15

تصویب ماده واحده بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران

  • کد خبر : 289281
  • 24 بهمن 1400 - 11:08
تصویب ماده واحده بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران
ماده واحده بودجه 1401 شهرداری تهران با مبلغی حدود پنجاه هزار میلیارد تومان به اتفاق آراء به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در چهل و هفتمین جلسه این شورا که به بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران اختصاص داشت، با اشاره به ماده واحده بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران گفت: در بند «الف» ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران آمده است که بودجه عمومی شهرداری تهران «مناطق، واحدها ستادی، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و شورای اسلامی شهر تهران (حوزه انتخابیه تهران ری و تجریش) در سال ۱۴۰۱ از حیث منابع تامین اعتبار شامل درآمدها، واگذاری دارایی های سرمایه ای و واگذاری دارایی‌های مالی اعم از نقد و غیر نقد بالغ بر ۵۰۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: مصارف این مبلغ شامل هزینه های دارایی، سرمایه ای و تملک دارایی های مالی بالغ بر ۵۰۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

آخوندی بیان داشت: در بخش اعتبارات هزینه ای  مبلغ  ۲۲۵ هزار و ۱۸میلیارد و ۹۸۱ میلیون و ۳۴۷ هزار ریال، در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای  نیز مبلغ ۲۰۸ هزار ۶۸۱ میلیارد و ۱۸ میلیون و ۶۵۳ هزار ریال و در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های مالی مبلغ ۷۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده و به شهرداری تهران اجازه داده می شود حداکثر تا سقف ۲۰ درصد از منابع و مصارف بودجه سال ۱۴۰۱ را به صورت غیر نقدی عمل نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بودجه سازمان ها و شرکت های تابعه خاطر نشان ساخت: شهرداری تهران مکلف است در صورت کاهش یا افزایش جدی بیش از ۲۰ درصد سرجمع درآمدهای وصولی ناشی از ارائه خدمات و وصول عوارض و سایر درآمدها نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ نسبت به ارائه لایحه اصلاحیه بودجه حداکثر تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۱ اقدام و منابع افزایش یا کاهش یافته را مطابق با برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران و در راستای اولویت ها و مسائل کلیدی شهر «عدالت در دسترسی به زیرساخت ها و توسعه متوازن مناطق و محلات» و «ترافیک عبور و مرور روان آن و توسعه شبکه حمل و نقل عمومی» در اصلاحیه بودجه پیشنهاد نماید.

در همین خصوص ناصر امانی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظها داشت: برابر ماده ۲۶ آیین نامه مالی بررسی و تصویب بودجه شهرداری باید با حضور شهردار تهران باشد.
گفتنی است پس از رای گیری صورت گرفته نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران با ۱۹ رای موافق این لایحه را به تصویب رساندند.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=289281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .