8
در صحن شورا بررسی شد؛

تعیین تکلیف ۱۲ پلاک ثبتی از حیث باغ بودن یا نبودن

  • کد خبر : 294096
  • 15 آذر 1401 - 15:45
تعیین تکلیف ۱۲ پلاک ثبتی از حیث باغ بودن یا نبودن
تعداد 12 پلاک ثبتی از حیث باغ و غیر باغ بودن در صحن شورا بررسی و تعیین تکلیف شدند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، در یکصد و دوازدهمین جلسه شورا، در بررسی اولین پلاک ثبتی، نایب رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری اظهار داشت: پلاکی با مساحت ۵۳۰ متر در منطقه ۴ سند یک قطعه زمین مزروعی است و در کمیسیون ماده ۱۲ گواهی عمران اراضی شهری دارد و پلاک یاد شده به صورت باغ می باشد، علاوه بر این دارای ۹ اصله درخت ارزشمند با محیط بن ۱۰۰ الی ۱۴۰ سانتیمتر است و گستره غالب این پلاک که با تصاویر هوایی هم قابل مشاهده است، در سال‌های ۱۳۷۴،۱۳۸۶،۱۳۹۳ انبوهی از درختان را داراست؛ در ادامه اعضای شورا این پلاک را با اکثریت آرا باغ اعلام کردند.

در ادامه بررسی پلاک ثبتی به متراژ ۵۶۷ متر در منطقه یک با سند یک قطعه زمین و حد نصاب را هم دارا نیست و کمیسیون ماده ۱۲ این اراضی را جزو ۱۸۵ قطعه زمینی می باشد که سند برای سال ۱۳۷۲ می باشد و داری درختان تناور، ساختمان‌های ویلایی و استخرهای متعدد می باشد و با توجه به بافت منطقه، سن و سال درختان، دایر تشخیص و اعلام می دارد.

وی در ادامه گفت: با توجه به بافت منطقه و عکس های هوایی که برای کل ۱۸۵ قطعه زمین رای صادر شده، کمیسیون برای این قطعه زمین تعداد درختانی که این پلاک را باغ اعلام کند تشخیص نداده و کمیسون ماده ۷ هم نظر به تعداد ۱۱ اصله درخت داده است.
احمد صادقی، عضو شورا درباره این پلاک ثبتی طی تذکری گفت: رای کمیسون ماده ۱۲ برای ۱۸۵ قطعه زمین می باشد که این پلاک را هم شامل می‌شود و پلاک هم جوار این ملک هم در این دوره مدیریت شهر باغ اعلام شده و این ملک را چگونه رای غیر باغ بدهیم.
در ادامه بررسی عباسی، رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا گفت: رای ماده ۱۲ دایر اعلام کرده و این رای برای ۱۸۵ پلاک صادر شده است و با توجه به سند، حد نصاب و ماده ۱۲ مشمول این پلاک نمی‌باشد و این پلاک حد نصاب را ندارد؛ در نهایت اعضای شورا ملک مذکور را با کثریت آرا باغ اعلام کردند.
در ادامه بررسی پلاک های ثبتی، شربیانی عضو هیأت رئیسه شورا گفت: پلاکی با مساحت ۵۶۶ متر در منطقه ۷ در سال ۱۳۱۵و ۱۳۶۷ بوده، سند این ملک یه قطعه باغچه و عمارت ثبت گردید و گستره غالب این پلاک در سال‌های ۱۳۴۴ و ۱۳۵۸ نشان می دهد این پلاک درای درخت است.
وی در ادامه گفت: با استناد به سند که یک قطعه عمارت و باغچه است و بافت منطقه هم نشان دهنده باغ نمی‌باشد،  کمیسیون با توجه به بررسی های دیگر این ملک را باغ اعلام می‌کند.
پیرهادی رئیس کمیسون سلامت محیط زیست و خدمات شهری طی تذکری گفت: این ملک در سال ۱۳۴۴ و ۱۳۵۸ داری یک اصله درخت بوده و در گزارشات هم بر درختان خشک شده در این ملک اشاره نشده و این ملک در یک کوچه فرعی می باشد و ۸۱ درصد این ملک دارای ساختمان است لذا این ملک نیاز به بررسی بیشتر دارد.
در ادامه مهدی چمران رئیس شورا گفت: با توجه به قانون جدید باغات که در شورای عالی استانها به تصویب رسیده و با توجه به اینکه این ملک یک باغچه و عمارت است باید رای غیر باغ بگیرد و در نتیجه اعضا به این ملک رای غیر باغ دادند.
در پایان جلسه، پرونده‌ های پلاک ثبتی تعداد ۸ پرونده رای باغ، سه پرونده رای غیر باغ و یک پرونده نیز برای بررسی بیشتر به کمیسون شهرسازی و معماری شورا ارجاع شد.
منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=294096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .