7
رییس شورای اسلامی شهر تهران:

توسعه متعادل و متوازن و پایداری می بایست کاستی های خوزستان را جبران کند / مشکل اصلی امروز کشور، کند یا متوقف شدن روند توسعه است

  • کد خبر : 283042
  • 03 مرداد 1400 - 15:57
توسعه متعادل و متوازن و پایداری می بایست کاستی های خوزستان را جبران کند / مشکل اصلی امروز کشور، کند یا متوقف شدن روند توسعه است
محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به وقایعی تلخ که طی هفته گذشته در استان خوزستان شاهد بودیم گفت: وقایعی که نمی توان آنها را محدود به خشکسالی وکمبود آب دانست. بلکه توسعه متعادل، متوازن و پایداری می بایست، کاستی های بجا مانده از جنگ و مشکلات پیشین خوزستان را جبران کند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، محسن هاشمی در سیصدو سیزدهمین جلسه شورا با اشاره به اینکه در آستانه عید بزرگ غدیر قرار داریم گفت: واقعه غدیر تبلور پیوستگی امت وامامت، ولایت و ملت، هدایت و ابلاغ است که موجب وحدت و همصدایی مسلمین در برابر پیام وحی گردید.

محسن هاشمی نیست: غدیر نماد وحدت ویکصدایی مسلمانان در همراهی و تبعیت از پیام پیامبر اعظم است و نبایست با افراط وتندروی، غدیر را از نقطه وحدت به مبدای برای تفرقه مسلمانان تبدیل کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: معرفی امیرمومنان توسط رسول اکرم در غدیر، بعنوان رهبری برای همه اقشار و اقوام وملتهای اسلامی بود و بایست این سرچشمه زلال معرفت وعلم وهدایت، برای بهره بردن همه اقوام ومذاهب و گروههای اسلامی همچنان جریان یابد.

محسن هاشمی با اشاره به وقایعی تلخ که طی هفته گذشته در استان خوزستان شاهد بودیم گفت: وقایعی که نمی توان آنها را محدود به خشکسالی وکمبود آب دانست. بلکه توسعه متعادل، متوازن و پایداری می بایست، کاستی های بجا مانده از جنگ و مشکلات پیشین خوزستان را جبران کند.

هاشمی یادآور شد: توسعه متعادل، توزیع عادلانه مواهب توسعه بین همه اقشار جامعه بود اما در خوزستان شاهد حضور صنایع بزرگ نفت و فولاد و پتروشیمی وپالایش هستیم بدون آنکه منافع این توسعه به اندازه کافی به میزبان این صنایع برسد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: توسعه متوازن، پیشرفت در همه ابعاد جامعه یعنی بهبود سلامت، آموزش و رفاه سایر شاخص های جامعه نه صرفا رشد صنعتی و درخوزستان، بسیاری از شاخص های انسانی واجتماعی به صورت متوازن رشد نکرده است.

او افزود: توسعه پایدار نیز به حفظ محیط زیست در کنار رشد صنعت توجه دارد و وضعیت امروز خوزستان نشانه های فراوانی از آسیبهای زیست محیطی ناشی از فعالیتهای صنعتی ،کشاورزی و اقتصادی دارد.

محسن هاشمی با بیان اینکه مشکلات، محرومیت ونارضایتی امروز خوزستان، منحصر به این استان نیست ادامه داد: تعدادی از مناطق واستانهای دیگر کشور نیز از این محرومیت رنج می برند وچه بسا مشکلات بیشتری از خوزستان داشته باشند وباید به رفع بنیادین و ریشه این مشکلات توجه شود تا در آینده دیر یا زود، شاهد تکرار این نارضایتی ها نباشیم.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مشکل اصلی امروز کشور، کند یا متوقف شدن روند توسعه است که طی ۱۶ سال گذشته با وجود پیش بینی شدن رشد اقتصادی ۸ درصدی در چشم انداز ۲۰ ساله، رشد محقق شده بسیار کمتر از آن بوده است واین میزان رشد پاسخگوی نیاز روزافزون جامعه نبوده  و به کوچکتر شدن سفره مردم، بیکاری، تورم وفقر انجامیده است.

رییس شوری اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امروز زمان فرافکنی مشکلات، متهم کردن یکدیگر و تنزل سطح نگاه کارشناسی به مسائل جناحی گذشته است واگر بسرعت روند بهبود در کشور، پیشرفت ورشد اقتصادی،به توسعه متعادل، متوازن و پایدار ایران نیانجامد، شاهد گسترش این مشکلات خواهیم بود و امیداوریم دولت جدید بتواند به وعده خود عمل نموده و روند توسعه کشور را با سرعت به مسیر پیش بینی شده در چشم انداز ۲۰ ساله برساند . منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=283042

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .