10

تصویب طرح الزام شهرداری به ارائه تسهیلات به کارکنان آسیب دیده از کرونا

  • کد خبر : 274878
  • 02 دی 1399 - 15:58
تصویب طرح الزام شهرداری به ارائه تسهیلات به کارکنان آسیب دیده از کرونا
طرح «الزام شهرداری تهران به اعطای تسهیلات به کارکنان شهرداری که در حین انجام وظایف محوله به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست دادهاند» در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورا بررسی شد و با 11 موافق به تصویب اعضا رسید.

به گزارش اخبار شورای شهر ، طرح «الزام شهرداری تهران به اعطای تسهیلات به کارکنان شهرداری که در حین انجام وظایف محوله به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده‎اند» در دویست و پنجاه و هشمتین جلسه علنی شورا بررسی شد.

محمد جوادحق‎شناس در خصوص این طرح تشریح کرد: این طرح در فروردین‎ماه به دو کمیسیون حقوقی و فرهنگی-اجتماعی ارجاع شد و مورد اصلاح قرار گرفت.

در این طرح دو نکته اضافه شده است ابتدا، عبارت «آسیب دیده‎اند» به عزیزانی که جان خود را از دست داده‎اند هم اضافه شود. و نیز شهرداری تهران ملکف باشد که پرداخت مزایای غیر مستمر و خدمات بهداشتی را که توسط شرکت شهر سالم مدنظر قرار گرفته، در مدت زمان قرنطینه ارائه کند.

سید حسن رسولی خزانه‎دار شورا با طرح پرسشی اظهار داشت: آنگونه که طراحان پیشنهاد فرمودند، همکاران ما در شهرداری در صورت ابتلا به کرونا طی دوره بیماری و قرنطینه همانند کارکنان سازمان آتش نشانی به عنوان سانحه دیده در حین خدمت تلقی می‎شوند. پرسشم اینست که امکان تشخیص ابتلا در محل کار با چه سازوکاری فراهم است؟

او افزود: آیین‎نامه استخدامی شهرداری و قانون کار برای افرادی که ثابت شود آسیب دیده‎اند امتیازاتی را در نظر گرفته است .

رسولی در پایان گفت: هدف این طرح خیر است، اما عملی شدن آن دچار اشکال و ابهام است .

سپس شهربانو امانی در پاسخ پرسش رسولی اظهار داشت: در بازدیدی که از غسال‎خانه بهشت زهرا و کوره‎پزخانه‎ها و حوزه پسماند داشتم به عینه دیدم که این افراد با چه سختی‎هایی پسماندهای کرونایی را دفن می‌کردند. لذا این افراد در محل کار خود در معرض این ویروس هستند.

سپس زهرا نژاد بهرام نیز با طرح پرسشی گفت: مفهوم آسیب‎دیدگی در عنوان طرح به چه معناست ؟ پیشنهاد می‎کنم عبارت آسیب دیدگی از عنوان خارج شود.

فراهانی نیز اظهار داشت: آیا با توجه به تعداد مبتلایان در کارکنان شهرداری، اثرات مالی و محل تأمین هزینه چنین طرحی سنجیده شده است؟

در ادامه احمد مسج جامعی متذکر شد که سرمایه انسانی شهرداری، از جمله کسانی که در بهشت زهرا تلاش می‌کنند، بسیار مهم است و این طرح یک امر انسانی برای کسانی است که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

حق شناس هم در تکمیل سخنان مسجد جامعی افزود: در این اوضاع بخشی از همکاران ما نگران ویروس کرونا هستند و این طرح به ایشان اطمینان خاطر می‎دهد. تنها پیام این طرح اینست که به کارکنان شهرداری می‌گوید شورای شهر پشتیبان شماست. این طرح توسط ۱۷ تن از اعضای شورا امضا شده است و لذا خواهشمندم به کلیات طرح رای دهید.

در پایان کلیات این طرح به رای گذاشته شد و با ۱۱ موافق به تصویب رسید.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=274878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .