارات به خوبی رعایت می شود، این در حالی است که در ابتدای کرونا نگرانی از رعایت بهداشت در اماکن عمومی مانند پمپ بنزین ها بود اما اکنون این نگرانی ها به حداقل رسیده است.

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: خوشبختانه طرح شهید سلیمانی از ۳ هفته پیش برای ردیابی افراد در تماس با بیماران کرونا مثبت آغاز و بیماریابی فعال راه اندازی شده است که می تواند بسیار کمک کننده باشد تا با تست های کرونا بتوان در خانواده ها افراد مثبت را شناسایی و جداسازی کنیم. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=274794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .