3

فرصت ۳ ماهه به شهرداری برای تدوین دستورالعمل ایمنی

  • کد خبر : 299873
  • 13 اسفند 1402 - 18:48
فرصت ۳ ماهه به شهرداری برای تدوین دستورالعمل ایمنی
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه توضیحاتی درباره اختلال امروز صبح در خط یک مترو تهران ارائه داد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، در تشریح جزئیات این لایحه گفت: طبق مصوبه سال ۹۲ مقرر بود که شهرداری تهران این لایحه را به شورا پیشنهاد دهد چرا که تا به امروز ما شاهد یک عقب ماندگی ۱۰ ساله در تحویل این لایحه بودیم که نهایتاً در این دوره مدیریت شهری، لایحه به شورای شهر تحویل داده شد و پس از برگزاری ۱۵ جلسه، این موضوع نهایی شد.
وی با بیان اینکه نظام نامه فعلی شامل چندین مفاد و تبصره است و در ۲۵ صفحه گردآوری شده است؛ ادامه داد: متأسفانه در سالهای اخیر، شاهد بروز برخی حوادث تلخ و ناگواری در بوستانها، فضاهای عمومی و همچنین عملیات عمرانی شهرداری در قسمت های مختلف بودیم که در برخی موارد داغی جانسوز بر دل شهروندان گذاشته است.
این عضو شورا یادآور شد: از این رو در حال حاضر ما شاهد نارسایی در آگاهی و ضعف در تخصیص بودجه کافی برای دستیابی به اهداف مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست، وجود مراکز متعدد تصمیم گیری و فقدان هماهنگی در ساختار مدیریت موجود، فقدان روشی کارآمد جهت نظارت منطقی بر نحوه عملکرد پیمانکاران و مهمتر از همه ضعف در بازرسی ها و پایش های ادواری از وضعیت بهداشت، ایمنی و محیط زیست هستیم که همه این موضوعات از عمده ترین چالش های پیش رو محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه یکی ازمهمترین ابزارهای تحقق توسعه پایدار شهری، استقرار سیستم مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست است افزود: این سیستم با انطباق حوزه عملکردی و مزایای پیاده سازی خود با شاخص های مورد نیاز موجب کاهش هزینه ها و پرهیز از ریسک شده و در نهایت به افزایش اعتبار و جذب سرمایه خواهد انجامید.
بابایی یادآور شد: شهرداری تهران ظرف مدت سه ماه فرصت دارد که برای کلیه واحدهای تابعه شهرداری تهران ساختاری برای HSE و تدوین دستورالمعل اقدام کند و همچنین کلیه کمیته های مشابه در این حوزه باید ادغام شود و در راستای مدیریت یکپارچه سلامت و ایمنی بودجه در نظر بگیرد.
بابایی ادامه داد: طراحی و راه اندازی سامانه برخط برای بارگذاری همه موارد همچون مدیریت حوادث، ارزیابی و…. برعهده شهرداری تهران گذاشته شده است و به هرحال کار چند ماهه برای بررسی این نظام نامه انجام شده است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .