6

تاکید اعضای شورا بر دریافت حق شهر از دکل های مخابراتی

  • کد خبر : 294881
  • 18 بهمن 1401 - 14:45
تاکید اعضای شورا بر دریافت حق شهر از دکل های مخابراتی
در جریان بررسی نرخ بها و عوارض دکل های مخابراتی، اعضای شورا ضمن تصویب افزایش 30 درصدی عوارض دکل های مخابراتی بر دریافت حق شهروندان از شرکت های مخابراتی تاکید کردند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورا در جریان بررسی نرخ بها و عوارض دکل های مخابراتی، درصد پیشنهادی در این زمینه با بررسی های انجام شده در کمیسیون های مطبوع شورای شهر تهران و اخذ نظرات شهرداری تهران را ۳۰ درصد عنوان کرد.
احمد علوی دیگر عضو شورا با طرح سوالی مبنی بر اینکه در مقطع زمانی شرکت ها نمی توانستند با اپراتورها ارتباط برقرار کنند و ادامه فعالیت بدهند اظهار کرد : برای روشن شدن ابعاد این موضوع و شفاف سازی ها نیاز به یک گزارش جامع از اقدامات و موضوعات جاری داریم تا تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شود.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شرکت های مخابراتی منابع میلیاردی فراوانی دارند و حق شهر را نمی پردازند، گفت: حق شهر و شهرداری از شرکت ها گرفته نشده و باید پرتلاش دنبال کنیم تا سهم شهر از شرکت هایی که درآمدهای فراوانی دارند، دریافت شود و این حق، عوارض شهرداری است که مغفول مانده است.
وی ادامه داد: شرکت های مخابراتی نه پروانه و مجوز می گیرند و نه حق شهر را می پردازند، لذا باید مسائل در این زمینه دنبال شود.
رییس شورای شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه سهم شهرداری در این مقوله زیر ۵۰ درصد بود و اپراتورها به هیچ عنوان برای حرف شهرداری ارزشی قائل نبودند، خاطر نشان کرد: اپراتورها در خیلی از موارد خودشان بدون اخذ مجوز از شهرداری اقدام به برپایی دکل های مخابراتی می کردند و همچنان هم با روند قبلی خود اقدام به چنین فعالیت هایی در شهر دارند اما ما طی این سالها تلاش کردیم تا این سهم شهرداری به بالای ۵۱ درصد افزایش پیدا کند.
پرویز سروری نایب رییس شورا نیز با تایید تذکر چمران اظهار کرد که ما در این حوزه دچار عقب ماندگی های زیادی هستیم و لازم است یک گزارش مبسوط در خصوص کوتاهی های شهرداری تهران در این حوزه تهیه و به شورا ارسال شود.
در ادامه مدیرعامل شرکت ارتباطات مشترک شهر نیز با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ قرارداد سه ساله با شرکت های مخابراتی داشته ایم، گفت: متأسفانه به دلایل ساختاری، ایراداتی داشتیم و تعداد درخواست هایی که ارسال می شد واقعی نبود.
شهاب الدین حسینی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته در کارگروه ها، درخواستی برای صدور مجوز در شرکت نداریم و اقدامات در حال انجام است و منتظر نرخ عوارض بودیم.
در ادامه محمد قائمی عضو شورای شهر تهران در تذکر جدی به شرکت ارتباطات مشترک شهر خاطر نشان کرد: با توجه به رای افزایش ۳۰ درصدی نرخ بها و عوارض دکل های مخابراتی این شرکت اولویت دارد تا از جیب مردم صیانت کند تا زمینه ای فراهم نشود تا اپراتورها این رقم را با افزایش تعرفه هایشان از مردم اخذ کنند و به شهرداری بپردازند.
مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران نیز در جریان بررسی نرخ بها و عوارض دکل های مخابراتی با طرح سوالی خطاب به مدیر عامل شرکت ارتباطات مشترک شهر سوال کرد: با توجه به مصوبه قبلی در خصوص شناسایی دکل های شهر تهران و تعیین تکلیف دکل های غیر مجاز، این فرآیند به کجا رسیده است؟
مدیرعامل شرکت ارتباطات مشترک شهر در پاسخ به این پرسش اظهار کرد: نامه نگاری با شهرداران مناطق صورت گرفت و حسب گزارش های جدید و قبلی دو مدل گزارش در اختیار ما قرار گرفت که نسبت بهم دارای تفاوت های بسیاری بود از این حیث که در گزارش اولیه تمامی آنتن ها در محدوده جغرافیایی مناطق در این گزارش ذکر شده بود اما در گزارش ثانویه مجموع تعداد دکل های موجود شهر که با مشخصه آنتن های BTS بررسی شد و چهار هزار و ۸۰۰ دکل مجوز دار در تهران احصا شده است.
در پایان اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا افزایش ۳۰درصدی نرخ بها و عوارض دکل های مخابراتی را مصوب کردند.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=294881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .