3

تست های استعداد ژنتیک معتبر است؟

  • کد خبر : 198193
  • 26 دی 1398 - 10:14
تست های استعداد ژنتیک معتبر است؟

تست های استعداد ژنتیک مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

مدیر گروه ژنتیک پزشکی و پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تست‌های استعداد ژنتیک ورزشی تحصیلی و تغذیه و بهداشت به لحاظ علمی هنوز به بلوغ نرسیده و در مرحله تحقیقات قرار دارد و افرادی که این تست ها را انجام می دهند مورد تایید وزارت بهداشت قرار ندارند.
دکتر مجید مجرد در گفت و گو با وب دا تصریح کرد: موضوع جدیدی که در دنیا و بعد کشورمان و هم اکنون مشهد به راه افتاده است بحث تست‌های استعداد ژنتیک است که علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده اما نکته قابل توجه این است که قبل از این که تست های استعداد ژنتیک به جامعه تعمیم داده شود باید بومی سازی شود این مطالعات هنوز در مرحله ابتدایی است و به مرحله بلوغ نرسیده است. وی افزود: تحقیقات در خصوص این تست ها در جمعیت ایرانی انجام نشده و تفسیر نتایج آن تفسیر مطمئنی نخواهد بود. وی با بیان این که شاهدی مبنی بر این‌که تست های استعداد ژنتیک تایید شده باشند وجود ندارد، اظهار کرد: تست هایی که توسط یک شرکت دانش بنیان در حال انجام است بر پایه ژنتیک مولکولی زیست شناسی است و این در حالی است که این نوع تشخیص ها در حوزه ژنتیک پزشکی است. دکتر مجرد با بیان این که مردم علاقه مند هستند که فرزندان آن ها در رشته تحصیلی یا ورزشی و سلامت جسمی به سمت و سویی هدایت شوند که استعداد واقعی آن ها در آن باشد و به همین دلیل به دنبال تست های استعداد ژنتیک می روند، تاکید کرد: تحقیقات انجام شده روی بحث استعداد یابی بیشتر جنبه بازاریابی دارد و پایه محکم علمی هنوز ندارد.

خراسان

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=198193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .