10

حسن رسولی: نیازمندان شهر باید به میزان بیشتری از یارانه‌ها استفاده کنند

  • کد خبر : 275126
  • 07 دی 1399 - 12:51
حسن رسولی: نیازمندان شهر باید به میزان بیشتری از یارانه‌ها استفاده کنند
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در جریان بررسی طرح هوشمند سازی یارانه های شهرداری تهران تاکید کرد: به دلیل شکاف‌هایی که در سلسله مراتب سکونتی شهر وجود دارد و متاسفانه شرایط رکود اقتصادی و ویروس کرونا آن را تشدید کرده باید تلاش کنیم تا نیازمندان و توانخواهان شهر به میزان بیشتری از یارانه ها استفاده کنند و در مسیر تحقق عدالت اجتماعی بیشتر حرکت کنیم.

به گزارش اخبار شورای شهر ،حسن رسولی نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی طرح هوشمندسازی یارانه های شهر تهران با دفاع از این طرح گفت: اهداف مدنظر این طرح عبارت از این است که ما به عنوان نمایندگان مردم تهران شرایطی را فراهم کنیم که شهرواندان تهرانی در اداره و توسعه شهر تهران مشارکت کنند. به عبارت دیگر بستری را فراهم کنیم که ساکنان شهر و شهرنشینان چند میلیونی تهرانی در نقش و جایگاه شهروندی بروز و ظهور پیدا کرده و به مانند برخی از شهرها و کشورهای پیشرفته در ابعاد و اجزای مختلف حوزه مدیریت شهری احساس مسئولیت کرده و کنترل، نظارت و مداخله کنند.

رسولی ادامه داد: البته در همین راستا در خود شهرداری سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ با همین کارکرد در ادوار گذشته ایجاد شده است. علاوه بر این ستاد سمن ها، شورایاران و نهاد های صنفی تخصصی حوزه شهری نیز کمک می کنند.

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: هدف از این طرح این است که  شهروندانی که انگیزه پیدا می کنند یا ما به افزایش انگیزه آنها برای فعال شدن در حوزه های مدیریت شهری کمک می کنیم باید تفاوت و تمایزی با شهروندان غیر فعال و منفعل داشته باشند تا از این طریق  به لحاظ فرهنگی و اجتماعی روحیه تعلق به شهر را فراهم کنیم.

رسولی ادامه داد: به دلیل شکاف‌هایی که در سلسله مراتب سکونتی شهر وجود دارد و متاسفانه شرایط رکود اقتصادی و ویروس کرونا آن را تشدید کرده باید تلاش کنیم تا نیازمندان و توانخواهان شهر به میزان بیشتری از یارانه ها استفاده کنند و در مسیر تحقق عدالت اجتماعی بیشتر حرکت کنیم.

خزانه دار شورای شهر تهران خاطر نشان ساخت: به نظرم این طرح قبل از این که مبنای عملیاتی و اجرایی داشته به نوعی بسترسازی، اجتماعی پذیری  و فرهنگ پذیری است و پیشنهاد میکنم شورای پنجم یکدست اصلاح طلبان به این نوع فرهنگ سازی و بستری سازی رای مثبت دهند.

رسولی همچنین  درباره ایجاد بار مالی این طرح گفت: آنچه که ما در کمیسیون تصویب کردیم بارمالی‌ در بودجه یارانه ها نخواهد داشت و ثانیا اگر موادی از طرح با مصوبات قبلی مغایرت داشته باشد در جزئیات لحاظ می‌شود.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=275126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .