1

حذف گوشت قرمز برای سلامت قلب مفید است

  • کد خبر : 227615
  • 22 اسفند 1398 - 12:41
حذف گوشت قرمز برای سلامت قلب مفید است

محققان عنوان می کنند برای داشتن عمر طولانی تر و زندگی سالم تر، سعی کنید لوبیا، سبزیجات و غلات کامل را جایگزین گوشت نمایید.

به گزارش عصر شهروند، محققان دانشگاه هاروارد در دو مطالعه مقدماتی خود پی بردند افرادی که به جای گوشت قرمز و فراوری شده، مقادیر زیادی غذاهای باکیفیت گیاهی مصرف می‌کنند با ریسک کمتر حمله قلبی مواجه هستند و عمر طولانی‌تری دارند.
به گفته محققان، حذف گوشت قرمز و جایگزین شدن غذاهای فراوری شده و کربوهیدرات‌های شیرین، رویه سالمی نیست، بلکه باید به جای گوشت، گزینه‌های سالمی نظیر مغزیجات آجیلی، حبوبات، سبزیجات و غلات کامل پرفیبر جایگزین شود.
در مطالعات جدید، عادات تغذیه‌ای افراد میانسال در آمریکا و خطر ابتلاء یا مرگ آنها از بیماری قلبی بررسی شده بود.
در یکی از مطالعات، بیش از ۳۷ هزار نفر با میانگین سنی ۵۰ سال شرکت داشتند. در طول مدت بالغ بر ۱۵ سال، بیش از ۴۸۰۰ نفر فوت کردند. این خطر در مورد افرادی که بیشترین مصرف پروتئین گیاهی را داشتند ۲۷ درصد کمتر بود. همچنین احتمال مرگ آنها به دلیل بیماری قلبی، ۲۹ درصد کمتر بود.
طبق برآورد محققان، اگر شرکت کنندگان ۵ درصد کالری مصرفی روزانه شأن را به جای پروتئین حیوانی از پروتئین گیاهی تأمین نمایند، احتمال مرگ شأن در طول این دوره به نصف کاهش می‌یابد.
مطالعه دوم شامل بیش از ۴۳ هزار کارشناس سلامت بود که حدود ۲۵ سال تحت نظر بودند. همه شرکت کنندگان مرد بودند. محققان مشاهده کردند با افزایش مصرف گوشت قرمز در شرکت کنندگان، ریسک سکته هم افزایش می‌یافت.
محققان به این نتیجه رسیدند اگر مردان یک وعده مصرف گوشت شأن را حذف کرده و کالری مشابه آن را از مغزیجات آجیلی تأمین نمایند، ریسک حمله قلبی در آنها تا ۱۷ درصد کاهش می‌یابد. همچنین جایگزینی غلات کامل به جای گوشت قرمز، ریسک مرگ ناشی از حمله قلبی را تا ۴۸ درصد کاهش می‌دهد.

مهر

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=227615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .