7

بی توجهی شهرداری در به کارگیری کودکان زیر ۱۵ به عنوان کارگر

  • کد خبر : 296241
  • 17 اردیبهشت 1402 - 20:05
بی توجهی شهرداری در به کارگیری کودکان زیر ۱۵ به عنوان کارگر
عضو شورای شهر تهران در بازدید از محله درکه به بیان مسائل و مشکلات مردم این محل در صحن شورای شهر پرداخت.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، ناصر امانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت محله درکه در پی بازدید اخیرش گفت: در ابتدا جا دارد که به نامه سرگشاده نماینده مجلس به شهردار تهران و متهم کردن اعضا به عدم نظارت بر عملکرد شهرداری اشاره کنم چرا که موضوعی که در این نامه قید شده چندین بار توسط من و آقای عباسی تذکر داده شده است و ما به وظیفه خود عمل کرده‌ایم.

وی افزود: به تازگی بازدیدی از محله درکه در منطقه یک داشتم و باید بگویم که این محله ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد اما ماهانه بیش از ۴۰ هزار نفر از کوهنوردان و گردشگران به این محل رفت و آمد می‌کنند و در مسیر هفت کیلومتری درکه ۷۰ رستوران ایجاد شده است که فضای مناسبی برای گردشگران ایجاد کرده اما مشکلاتی را برای سکنه فراهم کرده که در روزهای پایانی هفته این مشکلات به اوج خود می‌رسد و موجب ترافیک آشفته‌ای در این محله می‌شوند؛ بطوریکه مردم محلی حتی برای چند ثانیه هم نمی‌توانند در خیابان‌های محلی توقف کنند.

حریم تهران با وجود تفاهم انجام شده بطور کامل به منطقه یک واگذار نشده

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این مشکلات متوجه شهرداری منطقه نیست، گفت: تخریب محیط زیست، آلودگی آب رودخانه‌ها، جاری شدن فاضلاب رستوران‌ها، خشک شدن درختان قدیمی از مشکلات این محله است و عدم تعیین حریم منطقه ۱ و ۲ باعث بروز مشکلاتی شده است و حریم تهران با وجود تفاهم انجام شده بطور کامل به منطقه یک واگذار نشده است.

وی با بیان اینکه در این بازدید معتمدین محلی گفتند موقعی که مجوز ساخت مجتمع تجاری به دانشگاه شهید بهشتی داده شد قرار بود که یک درمانگاه نیز با همکاری دانشگاه ساخته شود که خبری از این درمانگاه نیست، تصریح کرد: قطعی شدن طرح موضعی محله، تدوین طرحی برای انتقال پسماند رستوران‌ها، شناسنامه دار کردن درختان، پیگیری تعهد دانشگاه برای ساخت درمانگاه و احداث پارکینگ طبقاتی از درخواست‌های مردم این منطقه است.

عضو شورای شهر تهران گفت: بارها به استفاده پیمانکاران از کارگران کمتر از ۱۵ سال هشدار دادیم و شهرداری هم بارها گفته بود که ابلاغیه‌ای در این خصوص داشته است، گفت: اما در محله درکه دیدیم که باز هم پیمانکاران از کودکان استفاده می‌کنند که لازم است پیگیری دقیقی شود.

مهدی صباغ شهردار منطقه یک نیز با بیان اینکه بازنگری طرح تفصیلی محله درکه بسیار مهم است، تصریح کرد: احداث پارکینگ روباز را دنبال می‌کنیم و باید سرمایه گذار جدید وارد کار شود.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که تنها افراد محلی بتوانند وارد خیابان‌های قدیمی درکه شوند، گفت: پیگیر صدور مجوز بهره برداری موقت از رستوران‌های موجود در ارتفاعات درکه که هزینه‌ای برای انتقال پسماندها نمی‌دهند؛ هستیم. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=296241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .