9

جزییات تازه ازجلسه غیرعلنی شورای شهر تهران / برنامه جدید برای اداره تهران

  • کد خبر : 294586
  • 20 دی 1401 - 8:54
جزییات تازه ازجلسه غیرعلنی شورای شهر تهران / برنامه جدید برای اداره تهران
برنامه جدید برای اداره تهران در جلسه ای غیرعلنی مورد بررسی قرار گرفت . این برنامه مسئله محور و بر حمل و نقل عمومی ، آلودگی هوا، نوسازی بافت فرسوده ،هوشمند سازی و آسیب های اجتماعی تاکید شده است .

به گزارش عصرشهروند، روز گذشته اعضای شورای شهر تهران در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برنامه ۴ ساله چهارم را درجلسه ای غیرعلنی بدون حضور رسانه ها بررسی کردند . قرار است هفته به زودی این برنامه در صحن رای گیری و نهایی شود .

ناصرامانی درگفت و گویی درخصوص جزییات این جلسه می گوید :در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برنامه چهارم شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت این  برنامه مسئله محور است واهداف اساسی و کلیدی مبنای کار قرار گرفته حمل و نقل ، آلودگی هوا ، بافت فرسوده ، هوشمند سازی و آسیب های اجتماعی محورهای اصلی برنامه هستند .

وی ادامه می دهد: بعد از بررسی برنامه پیشنهادی شهرداری ، تغییرات اساسی در آن ایجاد شد و قرار شد مطالب بیان شده در جلسه برنامه ویرایش و در صحن شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد .

امانی با اشاره به این که درحوزه حمل و نقل ، توسعه مترو ، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مورد توجه قرار گرفته می گوید :‌کاهش آلاینده های ناشی از منابع متحرک و ثابت ،توسعه فضای سبز ، توجه به معاینه فنی ،برخی از احکام برنامه ۴ ساله چهارم است . افزایش فضای سبز پیرامونی تهران ، ایجاد بوستان در مناطقی که فاقد بوستان هستند هم برخی از برنامه های پیش بینی شده است .

به گفته این عضو شورای شهر تهران در افق برنامه ۴ ساله تهران باید ۷ هزار و ۵۰۰ اتوبوس داشته باشد که ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس باید توسط دولت تامین شود . همچنین ۶۳۰ واگن تامین شود و نوسازی ۳۰ هزار تاکسی هم در دستور کار است که در این حوزه ورود ۲۰ هزار ون مورد تاکید است .

وی درخصوص برنامه های شهردار تهران در حوزه مسکن سازی نیز توضیح می دهد:‌قراربراین شد که اقدامات شهرداری در حوزه مسکن سازی در بافت فرسوده متمرکز شود و اگر قرار است مسکنی تولید شود برای بازآفرینی بافت فرسوده باشد و محلاتی مانند ده ونک ،فرحزاد،اسلام آباد تعیین تکلیف وروند نوسازی آنها روشن شود .

امانی بخش هوشمند سازی برنامه ۴ ساله چهارم را یکی از بهترین بخش های برنامه ۴ ساله توصیف کرد که اگر به درستی این احکام اجرایی شود تهران به شهری هوشمند و الکترونیک تبدیل می شود . در حوزه اجتماعی تمرکز بر آسیب های اجتماعی است که برتوسعه فعالیت های قرارگاه اجتماعی تاکید شد و ساماندهی معتادان متجاهر،حرفه آموزی به کودکان کار و توانمندسازی زنان بی سرپرست و بد سرپرست مورد توجه قرار گرفت . همچنین ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری و پلاک قرمز که هر سال ۵ نقطه در شهر تهران ساماندهی شود مورد توجه قرار گرفت . همچنین راه اندازی رصد و پایش آسیب های اجتماعی  در مرکز رصد خانه فعلی که شهرداری در اختیار دارد .

قرار بر این شد که منابع مالی جداول میزان سنجی و رصد برنامه هم به شورا ارائه شود. تلاش کردیم حداقل احکام را داشته باشیم و حدود به ۱۳۴ حکم رسیده ایم که ۱۰ تا ۱۵ تبصره هم دارند . برنامه قبلی ۲۸۰ حکم و ۹۵ ماده داشت که با تاکید بر مسئله محوری بسیاری از احکام را کاهش دادیم .منبع

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=294586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .