20

مروری برای فعالیت های علمی و مدیریتی محمد باقر قالیباف

  • کد خبر : 195945
  • 04 اسفند 1398 - 6:16
مروری برای فعالیت های علمی و مدیریتی محمد باقر قالیباف
محمد باقر قالیباف را باید یکی از چهره های موثر سیاسی، اقتصادی و مدیریتی کشور در دهه هشتاد و نود هجری شمسی دانست. او ۳ بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد که از راهیابی به پاستور بازماند. محمد باقر قالیباف ، متولد ۱۰ شهریور ماه سال ۱۳۴۰ در طرقبه استان خراسان است.

محمد باقر قالیباف ، متولد سال ۱۳۴۰ در طرقبه خراسان است. از فرماندهان سابق سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی و از فرماندهان نیروی انتظامی پس از جنگ و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا، شهردار تهران و ۳ دوره نامزد انتخابات ریاست جمهوری. طولانی ترین دوره مدیریت شهرداری تهران در زمان وی صورت گرفت. همسرش، زهرا سادات مشیر استخاره است که سابقه فعالیت در هیات مدیره سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را در کارنامه دارد.

محمد باقر قالیباف و همسرش، ۳ فرزند به نام: الیاس، اسحاق و مریم دارند که خطبه آن ها را امام خمینی در جماران در سال ۱۳۶۲ جاری کرد. سردار قالیباف ، کاپیتان ایرباس هم هست و طبق گفته هایش در برنامه دستخط شبکه ۳، ماهی ۲ پرواز دارد. طبق اعلام شرکت سپاسد ، ایشان به همراه شماری از رزمندگان جنگ، از هیات موسسان مجتمع تولیدی سپاسد خراسان با همراهی حاج محسن رفیق دوست، وزیر سابق سپاه، محسوب شود که این شرکت را در سال ۱۳۶۶ تاسیس کردند. محمد باقر قالیباف در سال ۱۳۸۰، مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران و در سال ۱۳۸۵، مدرک دکترا خود را از دانشگاه  تربیت مدرس تهران دریافت کرد. محمد باقر قالیباف همواره از کمبود واگن های مترو تهران، خود را شرمنده پایتخت نشینان اعلام کرده بود.

گزارش جامع عصر شهروند، نگاهی دارد به فعالیتهای  دکتر محمد باقر قالیباف که از ۱۶ آذر ۹۸، نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از  حوزه انتخابیه تهران است. اگر شما هم نظر و دیدگاهی درباره فعالیت های این مدیر جهادی کشور دارید،‌ مراتب را محترمانه و با رعایت حریم خصوصی از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید. تنها صفحه اینستاگرامی رسمی دکتر محمد باقر قالیباف در این آدرس: @mbghalibaf قرار دارد.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : محرمانه‌های محسن پیرهادی : از شورای شهر تا دبیر کلی حزب

محمد باقر قالیباف در کنار لاریجانی در مترو تهران

بیوگرافی کاپیتان قالیباف

محمد باقر قالیباف را باید یکی از چهره های موثر سیاسی، اقتصادی و مدیریتی کشور در دهه هشتاد و نود هجری شمسی دانست. او ۳ بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد که از راهیابی به پاستور بازماند. محمد باقر قالیباف ، متولد ۱۰ شهریور ماه سال ۱۳۴۰ در طرقبه استان خراسان است.

این فرزند خراسان، فعالیت های صنعتی،‌ اقتصادی و آموزشی بسیاری در استان خراسان از طریق سپاسد در دستور کار داشته و دارد و همسرش نیز در موسسات خیریه ای در این استان فعالیت دارد. برادرش حسن، در عملیات کربلای چهار به کاروان شهدای جنگ تحمیلی پیوست.

خانواده قالیباف همسر و پسرش

(جایزه قالیباف به همسرش. عکس سمت راست، الیاس و دخترش را مشاهده می کنید)

محمد باقر قالیباف ، در سن بیست و یک سالگی ازدواج کرد و همسری به نام زهرا سادات مشیر استخاره دارد که همسایه آن ها در طرقبه بود. صیغه عقد آن ها را امام خمینی (ره) جاری کرد و بعدها، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران شد.

دکتر محمد باقر قالیباف و همسرش، ۲ پسر به نام الیاس و اسحاق و یک دختر به نام مریم

دکتر محمد باقر قالیباف و همسرش، ۲ پسر به نام الیاس قالیباف (صاحب ۲ دختر) و اسحاق قالیباف دارند و یک دختر به نام مریم قالیباف .

محمد باقر قالیباف و ابراهیم رئیسی

حتما بخوانید: همه چیز درباره داماد محمد رضا نعمت زاده، وزیر سابق صمت

او از ۲۳ مرداد ماه سال ۱۳۹۶ با حکم مقام معظم رهبری، به عنوان عضو حقیقی مجمع تشخیص مصحلت نظام انتخاب شد. محمد باقر قالیباف ، ‌سمت های نظامی، مدیریتی و سیاسی بسیاری در ۴۰ سال اخیر داشته است که از آن جمله می توان به :

  • قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا
  • نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • نیروی انتظامی
  • ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز
  • فرماندهی تیپ امام رضا
  • فرماندهی لشکر پنج نصر خراسان

اشاره کرد. او در سال ۱۳۸۴، نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد و از محمود احمدی نژاد شکست خورد و نفر چهارم شد. در شهریور ماه همان سال با اجماع شورای اصولگرای شهر تهران، به  عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد و تا حدود ۹ سال،‌ در این سمت باقی ماند.

محمد باقر قالیباف و محمود قالیباف

محمد باقر قالیباف در سال ۱۳۹۲ برای دومین بار با شعار «ایران سربلند»، وارد رقابت های انتخاباتی شد. او نفر دوم انخابات شد و ۶  میلیون رای کسب کرد. در هفدهم شهریور ماه سال ۱۳۹۲ نیز برای سومین دور، به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

محمد باقرقالیباف و رهبری آیت الله خامنه ای

محمد باقرقالیباف همواره از سوی منتقدانش درباره واگذاری املاک شهرداری به افراد خاص،‌ مورد اعتراض منتقدانش بوده است. اما قوه قضاییه، قرار تعقیب یا محکومیتی برای ایشان در این پرونده صادر نکرده است و اسناد متقنی در رانت و اعطای امتیازات خاص به اشخاص حقیقی در حوزه واگذاری املاک در زمان مسئولیت قالیباف در شهرداری تهران نیز بدست نیامده است.

محمد باقر قالیباف برای سومین بار، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶

محمد باقر قالیباف برای سومین بار، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ شد که این بار به نفع سید ابراهیم رئیسی، انصراف داد. او در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری، از عنوان «۴ درصدی‌ها» به عنوان نماینده قشر ثروتمند که دارایی و ثروت ۹۶ درصد کشور را به یغما برده اند سخن گفت و درباره دارایی های اسحاق جهانگیری و حسن روحانی،‌ افشاگری کرد. او ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ گفته بود که حاضر است همه اموال خود و خانواده ام را با نصف منزل حسن روحانی در تهران، عوض کند. او از رقبای انتخاباتی خود (روحانی و جهانگیری) خواسته بود که به جای استندآپ های سیاسی، اموال خود را اعلام عمومی کنند. او گفته بود که ایران، نیازمند جهاد «ضد دروغ» است.

آمار هایی از مدیریت جهادی محمد باقر قالیباف در شهرداری تهران

حتما بخوانید: همه چیز درباره شبنم نعمت زاده (ملکه داروی ایران)

آمار هایی از مدیریت جهادی محمد باقر قالیباف در شهرداری تهران

۱۲ سال مدیریت محمد باقر قالیباف که به گفته او، از نماز صبح آغاز و تا پاسی از شب ادامه داشت، سبب شد تا تهران پیش از قالیباف با تهران پس از قالیباف ، تفاوت چشمگیری داشته باشد.  این واقعیت  که مصداق آنچه که عیان است، چه حاجت به بیان است، را همشهری های ساکن مناطق ۲۲ گانه تهران درک می‌کنند. از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب، شاهد تحول قابل ملاحظه در مدیریت خدمات شهری به بیش  از ۱۰ میلیون ساکن پایتخت هستیم.

حتما بخوانید: فهرست شهرداران تهران پس از انقلاب اسلامی: از کرباسچی تا حناچی

نیمی از زیر ساخت های شهر تهران با همه انتقاداتی که به مدیریت او شد، در زمان وی ساخته شد. فضای سبز تهران در زمان مدیریت قالیباف ، ۲ برابر  شد. زیر ساخت های پایتخت ایران در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی، در زمان مدیریت او احداث شد.

مرداد ۹۶که قالیباف ، شهرداری را به محمد علی نجفی، شهردار متهم به قتل میترا استاد تحویل داد، ۱۵۵۰۰ میلیارد تومان مجموعه دیون شهرداری بود که شامل بدهی های مالیاتی و پیمانکاران و کارمزد بانک ها و غیره بود. اما همین شهرداری، ۱۹۰۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب  داشت.

بعدا محمد باقر قالیباف در برنامه  دستخط گفته بود که ۱ میلیارد دلار هم مجلس تسویه کرده بود که به شهرداری بدهند. در  ۱۲  سال  مدیریت قالیباف ، ۲۲ هزار میلیارد تومان به املاک  شهرداری تهران اضافه شده بود. خطوط مترو تهران در زمان مدیریت قالیباف ، افزایش ۴ برابری پیدا کرد و به ۳۲۰ کیلومتر رسید. تعداد واگن های مترو تهران، روزی که او شهرداری را به نجفی  تحویل داد،  حدود ۳ برابر  شده بود.

شهردار سابق تهران، در مدت ۱۲ سال فعالیت خود، ۲۵۴۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه  کرد و خطوط BRT را که روزانه میلیون ها شهروند پایتخت نشین را جابجا میکند، راه اندازی  کرد.

یکی از نقاط برجسته و کم تر دیده شده در زمان مدیریت جهادی محمد باقر قالیباف در شهرداری تهران، راه اندازی بیش از یک صد و سی خدمت شهرداری در بستر برنامه هوشمند سازی پایتخت بود که بخشی از آن را در TEHRAN.IR شهروندان احساس می کنند. امروز تهران، ۲ برابر پل وتقاطع غیر همسطح در زمان پیش از قالیباف دارد که اتفاق مهمی در حمل ونقل شهری محسب می شود.

حدود ۴۳ درصد کل بزرگراه های تهران، در  ۱۰ سال  اخیر ساخته شده که اکثر  آن متعلق به زمان مدیریت وی در شهرداری مربوط می شود. دوبل شدن تعداد ایستگاه های آتش نشانی  پایتخت نیز  از دیگر بخش  های  مهم در مدیریت جهادی  محمد باقر قالیباف  در مدیریت ۱۲ ساله بر  شهرداری تهران است که اکثرا مورد غفلت قرار می گیرد.

تحصیلات محمد باقر قالیباف

دکتر محمد باقر قالیباف ، در رشته جغرافیای سیاسی تحصیل کرده و دوره خلبانی هواپیما را در فرانسه طی کرده است. او دانشیار گروه جغرافیای سیاسی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران بوده و عضو هیات علمی این دانشگاه محسوب می شود.

پایان نامه دکترا محمد باقر قالیباف ، بررسی سیر  تکوین نهادهای محلی ایران در دوره معاصر بوده است. مشاوران علمی و اساتید راهنمای وی: دکتر عزت الله عزتی، محمد رضا حافظ نیا و حسین شکویی معرفی شد. برای اگاهی از پایان نامه دکترا محمد باقر قالیباف که در دانشگاه تربیت مدرس تهران دفاع شده به این لینک بروید.

وی دکترای خود را در سال ۱۳۸۰ گرفت و مدرک کارشناسی ارشد خود را دز سال ۱۳۷۵. پایان نامه کارشناسی ارشد وی، نقش عوامل جغرافیایی در امنیت سیستان و بلوچستان اعلام شد که جزییاتش را در این لینک مشاهده کنید.

تحصیلات محمد باقر قالیباف

کتاب های محمد باقر قالیباف

  • کتاب مقدمه ای بر ژئوپلتیک . نوشته کالین فلینت. ترجمه  محمد هادی پوینده و محمد باقر قالیباف  . نشر قومس سال ۱۳۹۰
  • کتاب نگاه راهبردی به مسکن و شهرسازی در ایران. نوشته محمد باقر قالیباف . نشر نگارستان حامد. سال ۱۳۹۰
  • کتاب نگاه راهبردی به نظام مدیریتی و اداری کشور. نوشته محمد باقر قالیباف به سفارش موسسه اندیشه و عمل پویا. نشر نگارستان خرد. سال ۱۳۸۹
  • کتاب آمایش سرزمین پیشنهاد بیست و هفتم. نوشته محمد باقر قالیباف . نشر  نگارستان حامد سال ۱۳۹۱
  • کتاب اقتصاد دانش محور پیشنهاد ششم. نوشته محمد باقر قالیباف . نشر نگارستان حامد سال ۱۳۹۱
  • کتاب برنامه ای برای پیشرفت  و عدالت. نوشته محمد باقر قالیباف . نشر نگارستان حامد سال ۱۳۸۹
  • کتاب برنامه راهبردی سیاست خارجی ایران . نوشته محمد باقر قالیباف . نشر نگارستان حامد سال ۱۳۹۰
  • کتاب برنامه راهبردی دیپلماسی، نوشته محمد باقر قالیباف . نشر نگارستان حامد سال ۱۳۹۱

فهرست اموال محمد باقر قالیباف

در  رقابت های انتخابات ریاست جمهوری بهار ۹۶، الیاس قالیباف با انتشار پستی در اینستاگرامش، فهرست اموال خود را به شرح فوق اعلام کرده که ۳ دانگ از اپارتمان مسکونی در منطقه  ۳ تهران و چند میلیون تومان موجودی در بانک پاسارگاد، بانک  آینده و بانک انصار از آن جمله است. او گفته بود که مریم قالیباف (خواهرش)، آپارتمان مسکونی ۱۵۰ متری در منطقه ۴ تهران دارد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره تخلفات ایران مال

مروری بر اظهارات و فعالیت های مدیریتی محمد باقر قالیباف

مهم ترین اتفاقی که درباره این عضو حقیقی مجمع تشخیص مصحلت نظام در سال ۱۳۹۸ رخ داد، نامزدی وی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که دقیقه  ۹۰، وارد ساختمان وزارت کشور در میدان فاطمی  تهران شد و رسما، نامزد انتخاباتی شد که قرار است ۲ اسفند ۹۸ برگزار شود.

بمب خبری آذر ماه نود و هشت، نامزدی دکتر محمد باقر قالیباف در انتخابات یازدهم مجلس بود که با انصراف علی لاریجانی و دکتر عارف از کاندیداتوری مجلس، فعالان سیاسی و رسانه ها، مسیر او برای ریاست مجلس یازدهم را آسان تصور می کنند.

او بیانیه ای به همین منظور منتشر شد که بازتاب های خبری گسترده ای داشت. در این بیانیه، به چند مساله اشاره شده است که احتمال می رود در صورت حضور او در پارلمان یازدهم، همان طور که در رقابت های ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ وعده داده بود، به وضعیت معیشت مردم و کاهش تورم و گرانی های افسارگسیخته، توجه ویژه خواهد داشت:

  • مردم ایران این روز ها حال خوبی ندارند.
  • درختی که ۴ سال شاهد ثمر دادن آن نیستیم، دیگر ثمر نخواهد داد.
  • دولت، دو قطبی دروغین ساخته و وعده های کاذب می دهد.
  • ۲ سال است که آب خوش از گلوی مردم پایین نرفته است.
  • ملت ایران نیازمند یک دولت جهادی است.
  • ما نیاز به یک دولت کارآمد داریم.
  • ما باید شاهد مجلسی نو باشیم با حضور چهره های نو و ایده های نو.
  • حضورم در انتخابات، کنترل دولت و وادار کردن آن در یک سال و نیم آینده به کار و فعالیت است.
  • به دور از مصلحت اندیشی شخصی وارد انتخابات شدم تا با چهره های مومن و متخصص، دولت خسته را مجبور به حرکت کنیم.
  • ما زمینه ساز روی کارآمدن دولتی جهادی و کارآمد خواهیم بود.

قالیباف  : هر نارسایی، ناشی از ضعف مجلس است

یک هفته پیش از ثبت نام دکتر محمد باقر قالیباف در انتخابات مجلس شورای اسلامی، وی در جمع بسیجیان گفته بود که ۸۰ درصد اقتصاد ایران در اختیار دولت است و ملت، تصمیم گیر نیستند. ریشه اصلی فساد در اقتصاد، از اقتصاد دولتی شروع می شود.  دکتر محمد باقر قالیباف ، نارسایی های موجود در اقتصاد ایران امروز را ناشی از ضعف نظارتی مجلس می داند و تصریح کرد که اختیار نداشتن، پذیرفته نیست. این عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام، تصمیم افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت بنزین را تصمیمی عجولانه خوانده بود و از این که کشور پس از ۴۰ سال تجربه مملکت داری، در اجرای درست و کم هزینه یک تصمیم مشکل دارد، انتقاد کرده بود.

محمد باقر قالیباف در برنامه دستخط شبکه ۳ چه گفت؟

برنامه دستخط شبکه ۳ از جمله برنامه هایی است که تا کنون ده ها شخصیت علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی چهار دهه انقلاب اسلامی را جلوی دوربین رسانه ملی  آورده و از آن ها درباره موضوعات مختلف سوال کرده  است. آبان ماه ۹۸، قرعه فال به نام شهردار سابق تهران افتاد تا در این برنامه شرکت کند. دکتر، مطالبی در این برنامه گفت که محورهای مهمش را در این گفتار به صورت تیتر وار ارائه می‌کنیم که می تواند پاسخی به برخی از ابهامات باشد:

  • بخشی از فعالیت هفتگی من، دانشگاه و بحث و تدریس است و بخشی، فعالیت در مجمع تشخیص مصحلت نظام.
  • دکتر احمدی نژاد را هر هفته در جلسات مجمع تشخیص مصحلت نظام دیدار می کنم.
  • من ماهانه ۲ پرواز دارم و خلبانی آن را بر عهده دارم.
  • مردم ما باید در اسفند ماه، افرادی را به مجلس بفرستند که دغدغه آرمان های انقلابی داشته باشند.
  • چه معنی دارد که برای موضوع شفافیت آرا نمایندگان مجلس، صدی و اندی نماینده، امضا کنند اما کم تر از ۶۰ نفر به آن رای دهند؟
  • مساله FATF هم چنان در دستور کار مجمع است.
  • اخلال گر اقتصادی، کسی است که در صف خرید سکه طلا ایستاده است یا آن کسی که تصمیم نابخردانه فروش سکه را گرفته است؟
  • خطبه عقد پسر دوم من را آیت الله رئیسی در کنار حرم حضرت رضا جاری کردند.
  • من ( محمد باقر قالیباف ) ۴۰ سال است با آیت الله رئیسی (رئیس قوه قضاییه) آشنا هستم.
  • بعضی ها آمدند به تعاونی های مسکن ما، برچسب املاک نجومی زدند. خودم به دادستان کل نامه نوشتم و خواستم که موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.
  • من چندین شهردار مناطق تهران را در این باره عزل کردم. آن ها را به جمع مدیران آوردم و عذر آن ها را خواستم. حتی کفش آن ها را جفت کردم . . .
  • دکتر حناچی (شهردار فعلی تهران)، نامه ای به شورای شهر نوشتند و گفتند که بدهی شهرداری تهران، ۶۲۰۰۰ میلیارد تومان است. می‌خواهم بپرسم که در این ۳ ماه، ۱۰ هزار میلیارد تومان چطور پیدا شد؟ هر سال در زمان تقدیم بودجه شهرداری به شورای شهر، تفریغ بودجه می شود نه تلفیق بودجه.
  • شورای شهر تهران تصویب کرد که فروشگاه های شهروند را به بانک شهر بدهیم.
  • ما در شهرداری، ۱۴ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار بودیم. یک میلیارد دلار هم مجلس تصویب کرده بوده که در دوره دولت دهم به ما پرداخت نشد.
  • آقای میرلوحی به خاطر همین حرفی که زده بود و می گفت ۶۷۰ ملک به افراد خاص در زمان شهرداری من واگذار شده است، در دادگاه محکوم شد.
  • من ( محمد باقر قالیباف ) دارایی و اموال خود را اعلام کردم. این که قوه قضاییه تصویب کرده است اما محرمانه است، چه فایده دارد؟
  • از زمانی که به شهرداری تهران آمدم، از زمان فرمانفرما تا پیش از ما،  شهر تهران، طرح تفصیلی و طرح جامع نداشت. همه را سیستمی کردیم.
  • سایت IR را نگاه کنید. در سال ۹۱ تا ۹۳ سیستم های هوشمند در شهرداری راه اندازی کردیم.
  • با برجام موافق بوده و هستم. اما باید بدانیم که مذاکره، روش مبارزه است. به دشمن نباید اعتماد کرد.
  • یک ماه پس از اتمام ریاست جمهوری احمدی نژاد به دیدار ایشان رفتم و جلسه ای ۳ ساعته با وی داشتیم. بحث احوالپرسی بود و نزدیک عید بود.
  • متولد طرقبه هستم و پدرم از کسبه بازار بود.
  • ما شش خواهر و برادر هستیم. ۴ برادر و ۲ خواهر.
  • من ( محمد باقر قالیباف ) سال ۱۳۶۲ ازدواج کردم.
  • پدر همسرم، معلم بنده در دوران دبیرستان بود. پدر همسرم، آقای مشیر الاستخاره، در اداره کل مشهد، از چهره های انقلابی بودند. خطبه عقد ما را حضرت امام خمینی در جماران جاری کردند.
  • حاج شیخ حسن صانعی،‌ وکیل بنده و حضرت امام، وکیل خانم بنده در مراسم عقد بودند.
  • امام پس از خطبه در گوش من گفت که خانم شما سیده است و باید خوش رفتاری کنید.
  • داماد من (همسر مریم خانم)، از خانواده رزمنده و خانواده شهید است. زمانی که با دخترم ازدواج کرد، نه پولی داشته نه ثروتی. محل عروسی دخترم، جایی در لویزان بود که متعلق به شهرداری تهران است.
  • عکس عروسی فردی که بنز داشت را به جای عروسی دختر من نشان دادند.
  • من ( محمد باقر قالیباف ) در قضیه کوی دانشگاه، رفتار سیاسی نمی کردم. من یک سال پس از تیر ۷۸،  آمدم.
  • پس از فتح خرمشهر نمی شد جنگ را تمام کرد. چون بعثی ها، ارتفاعات کله قندی و قلاویزان را نگه داشته بودند.
  • در زمان جنگ، خمپار ۶۰ نداشتیم. الان موشک سامانه سوم خرداد، پهپاد در ارتفاع ۵۰ هزار پایی را میزند.
  • من ( محمد باقر قالیباف ) توییت زدم که داشتن فناوری یک بحث است، جسارت استفاده از آن، مهم تر است.
  • ما در زمره ۵ قدرت نظامی برتر جهان هستیم.
  • ما سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار توان صادراتی داریم.
  • معتقدم که تحریم کاغذ پاره نیست و سخت است. اما تحریم، فرصت آفرین است. باید نابسامانی مالیاتی را پایان دهیم. نابسامانی قاچاق کالا را پایان دهیم.
  • بانی نامه سرداران سپاه به سید محمد خاتمی، رئیس جمهور وقت، من و آقای سلیمانی بودیم. کار درستی بود و آقای خاتمی  هم  برداشت دخالت نظامی ها در موضوع سیاسی را نداشتند. آقای  خاتمی  ۶ تن از امضاء کنندگان نامه را خواست و عکس العمل مثبت نشان دادند.

پست اینستاگرامی محمد باقر قالیباف

همراه گرامی

اگر  شما هم نظر و دیدگاهی درباره فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، هنری و مدیریتی دکتر محمد باقر قالیباف در ۳۰  سال اخیر دارید، نظرات خود را محترمانه از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=195945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .