3

جراحی کاهش وزن خطر سرطان پوست را کاهش می‌دهد

  • کد خبر : 193059
  • 17 دی 1398 - 15:32
جراحی کاهش وزن خطر سرطان پوست را کاهش می‌دهد

نتایج مطالعه اخیر نشان می‌دهد افراد چاقی که تحت جراحی کاهش وزن قرار می‌گیرند با کاهش ریسک ابتلا به سرطان پوست از جمله ملانوما مواجه هستند.

به گزارش عصر شهروند، مطالعه اخیر نشان می‌دهد چاقی ریسک ابتلاء به ملانوما (نوعی سرطان پوست) را در افراد چاق افزایش می‌دهد. ملانوما تنها یک درصد از موارد سرطان پوست را تشکیل می‌دهد اما عامل اکثریت مرگ‌های ناشی از این نوع بیماری است.

محققان در مطالعه اخیر خود داده‌های مربوط به ۲۰۰۷ فرد چاق که تحت جراحی کاهش وزن قرار گرفته بودند را با ۲۰۴۰ شرکت کننده چاقی که تحت درمان‌های متعارف کاهش وزن نظیر تغییر سبک زندگی بودند بررسی کردند.

در طول ۱۵ سال بررسی وضعیت این افراد محققان دریافتند در گروه جراحی لاغری احتمال ابتلاء به ملانوما بدخیم ۵۷ درصد کاهش یافته بود.

یکی از مکانیسم‌های وجود رابطه بین چاقی و سرطان پوست این است که چاقی منجر به التهاب مزمن سیستماتیک می‌شود و می‌تواند محیطی را برای رشد تومور ایجاد نماید.

همچنین چاقی ناشی از سبک زندگی بی تحرک است که به خودی خود با افزایش ریسک سرطان و مرگ و میر مرتبط است. با انجام عمل جراحی کاهش وزن، احتمالاً میزان فعالیت فیزیکی افراد افزایش یافته و در نتیجه ریسک سرطان کاهش می‌یابد.

از اینرو محققان جراحی کاهش وزن را یکی از راه‌های پیشگیری از سرطان پوست در افراد عنوان می‌کنند. البته انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه ضروری است.

مهر

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=193059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .