2

تاثیر ورزش در پیشگیری از ۷ نوع سرطان

  • کد خبر : 186850
  • 07 دی 1398 - 13:11
تاثیر ورزش در پیشگیری از ۷ نوع سرطان

انجام مرتب حرکات ورزشی می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به هفت نوع سرطان موثر باشد.

به گزارش عصر شهروند، بررسی‌ها نشان می‌دهد ورزش کردن احتمال ابتلا به هفت نوع سرطان مهم را کاهش داده و هر چه فرد بیشتر ورزش کند خطر کمتری او را تهدید می‌کند.

پزشکان آمریکایی با ارزیابی اطلاعات مربوط به بیش از ۷۵۰ هزار زن و مرد دریافتند که انجام حرکات ورزشی به میزان توصیه شده با کاهش چشمگیر خطر ابتلا به سرطان‌های پستان، روده، کلیه، کبد، آندومتر، میلوما و لنفوم غیر هاجکین مرتبط است.

پزشکان آمریکایی در دستورالعمل‌های خود انجام فعالیت‌های بدنی سبک برای مدت سه تا پنج ساعت در هفته را برای بزرگسالان یا فعالیت بدنی شدید برای مدت زمان یک تا سه ساعت در هفته را توصیه می‌کنند.

محققان تاکید کردند هر چه فرد در مدت زمان توصیه شده سخت‌تر ورزش کند بیشتر احتمال دارد در برابر بیماری سرطان مصون باشد. به طور خاص خطر ابتلا به سرطان روده در مردان با انجام فعالیت‌های بدنی سبک و شدید به ترتیب حدود هشت و ۱۴ درصد کمتر می‌شود. همچنین سرطان پستان در زنان به ترتیب با کاهش شش و ۱۰ درصدی همراه است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، به گفته محققان در این بررسی تایید نشده است که ورزش کردن به طور مستقیم خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد بلکه به وجود رابطه‌ای قوی بین ورزش کردن و کاهش خطر ابتلا به سرطان پی برده شد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=186850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .