12

تاکید شورا بر بروزرسانی سامانه وصول عوارض در شهرداری تهران

  • کد خبر : 289289
  • 24 بهمن 1400 - 16:28
تاکید شورا بر بروزرسانی سامانه وصول عوارض در شهرداری تهران
در جریان بررسی ششمین تبصره لایجه بودجه 1401 شهرداری بر به روزرسانی سامانه قدیمی وصول عوارض به جای ایجاد سامانه ای جدید تاکید شد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، در چهل و هفتمین جلسه شورا، لایحه بودجه ۱۴۰۱شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و محمد آخوندی در قرائت تبصره شش  این لایحه که به ثبت و پایش عوارض شهری و درآمدها اختصاص داشت، گفت: شهرداری تهران موظف است به‌منظور وصول کامل عوارض شهری از مجاری ذی‌ربط قانونی تا پایان خردادماه ۱۴۰۱ نسبت به راه‌اندازی سامانۀ جامع الکترونیک ثبت، پایش و پرداخت عوارض شهری اقدام نماید. همچنین به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود؛ بخشی از درآمدهای حاصله و مانده‌حساب‌های بانکی مخصوص سپرده و جاری به‌جز حساب سپردۀ پیمان‌کاران و معاملات خود را نزد هریک از بانک‌ها که با شهرداری تهران همکاری می‌نمایند به‌صورت سپردۀ جاری و سرمایه‌گذاری مدت‌دار تودیع نموده و سود مربوطه را در ردیف اعتباری با عنوان “درآمد حاصل از وجوه سپرده های شهرداری” ثبت نماید.

وی ادامه داد: افزایش درآمدهای ناشی از بندهای این تبصره مشمول پاداش انگیزشی کارکنان مؤثر در وصول درآمدهای پایدار نخواهد بود و ضمن ارزیابی مجدد در راستای شفاف‌سازی عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها و مؤسسات تابعه و مراکز آموزش علمی‌کاربردی وابسته و تحقق منابع درآمدی، اجاره‌بهای املاک و دارایی‌های ثابت در اختیار واحدهای مذکور را به‌روزرسانی و به‌صورت نقد اخذ نموده و به حساب درآمد عمومی شهرداری تهران مندرج در ردیف درآمدی با عنوان “درآمد و مال‌الاجارۀ مستحدثات شهرداری” منظور نماید.

ناصر امانی رئیس کمیته منابع انسانی شورا طی پیشنهادی گفت: بهتر است در عبارت (اجاره‌بهای املاک و دارایی‌های ثابت در اختیار واحدهای مذکور را به‌روزرسانی و به‌صورت نقد اخذ نموده…) پرداخت نه به صورت نقد بلکه از طریق حساب‎های فی‏مابین صورت بگیرد چرا که بسیاری از واحدها درامد نقد ندارند.

علی اصغر قائمی نیز با اشاره به اینکه در بند یک این تبصره آمده است که (شهرداری تهران موظف است به‌منظور وصول کامل عوارض شهری از مجاری ذی‌ربط قانونی، نسبت به راه‌اندازی سامانۀ جامع الکترونیک ثبت، پایش و پرداخت عوارض شهری اقدام نماید.) گفت: سابقا سامانه وصول عوارض ایجاد شده است و نیازی نیست که دوباره سیستم جدیدی راه‏اندازی شود و سامانه قبلی تکمیل و بروزرسانی شود.

پیشنهاد امانی به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.

پیشنهاد قائمی نیز مبنی بر بروزرسانی سامانه وصول عوارض نیز به رای گذاشته شد و به تصویب رسید و در پایان نیز کلیات  تبصره شش با تغییراتی به تصویب رسید.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=289289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .