12

تذکر به شهردار تهران/لزوم واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیرسطحی

  • کد خبر : 286407
  • 16 آبان 1400 - 15:54
تذکر به شهردار تهران/لزوم واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیرسطحی
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنـامه عملیاتی کاهـش خطرپذیری و مدیریت بحران در حوادث طبیعی و انسان ساخت، تاکید کرد: بیش از 35 درصد قطارهای درون شهری وبیش از 75 درصد ناوگان خط 5 متروی تهران نیاز به اورهال دارند در چنین شرایطی زیرسـاخت متـرو در مدیریت بحران نه تنها مددرسان نیست بلکه خود به یک معضل و بحران انسانی تبدیل خواهد شد .

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، مهدی اقراریان در بیست و یکمین جلسه شورا در تذکری خطاب به شهردار تهران، گفت: در روزهای گذشته شاهد مشکلاتی در خطوط مترو بودیم، البته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیحاتی را ارائه کردند، اما به نظر می رسد این توضیحات قانع کننده افکارعمومی نباشد.

حتما بخوانید : دعواهای شهرداری و شورای شهر به صحن علنی رسید

وی در ادامه افزود: تذکر به شهردار به این دلیل است که شورا بر اساس رسالت و وظیفه خودش باید نکاتی و اشکالاتی را که ملاحظه می کند به سمع و نظر شهرداری برساند تا اگر شهر احیانا در آینده  با چالش مواجه شد ما اطلاع رسانی خود را انجام داده باشیم.

اقراریان ادامه داد: با عنـایت به بند ۵ ماده یکم مصـوبه “راهبـردهای برنامه عـملیاتی مدیـریت بـحران و برنـامه واکنش اضـطراری در متـرو و فضاهای زیر سطحی” ابلاغی به شماره ۱۷۱۳۴/۲۲۲۴/۱۶۰ مورخ ۱۱/۷/۱۳۹۵ ، شهرداری تـهران بر مبنای سند و برنـامه عملیاتی کاهـش خطرپذیری و مدیریت بحران در حوادث طبیعی و انسان ساخت، موظف است نسبت به تهیه و بازنگری برنـامه های بازدیـد دوره ای و تعمیرو نگهداری مستمر از کلیه تجهیزات وتأسیسات خطوط، ایستگاه ها و قطارهای مترو باتوجه به عمر مفید آنها مطابق با استانداردهای داخلی و بین المللی معتبر اقدام کند.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، افزود: دراین خصوص علیرغم تأکید و تذکرهای اعضای شورای اسلامی شهر تهران حسب اطلاع تاکنون بیش از ۳۵ درصد قطارهای درون شهری وبیش از ۷۵ درصد ناوگان خط ۵ متروی تهران نیاز به اورهال پیداکرده اند، درحالیکه نادیده گرفتن چنین موضـوع مهمی باعـث انبـاشت مشکلات و تعطیلی خطوط متـرو یکی پس از دیگری میشود و زیر سـاخت متـرو در مدیریت بحران نه تنها مددرسان نخواهد بود بلکه خود به یک معضل و بحران انسانی تبدیل خواهد شد .

اقراریان در پایان گفت: بنابراین می بایست جهـت جلوگیری از ایـجاد چالش های فـوق الذکر و نـیز افزایـش شاخـص آسایش شـهروندی، با پیش بینی اعتـبار لازم در بـودجه سـال آیـنده (۱۴۰۱) شهرداری تـهران و همچنین پیگیری بدهی های دولـت در این زمینه اقدامات لازم صورت پذیرد .موارد فوق به عنوان تذکر به شهردار تهران، جهت بررسی و اعلام نظر تقدیم شورای اسلامی شهر تهران می‌ شود. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=286407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .