12

تصویب سیاستهای تدوین بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران با موافقت اعضای شورا

  • کد خبر : 286273
  • 11 آبان 1400 - 16:04
تصویب سیاستهای تدوین بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران با موافقت اعضای شورا
اعضای شورای شهر تهران با کلیات «سند سياستهاي حاكم بر تدوين برنامه و بودجه سال 1401» موافقت کردند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، در بیستمین جلسه شورا، بررسی طرح «سند سیاست‎های حاکم بر تدوین برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ » در دستور کار اعضا قرار گرفت. در ابتدا محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گزارشی را قرائت کرد.

او با بیان اینکه  پیش نویس این طرح در کمیته بودجه و نظارت مالی طی جلسات متعددی بررسی شده است، گفت: این پیش نویس ۲۵ مهرماه امسال برای اعضای شورا ارسال شد تا نظرات خود را درباره این پیش نویس تهیه و ارسال کنند. نظرات کمیسیون‎ها در پیش نویس اعمال شد و نهایتا این سند، امروز برای تصویب به شورا آمد تا سیاست‎های حاکم بر بودجه سال آینده؛ شامل چارچوب‎های معرفتی و مبانی نظری، اهداف حاکم بر برنامه و رویکردهای حاکم بر بودجه سال آینده و اولویت‎های شش گانه بررسی شود.

در ادامه میثم مظفر دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به تشریح متن سند پرداخت و گفت: اصل اقدامات عملیاتی در لایحه بودجه بررسی خواهد شد. اما این پیش‎نویس، سند سیاست‏های کلی است برای تدوین برنامه بودجه است.

او درباره بخش چارچوب معرفتی و مبانی نظری حاکم بر حکمرانی شهری، با بیان اینکه چارچوب فکری ، هدف و غایت مد نظر افزون کردن منفعت و لذت جویی نیست، گفت: هدف تحقق رشد و صیرورت انسان‎ها در عرصه فردی و همچنین تکامل و پیشرفت جامعه انسانی موضوعیت می‎یابد. براساس چنین دیدگاهی، شهر به مثابه زیست بومی است که بتواند زمینه های رشد و تکامل فردی و همچنین تعالی و پیشرفت جمعی را محقق کند.

مظفر همچنین درباره  اهداف حاکم بر برنامه و بودجه سال ۱۰۴۱، اظهار کرد: ارتقاء زیست پذیری در شهر تهران، ایجاد آرامش در شهر، ارتقاء مشارکت اجتماعی، عدالت شهری و تحقق شهری پیشرفته با اصالت و هویت ایرانی اسلامی  باید اهداف کلی برنامه بودجه سال آینده شهر تهران باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره رویکردهای حاکم بر برنامه و بودجه سال ۱۰۴۱ شهرداری تهران نیز گفت: ایجاد فرصت رشد برابر، حفظ کرامت انسانی، تقویت فرهنگ جهادی و باز آفرینی اعتماد عمومی، حکمرانی مشارکتی، هوشمند سازی و شفافیت، فساد‎ستیزی و رفع تعارض منافع، ارتقاء کیفیت کالبد و زیرساخت‎های شهری، توانمند سازی و کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقاء فرهنگ رفتاری و تعلق خاطر به شهر، ارتقاء نظام مدیریت سازمان و منابع سرفصل های این بخش هستند که می بایست در بودجه اعمال شود.

مظفر همچنین با تشریح مأموریت‎های شش‎گانه شهرداری تهران درباره الزامات و مستندات بودجه ۱۴۰۱ شهر، تصریح کرد: با توجه به رویکرد دوره ششم مدیریت شهری در زمینه افزایش مشارکت اجتماعی ، توجه به سرمایه های انسانی ، بهره گیری از فناوری و استفاده بهینه از منابع، صرفه جوئی در هزینه ها و کاهش تصدی ها ، رعایت الزامات زیر در تدوین برنامه و بودجه سال ۱۰۴۱ توسط شهرداری تهران ضروری است.

وی ادامه داد: بر این اساس باید لایحه بودجه با برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر انطباق داشته باشد. همچنین علاوه بر پیش‎بینی منابع درآمدی و وصول درآمدی باید هزینه‎های جاری براساس قوانین و مقررات موضوعه و  هزینه‎های نگهداشت شهر با ارائه مستندات مربوطه پیش بینی شود.

به گفته او گزارش اصل، سود و جرائم بدهی به بانک‎ها و اوراق مشارکت به تفکیک معوقات و بدهی‎‌های سررسید نشده با ذکر موعد سررسید،  پیش‎بینی بازپرداخت تعهدات و بدهی‎های شهرداری تهران، سازمان‎ها و شرکت‎های تابعه (بانک‎ها، اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادها)، ارائه فهرست و بودجه پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی و نهادهای حاکمیتی در پروژه‎های شهری و ارائه گزارش عملکرد ۹ ماهه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران به همراه مستندات و دلایل ماموریت‎های انجام نشده از دیگر الزامات و مستنداتی است که شهرداری تهران در تهیه لایجه بودجه ۱۴۰۱ باید به آن توجه کند.

این عضو شورای شهر تهران همچنین گفت: ارائه تفکیکی برنامه و بودجه شرکت‎ها، موسسات، سازمان‎ها، مناطق و واحدهای ستادی شهرداری تهران، ارائه منابع در لایحه بودجه شامل؛ درآمدها و واگذاری دارائی‎های مالی و سرمایه‎ای و ارائه مصارف در لایحه بودجه از دیگر مواردی است که انتظار می رود در لایحه اعمال شود.
پس از قرائت این گزارش اعضای شورا کلیات طرح را با اکثریت آرا به تصویب رساندند.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=286273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .