17

محسن افشانی و هنجارشکنی اینستاگرامی به روش این سلبریتی هفت تیرکش

  • کد خبر : 84036
  • 10 تیر 1398 - 4:58
محسن افشانی و هنجارشکنی اینستاگرامی به روش این سلبریتی هفت تیرکش

محسن افشانی ، جوان دهه شصتی گلپایگانی و مجری و بازیگر پیشین سینما و تئاتر، اوایل تابستان امسال با انتشار کلیپی در اینستاگرامش، جنجالی شد.

محسن افشانی ، جوان دهه شصتی گلپایگانی و مجری و بازیگر پیشین سینما و تئاتر، اوایل تابستان امسال با انتشار کلیپی در اینستاگرامش، جنجالی شد. او در حالی که سوار خودرو شاسی بلند معروفش بود و همسرش سویل تینا خیابانی در کنار او نشسته بود، ترانه عشقی را زمرمه کرد و دو بار، سلاح کمری و یک قبضه چاقو را به نمایش در آورد. این کلیپ که ساعاتی پس از انتشار با واکنش کاربران و هم چنین پلیس فتا همراه شد، محسن افشانی را به دردسر انداخت و او با شکایت پلیس فتا، دستگیر و بازداشت شد تا فرجامش انتشار این اینستانوشته، زندان اوین باشد.

هنوز کیفرخواست محسن افشانی و حکم دادگاه درباره این هنجارشکنی محسن افشانی اعلام نشده است و احتمالا تیر ماه داغ اینستاگرام ایرانیان که با سفر رامبد به کانادا و قتل میترا استاد به دست شهردار سابق تهران (محمد علی نجفی) و محاکمه متهمان فساد در بانک سرمایه، روزهای داغ را سپری می کند، چذاب تر شود. از شکار پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا تا رکورد زنی پی در پی شاخص کل بورس ایران تا INSTEX و دلار ۱۳ هزار تومانی، تیر ماه ۹۸ را باید مثل تیر ماه ۹۷ که آغاز روند شتابان دلار آمریکا به سمت سقف ۱۹۲۰۰ تومان بود، باید خاطره انگیز دانست.

هنجارشکنی اینستاگرامی به روش محسن افشانی

(از بین الحرمین تا ساحل گردی در آنتالیا)

حتما ببینید:‌ اینستاگردی با محسن افشانی

چهره جنجالی و شاخ اینستاگرام بعضی ها در تابستان نود و هشت، پس از دستگیری، کلیپ را از اینستاگرامش پاک کرد. کلیه کامنت ها نیز مسدود شد تا اینستاگرام او و همسرش، امکان کامنت گذاری را بر روی ۲ میلیون فالورشان، ببندند. حدود ۵ درصد کل کاربران ایرانی اینستاگرام، فالور اینستاگرام محسن افشانی و فالور اینستاگرام تینا سویل خیابانی هستند.

حتما بیبیند: مد گردی با آناشید حسینی

در اینستاگرام محسن افشانی و همسرش، کلیپ هایی را مشاهده می کنیم که به مناسبت ولنتاین، سالگرد ازدواج، پارتی های خصوصی و عمومی و هم چنین زیارت گردی و لاکچری گردی آن ها منتشر شده است و view‌ میلیونی را به خود اختصاص داده است.

بازدید میلیونی از ویدیو کلیپ هایی که محسن افشانی در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته که همردیف شمار فالورهایش است، نشان از این واقعیت دارد که برخی از کاربران اینستاگرام ایرانیان، با وجود عدم فالو صفحه او و همسرش، هم چنان مشتاق تماشای ویدیو های خصوصی آن ها هستند.

بازدید میلیونی از ویدیو کلیپ های محسن افشانی

(از نجف تا دیوان رزیدنس ترکیه)

همین  قضیه را در صفحه اینستاگرام بهادر وحشی پر رو، ساشا سبحانی و بهروز حاجیلو (قاتل اینستاگرامی) و آناشید حسینی و دیگر شاخ های اینستاگرام شاهد هستیم. به هر حال، گیلتی پلیژر و دو رویی بعضی ها را می توان در شبکه های اجتماعی رصد کرد و با الفبای مهندسی اجتماعی، پی به روابط و ارتباطات و علایق پیدا و پنهان خیلی ها برد که مصداق هایش در حوصله این بحث نمی گنجد . . .

حتما ببینید: چگونه شاخ اینستاگرام شویم

و اما بعد . . .

محسن افشانی ؛ از بین الحرمین تا پارتی !

محسن افشانی ، به قول خودش، بهمن ماه نود و پنج با همسرش در یک مراسم مربوط به عزاداری محرم آشنا می شود. سال بعد ازدواج می کنند و اگر به عکس هایش مراجعه کنید، کیک و لوکیشن و بادکنک و کادوهایی که وی برای این سالگرد ازدواج و هم چنین جشن تولد تینا سویل خیابانی (همسر تبریزی اش) به اشتراک گذاشته را مشاهده خواهید کرد.

او در ویدیوها و تصاویری که منتشر کرده، با در آغوش گرفتن همسرش، اگر چه لایک و ویوهایی گرفته اما اقدامی خلاف عرف با فرهنگ ایرانیان را به نمایش می گذارد که به نظر می رسد، موافقان و مخالفان بسیاری داشته باشد.

حتی اگر محسن افشانی را یک  سلبریتی الکی (fake celebrity) مثل پاریس هیلتون (paris Hilton) بدانیم و بنامیم، باز هم به اشتراک گذاشتن تصویر و ویدیوهایی از روابط شخصی یک زوج، آن هم در یک صفحه عمومی، کار شایسته ای در فرهنگ عامه ایرانیان محسوب نمی شود. حتی اگر محسن افشانی ، عطای کار در سینما و تلویزیون و تئاتر ایران را به لقایش بخشیده باشد!

تصاویر خصوصی  عروسی محسن افشانی و تینا سویل خیابانی

(تصاویر خصوصی  عروسی محسن افشانی و تینا سویل خیابانی در اینستاگرام)

محسن افشانی و همسرش، در حالی ویدیو ها و عکس های خصوصی خود از استخر تا لاکچری گردی را به اشتراک می گذارند که کنار این پست ها، تصاویری از زیارت ائمه در  ایران و بین الحرمین را منتشر می کنند.

همسر محسن افشانی که بعضا او را با حرکت و رفتارهای غیر مذهبی مشاهده می کنیم، با چادر مشکی در حرم اهل بیت عکس می گذارد که یادآور رفتارهای متناقض سلبریتی هایی چون بهاره رهنما و آزاده نامداری و نگار جواهریان و بقیه است.

حتما ببینید:‌بهروز حاجیلو کیست؟

دو رویی های اینستاگرامی ایرانیان

نوعی دورویی و نفاق که محصول جوانان عصر جدید نیست و در جامعه شناسی خودمانی ما ایرانی ها، سابقه دیرینه دارد. زندگی خصوصی هر فردی، به خودش مرتبط است. اما وقتی به خواست و علاقه خودش، این زندگی خصوصی با همه جنبه ها، علنی و در فضای شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، تاثیرات ژرف و شگرفی پیدا می کند که قابل تامل است.

محسن افشانی ، در حالی با چهره های مذهبی و مکان های مقدس ایران و عراق، عکس می گیرد که تصاویری از ارتباطش با همسرش و دیگران و کلیپ هایی که به اشتراک می گذارد، تناسبی با فرهنگ مذهبی و حتی باور عمومی ایرانیان ندارد.

از طرفی، اکنون محسن افشانی ، بیش از آن که یک سلبریتی هنجار شکن باشد، مروج خشونت است. نمایش سلاح گرم، سلاح سرد، تهدید به قتل و کشتن حتی در فضای فانتزی یک کیلپ ویدیویی جوان پسند عشقولانه، طبق قانون جرایم  رایانه ای و قانون مدنی، جرم محسوب می شود. باید منتظر باشیم تا ببینیم دادگاه تهران، چه حکمی برای این هنجارشکنی محسن افشانی منتشر می کند.

مشاهده رفتار مروج خشونت از فردی که میلیون ها بازدید کننده دارد، نه تنها پسندیده نیست بلکه محکوم است. اگر این رویه گسترش یابد و تبدیل به چالش و اپیدمی شود، شوخی شوخی، این کار زشت، جدی شده و شاهدهزاران کلیپ خواهیم بود که افراد، با قمه و شمشیر و اسلحه کمری واقعی یا اسباب بازی، دیگران را در کلیپ های عشقی!، تهدید به قتل می کنند.

حتما ببینید:‌ سید محمد هادی رضوی کیست؟

فراموش نکنیم که میزان خودکشی و افسردگی در جامعه امروز ایران، روند صعودی پیدا کرده است و میزان مصرف مواد مخدر در مدارس، در کانال صعودی قرار دارد. به  گونه ای که وزیر سابق آموزش و پرورش (دکتر ابطحی) گفته بود که «مخصوصا از بیان آمار مصرف مواد مخدر دانش اموزان» خودداری می کنم!

ما در این جامعه هستیم. جامعه ای که نیاز مردمانش،‌ شادی و حرف تازه و روش تازه و دعوت به انرژی مثبت و زیبا اندیشی و شفاف اندیشی و با سوادی است. محسن افشانی ها، گولاخ های اینستاگرامی  نوظهوری هستند که بوس و بغل هایشان، تفاوت زیادی با حرم گردی ها و سرپل ذهاب گردی ها و لاکچری گردی هایشان ندارد.

آن ها، التماس دیده شدن دارند و از هر کاری برای دیده شدن، مثل ساشا سجانی ها، استفاده می کنند. فرق ساشا سبجانی با کلیپ های جنجالی اش با محسن افشانی و کلیپ های هنجارشکنش آن است که ساشا، التماس بازدید از سایت قمارش را دارد و محسن، ارضای روحی و روانی از لایک و فالو اینستاگرامش را طلب می کند.

حتما ببینید: سجاد خواجه علیجانی: تهیه کننده جنجالی

این واقعیت فضای مجازی امروز ایرانیان است. در اینستاگرام، مثل ساشا و بهروز و محسن و آزاده  و بهاره و غیره و ذالک بسیار است. همه، با بیماری خودشیتفگی، خود کم بینی و التماس دیده شدن، دست و پنجه نرم می کنیم. بعضی از واقعیت اخلاق و منش ایرانیان را می توان در اینستاگرام دید. جامعه شناسی خودمانی اینستاگرامی، ما را با واقعیت هایی آشنا می کند که خیلی راحت در فضای واقعی، فهم آن ها، کم هزینه نخواهد بود.

اقدام اخیر محسن افشانی و تحلیل رفتار اینترنتی او از نگاه سایبر سایکولوژی و جامعه شناسی، موضوع جذابی برای محققان و تئوریسین های جامعه اطلاعاتی است تا پژوهش هایی را در این زمینه در دستور کار قرار داده و ماحصل یافته های خود را در اختیار مسئولان سند تحول آموزش و پرورش و آموزش عالی و سازمان های فرهنگی کشور قرار دهند تا نسل ایران عصر ۱۴۰۰، با نسل ایران عصر  ۱۳۰۰،‌ تفاوت چشمگیری داشته باشد.

نظر شما درباره رفتارهای اینستاگرامی محسن افشانی چیست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=84036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .