4

تغییر رژیم غذایی بیماری ام‌اس را خاموش می‌کند

  • کد خبر : 214710
  • 28 بهمن 1398 - 3:00
تغییر رژیم غذایی بیماری ام‌اس را خاموش می‌کند

مطالعات جدید نشان می‌دهد، تغییر در رژیم غذایی بیماری‌هایی مانند ام‌اس را که شامل فعال‌ شدن سیستم ایمنی بدن هستند، خاموش می‌کند.

به گزارش عصر شهروند، محققان موسسه ون اندل در میشیگان در مطالعه‌ای نقش رژیم غذایی را در حملات ام‌اس بررسی کردند. در این راستا نقش متیونین، نوعی اسید آمینه در واکنش التهابی ام‌اس مورد بررسی قرار گرفت. متیونین برای سلامت سیستم ایمنی ضروری است،‌ ولی در افرادی که به بیماری‌های خود ایمنی مبتلا هستند، اثر منفی دارد.

این مطالعه نشان می‌دهد در افراد مبتلا به اختلالات التهابی و بیماری‌های خود ایمنی مانند ام‌اس، کاهش مصرف متیونین می‌تواند سلول‌های ایمنی دخیل در بیماری را تضعیف کرده و بیماری را خاموش کند. برخی محصولات حیوانی مانند گوشت، تخم‌مرغ و شیر حاوی متیونین هستند. محققان در تلاشند داروهایی را توسعه دهند که متابولیسم متیونین را مورد هدف قرار دهد.

مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی پاسخ غیرمتعارفی به سیستم عصبی مرکزی (CNS) می‌دهد. سیستم عصبی مرکزی شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی است. در بیماری ام‌اس، سیستم ایمنی به میلین حمله می‌کند. میلین به غلاف چربی اطراف سلول‌های عصبی گفته می‌شود. میلین آسیب‌دیده سبب به وجود آمدن تصلب بافت (sclerosis) می‌شود که نام بیماری نیز از همین واژه گرفته شده است. زمانی که پوشش میلین یا بافت‌های عصبی آسیب می‌بینند، ارسال پیام‌های عصبی مختل می‌شود که عوارض مختلفی دارد.

ام‌اس پیشرونده مقدماتی، نوع عودکننده-فروکش‌کننده، ام‌اس پیشرونده ثانویه و نوع پیشرونده عودکننده اشکال مختلف این بیماری هستند و در حال حاضر حدود ۲.۵ میلیون نفر در سراسر جهان به ام‌اس مبتلا هستند.

ایرنا

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=214710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .