5

تدوین لایحه تشکیل دیوان محاسبات شهری باید در دستور کار شهرداری تهران قرار گیرد

  • کد خبر : 244423
  • 31 فروردین 1399 - 11:13
تدوین لایحه تشکیل دیوان محاسبات شهری باید در دستور کار شهرداری تهران قرار گیرد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارایه گزارش عملکرد مالی مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران در بازه های شش ماهه و لزوم تدوین لایحه تشکیل دیوان محاسبات شهری باید در دستور کار شهرداری تهران قرار گیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مرتضی الویری در دویست و نهمین جلسه شورا گفت: وقتی برنامه سوم توسعه شهر تهران و تکالیفی که به شهرداری محول شده را بررسی می کنیم، موارد متعددی را می بینیم که به واسطه  پاندمی*  کرونا  قابل تحقق نیست. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که ربطی به شرایط بیرونی ندارد. و قابل انجام است. و تعدادشان هم زیاد است.

الویری ادامه داد: لذا شهرداری تهران موظف است، در راستای کنترل و نظارت مستمر مالی – معاملاتی و کنترل انطباق عملکرد شهرداری با مصوبات شورا اقدامات زیر را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: یکی از این موارد مربوط به ماده ۱۴ برنامه سوم است که در این راستا  بررسی عملکرد مالی مناطق شهرداری تهران،  سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران و ارایه گزارش در بازه های شش ماهه به شورای شهر تهران تکلیفی است که بر عهده شهرداری می باشد و می بایست انجام پذیرد.

الویری ادامه داد: مورد دیگر تدوین لایحه تشکیل دیوان محاسبات شهری و ارسال به شورای عالی استان ها برای تصویب است که می بایست سریعتر صورت گیرد.

وی گفت: اگر دیوان محاسبات شهری شکل گیرد، تحول جدی در ساختار مالی شهرداری شکل خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=244423

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .