26

حسین هدایتی پرسپولیسی و محرمانه هایش ؛ مولتی میلیاردر زندانی

  • کد خبر : 24079
  • 31 اردیبهشت 1398 - 14:15
حسین هدایتی پرسپولیسی و محرمانه هایش ؛ مولتی میلیاردر زندانی

حاج حسین هدایتی دولابی، تقریبا هم سن علی انصاری (سوپر میلیاردر بازار مبل و موبایل ایران)، متولد سال ۱۳۴۲ در محله دروازه دولاب تهران است. او سرمایه دار و مدیر ورزشی است و در دهه هشتاد، کمک های بسیاری به باشگاه پرسپولیس کرد.

به روز رسانی شده با جلسات دادگاه اول، دوم، سوم و لینک جلسه دادگاه چهارم و اعلام حکم حسین هدایتی در ۳۱ اردیبهشت ۹۸

اگر علی انصاری ، مولتی میلیاردر دنیای مبل و فولاد و موبایل و ایران مال، عشق استقلال است، حسین هدایتی ، دیگر سوپر میلیاردر ایرانی، عاشق قرمز پوش های پایتخت بوده و از وی به عنوان عابر بانک پرسپولیسی ها یاد می کنند. نام حسین هدایتی به عنوان یکی از اخلال گران نظام اقتصادی کشور در پرونده ۳۲ متهم بانک سرمایه با ۶۰۰ میلیارد تسهیلاتی که گرفته است، در کانون توجه افکار عمومی و رسانه ها قرار گرفت. وی ۶۵۲ هزار فالور در اینستاگرام دارد و مثل علی کریمی، منتقد انتقاد گریز است.

گزارش امروز عصر شهروند، نگاهی دارد به زندگی نامه و آخرین وضعیت این میلیاردر ایرانی عرصه فوتبال و صنعت. با ما همراه باشید و نقطه نظرات و دیدگاه های خود را درباره حسین خان هدایتی در بخش کامنت به اشتراک بگذارید تا تبادل اطلاعات، منجر به روشنگری و ارتقا اطلاعات عموم شود.

حتما بخوانید : علی انصاری صاحب ایران مال ؛ سوپر میلیاردر ایرانی

اعلام حکم حسین هدایتی به ۲۰ سال حبس و شلاق در انظار عمومی در ۳۱ اردیبهشت ۹۸

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضاییه در نشست خبری ۳۱ اردیبهشت ۹۸ ، گفت : براساس اعلام دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی، حسین هدایتی فرزند علی اکبر یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شده است.

سخنگوی قوه‌قضاییه در ادامه افزود :  رأی مربوط پرونده به حسین هدایتی صادر شد و با رأی صادره از دادگاه ویژه مبارزه با جرایم اقتصادی، وی به‌جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل نامشروع به تحمل بیست سال حبس و محرومیت دائم از به‌کارگیری خدمات دولتی و رد مال معادل ۴ هزار و ۸۸۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال به‌نفع بانک سرمایه و تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شد.

اتهامات حسن هدایتی ، مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق نظام پولی و بانکی به‌موجب تحصیل ۸ فقره تسهیلات اعطایی به‌مبلغ ۵ هزار و ۸۶۹ میلیارد و ۳۹۶ میلیون ریال، خیانت در امانت و پولشویی است.

حسین هدایتی ؛ عابر بانک پرسپولیس

حاج حسین هدایتی دولابی، تقریبا هم سن علی انصاری (سوپر میلیاردر بازار مبل و موبایل ایران)، متولد سال ۱۳۴۲ در محله دروازه دولاب تهران است. او سرمایه دار و مدیر ورزشی است و در دهه هشتاد، کمک های بسیاری به باشگاه پرسپولیس کرد. او باشگاه فوتبال استیل آذین را نیز بنا کرد. حسین هدایتی دولابی، مالکیت شرکت های بسیاری از جمله: هلدینگ استیل آذین ایرانیان، صنایع استیل آذین، شرکت فجر گالوانیزه سپاهان کاشان و سهامداری در بانک خصوصی سابق تات را در کارنامه دارد. او یکی از دلایل موفقیت خود را ، فردی به نام مهدی شمس می داند. او را یک ملاک بزرگ تهرانی می دانند.

اینستاگرام حسین هدایتی

(تصویر اینستاگرام حسین هدایتی ، چند روز پیش از بازداشت. شماری از ورزشکاران کشتی و تکواندو و وزنه برداری، برای دیدار نوروز به خانه ایشان آمده بودند)

حسین هدایتی، فعالیت زیادی در اینستاگرام نداشت

( حسین هدایتی ، فعالیت زیادی در اینستاگرام نداشت و قبل از بازداشت، ۱۸ پست به اشتراک گذاشته بود که آخرین تصاویر، مربوط به دیدارش با علی پروین و شماری از ورزشکاران قدیمی ایران بود. در عکس، شماری از صفحات محبوب او در اینستاگرام را مشاهده می کنید که صفحه علی دایی، علی کریمی، سید حسن خمینی و علی پروین از ان جمله است)

شرکت استیل آذین ایرانیان

داستان حسین هدایتی

بخشی از فعالیت های این شخص، در قالب شرکت استیل آذین ایرانیان انجام شده است. این شرکت در تاریخ شانزدهم اسفند ماه سال هشتاد و هشت، طی روزنامه رسمی به شماره ۱۸۹۳۸، در اداره ثبت شرکت های تهران ثبت می شود و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۱۸۷۲۶۳ می گیرد. محل دفتر مرکزی اولیه این شرکت در خیابان شیخ بهایی، نزدیک فدراسیون فوتبال است. اولین مدیران این شرکت، حسین هدایتی دولابی به سمت رییس هیات مدیره و مصطفی آجرلو، نایب رییس هیات مدیره است. امیر مهریزی نیز به عنوان عضو هیات مدیره معرفی می شود.

فعالیت های شرکت استایل آذین ایرانیان که حدود ۱۰ سال پیش ثبت شده، موارد زیر اعلام شده است که سبب شد تا این مجموعه بتواند تسهیلات گسترده ای از نظام بانکی کشور بگیرد:

  • اداره، در اختیار گرفتن، تاسیس، ایجاد، توسعه، تکمیل، واگذاری و اجاره انواع کارخانه ها و واحدها و شرکت های فعال در بخش های خدماتی و تاسیس واداره باشگاه ها و تیم های ورزشی و هر گونه اموری که مربتط با این فعالیت ها در داخل یا خارج از کشور باشد.
  • انجام کلیه امور خدمات فنی و مهندسی و عمرانی جهت موتاژ و ساخت دهکده ورزشی و مسکونی.
  • اداره اردوهای مستقل و اجرا همایش های ورزشی و تفریحی و ترنسفر بازیکن در داخل و خارج از کشور
  • خرید، مشارکت، در اختیار گرفتن و اجاره و رهن و واگذاری و فروش اموال منقول برای شرکت و سرمایه گذاری و مشارکت با شرکت ها یا باشگاه ها و موسسات ورزشی داخلی یا خارجی
  • شرکت در فعالیت های ورزشی مجاز و حضور در میادین ورزشی داخلی و خارجی با قوانین فدراسیون مربوطه
  • ارائه خدمات فنی و مهندسی و اقتصادی و سرمایه گذاری و سازماندهی و مطالعاتی.

همان طور که در موضوعات فوق الذکر مشاهده می کنید، از ده سال پیش، اساسنامه شرکت به گونه ای تنظیم شده بود که اجازه فعالیت حسین هدایتی و زیر مجموعه آن را در عرصه های فنی و اقتصادی و ورزشی در سطح کلان می داد و آن ها از طریق روابط گسترده، توانستند نسبت به خرید باشگاه ملوان بندر انزلی اقدام کنند.

حسین هدایتی ، سال هشتاد و شش یعنی دو سال پیش از ثبت شرکت استیل آذین ایرانیان (سهامی خاص) تیک اکباتان را با سی و یک ساله قدمت خرید. باشگاه استیل آذین را راه اندازی کرد و در لیگ دسته یک با سرمربی گری علی پروین، هدایتش کرد. در دومین سالی که استیل آذین تاسیس شد یعنی سال ۸۹، حسین هدایتی به ریاست هیات مدیره پرسپولیس منصوب شد.

استیل آذین آقای میلیاردر، توانست در فصل ۸۸ به لیگ برتر صعود کند و با حضور ستارگان فوتبال ایران از علی کریمی  تا مهدی مهدوی کیا، جایگاه پنجم را در رده بندی بدست آورد. در لیگ ۱۲، هفتاد درصد سهام ملوان، در اختیار آقای حسین هدایتی قرار گرفت. در سال ۹۱ نیز، سهام باشگاه گهر درود به حسین هدایتی منتقل شد و نام استیل آذین گهر درود گرفت.

یکی از رفقا و یار غار حسین هدایتی ، سردار مصطفی آجرلو است که در شرکت های زیر  مجموعه ایشان فعالیت دارد. متولد سال ۱۳۳۹ در تهران و مدیرعامل اسبق باشگاه تراکتور سازی تبریز و یک سال هم مدیر عامل باشگاه استیل آذین شد. وی در دوران جنگ تحمیلی، مسئولیت آموزش در لشکر بیست و هفت حضرت رسول سپاه را بر عهده داشت. ایشان در سال ۱۳۹۱، دکترای مدیریت از دانشگاه امام حسین تهران گرفت.

حتما بخوانید : ورشکستگی بانک آینده واقعیت یا شایعه ؟! | تحلیل و بررسی وضعیت بانک آینده

بازداشت حسین هدایتی

داریوش علیخانی، وکیل حسین هدایتی ، بیست و ششم تیر ماه نود هفت اعلام کرد که موکلش به دلیل عجز در تودیع وثیقه، یک ماه و نیم است که در زندان بوده و قرار بازداشت موقت برایش صادر شده است. این طور که به نظر می رسد، حسین هدایتی از اردیبهشت نود و هفت در زندان بوده و بازپرس شعبه اول دادسرای جرایم پولی و بانکی، قرار وثیقه را تشدید کرده است. موضوع پرونده حسین هدایتی ، همان طور که در ابتدای گفتار عنوان کردیم، مرتبط با پرونده اخلال گران نظام پولی و بانکی در بانک سرمایه است که ده ها متهم داشته و نام داماد محمد شریعتمداری و پرویز کاظمی و مدلل ها و بسیاری از دانه درشت های اقتصاد و صنعت ایران در دو دهه اخیر به چشم می خورد.

بازداشت حسین هدایتی

میزان اختلاس صورت گرفته از بانک سرمایه در سال فاصله های ۹۱ تا ۹۴، چندین هزار میلیارد تومان بوده که بخشی از آن، مربوط به حسین هدایتی پرسپولیسی است.

معاون وقت بانک سرمایه در خانه حسین هدایتی ساکن بوده

او، به واسطه دریافت ۱۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات از بانک سرمایه در زمان مدیریت یاسر ضیایی شیرکلایی، معاون وقت بانک سرمایه، چند میلیارد تومان به یاسر ضیایی شیر کلایی، رشوه می دهد و اکنون در خانه حسین هدایتی ساکن بوده و به مدیرعاملی شرکت لوله نورد اهواز نیز منصوب می شود که از شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری وزارت تعاون به شمار می رود.

محرمانه‌هایی از حسین هدایتی

شرکتی که در بازار پایه «ج» فرا بورس ایران در  نماد فاهواز فعالیت دارد و ۵.۶ میلیارد قطعه سهم داشته و از شرکت های ضرر ده بورس معرفی شده است.

یاسر ضیایی شیر کلایی از رفقای حسین هدایتی

(یاسر ضیایی شیر کلایی، یکی از جوانان ژن خوب است که علاوه بر بانک سرمایه، در شرکت های مختلفی، حضور داشته است و از رفقای حسین هدایتی به شمار می رود. طبق روزنامه رسمی ۲۳ بهمن ماه ۹۳، یاسر ضیایی شیرکلایی با کد ملی ۲۱۶۱۹۲۶۰۸۱، تا تاریخ ۳۰ تیر ماه ۹۴ به عنوان عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران اطلس که از شرکت های زیر مجموعه ذوب آهن اصفهان است، منصوب می شود)

 روزنامه رسمی ۶ اسفند ماه ۹۳

(یاسر ضیایی شیر  کلایی، طبق روزنامه رسمی ۶ اسفند ماه ۹۳، نماینده شرکت سرمایه گذاری اتیه صبا در شرکت پتروشیمی خراسان معرفی می شود. او سابقه مدیرعاملی شرکت پتروشیمی اصفهان را نیز در کارنامه دارد. او در نهم دی ماه سال ۹۶، عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری از مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد)

حسین هدایتی ، به جهت دریافت وام ششصد میلیارد ریالی بدون وثیقه  کافی از طریق پرویز کاظمی، وزیر رفاه سابق دولت احمدی نژاد و عضو هیات مدیره بانک سرمایه، آقای کاظمی را به عضویت هیات مدیره استیل آذین ایرانیان منصوب می کند.

روزنامه رسمی مورخ ۹ آبان ماه ۱۳۹۰

(طبق روزنامه رسمی مورخ ۹ آبان ماه ۱۳۹۰ و شماره ۱۹۴۱۸، پرویز کاظمی به کد ملی ۰۰۴۶۳۰۶۲۴۲ به سمت رییس هیات مدیره شرکت استیل آذین ایرانیان (سهامی عام) مصنوب می شود و  همکار کامران بحربنی و جلیل زرکش می شود)

 معاون وقت بانک سرمایه داده و ایشان را عضو هیات مدیره شرکت استیل آذین کرده است. رشوه های حسین هدایتی به اعضای هیات مدیره بانک سرمایه به منظور  دریافت تسهیلات نقدی و غیر نقدی، صدها میلیارد ریال بالغ می شود.

پرونده حسین هدایتی به دادگاه ارسال شد

با وجود این که پرونده حسین هدایتی به دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی اخیرا ارسال شده است، اما وکیل ایشان در تیر ماه امسال اعلام کرده بود که اعداد و ارقامی که در پرونده ایشان مطرح شده است، کذب بوده و ایشان پول هایی که گرفته  است، صرف  ساخت و ساز و کارآفرینی کرده و مصرفی شخصی نداشته است. این در حالی است که طبق کیفرخواست صادره در جلسه اول و دوم پرونده اختلاس در بانک سرمایه، نماینده دادستان اعلام می کند که وی با اتکا به رشوه، اقدام به دریافت تسهیلات کلان از بانک سرمایه کرده و از باز پرداخت آن ها استنکاف می کند.

حتما بخوانید : باستی هیلز لواسان و محرمانه هایش : « بورلی هیلز » لوکس ایران !

هدایتی در کنار سردار رویانیان

( حسین هدایتی در کنار سردار رویانیان، بابک زنجانی (مفسد اعدامی) و امیر جعفری در ضیافت فیلم نقش  نگار)

حسین هدایتی در کنار رضا عطاران

( حسین هدایتی در کنار رضا عطاران)

اتهامات حسین هدایتی

علی بخشایش، یکی از متهمان دانه درشت پرونده فساد در بانک سرمایه است. او بر اساس کیفر خواست نماینده دادستان، از سال ۹۱ تا ۹۴ به عنوان مدیرعامل فعالیت داشته و در چهل و شش فقره، خیانت در امانت کرده است که با توجه به  سابقه  طولانی  او در صنعت بانکداری کشور، پرداخت غیر قانونی  تسهیلات، عالمانه و عامدانه بوده است. شرکت هایی که علی بخشایش با آن ها در  ارائه  تسهیلات کلان در ارتباط بود، بیش از ۲۰ شرکت است که یکی از ان ها: گروه شرکت های حسین هدایتی اعلام شده است.

اتهامات حسین هدایتی

(تصویری از عکسی که او به مناسبت نوروز ۹۷ در توییترش منتشر کرد)

در کیفرخواست آمده بود که هیات مدیره وقت بانک، در پرداخت تسهیلات و اعطای منابع مالی، نظارت کافی نداشته و پرداخت ها بر اساس ضوابط صورت نگرفته است. لذا طی سال های نود و دو و نود و سه، ۶ هزار میلیارد ریال از منابع بانک سرمایه به شرکت های مرتبط با حسین هدایتی پرداخت شده است. حسین هدایتی طبق اعلام نماینده دادستان، در بانک سرمایه سپرده گذاری می کند و اقدام به گرفتن وام می کرده است و سپس با یک چک، سپرده خود را آزاد می نمود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضایی در ۲۲ مهر ماه ۹۷ اعلام کرد که حسین هدایتی دولابی، هم چنان در بازداشت به سر می برد و کیفر  خواست وی بزودی صادر می شود.

جزییات جدید از اتهامات حسین هدایتی

اول بهمن ماه نود و هفت، نماینده دادستان تهران در دومین جلسه محاکمه متهمان اختلاس در بانک سرمایه، اعلام کرد، از این فرد، املاکی گرفته شده است که ۱۰۰۰ درصد، گران نمایی کرده تا به عنوان وثیقه، تودیع کند و از بانک، تسهیلات بگیرد. او حتی ۱ سیم کارت هم به نام خود ندارد. تا ۱۰ بهمن ماه ۹۷، هنوز کیفرخواستی درباره پرونده اختلاس های حسین هدایتی توسط قوه قضاییه منتشر نشده است.

او در توییتر هم فعالیت دارد که در این نشانی در دسترس است. برای آشنایی با فعالیت ها و پروژه های مجموعه استیل آذین ایرانیان، به این نشانی رفته و اطلاعات تکمیلی درباره کسب و کار وی بدست آورید. این شرکت هم اکنون یک واحد دانشگاهی علمی-کاربردی داشته و در زمینه های فولاد، نیروگاه سازی، بورس، فناوری های مدرن، خیریه و امور فرهنگی و سینمایی و برون مرزی، فعالیت دارد.

حتما بخوانید: نگاهی به تخلفات ایران مال

گالری عکس حسین هدایتی

دیدار حسین هدایتی با بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس

(دیدار با بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس در رستوران باغ گیلاس-  فروردین ۹۳)

حسین هدایتی و عمو پورنگ

(تولد علی پروین)

دیار حسین هدایتی و عمو پورنگ

(دیدار با عمو پورنگ)

نوجوانی حسین هدایتی

(نوجوانی)

دیدار حسین هدایتی و یادگار خمینی

(دیدار با یادگار امام خمینی)

درباره این مرد معروف صنعت و ورزش دو دهه اخیر، بزودی،  خبرهای شگفت انگیزی خواهید شنید. هم چنان این گفتار را در روزهای آینده، بررسی کنید که مطالب جدید در آن به روز رسانی خواهد شد.

نظر شما درباره مرد میلیاردر زندانی ایران چیست؟


جلسه سوم دادگاه حسین هدایتی

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس حسین هدایتی و ۱۰ متهم از بانک سرمایه، ۱۹ اسفند ۹۷ برگزار شد و مطلعین و متهمین و وکلا، به ارائه دفاعیات خود پرداختند. در جلسه سوم، متهمین و مطلعین، از ۴ شرکت به نام های: شرکت ثمین تالار، شرکت ذوب و نورد آرتین، شرکت طراحی پویان پاسارگاد و شرکت جاوید گشت نام بردند که در گزارش  امروز عصر شهروند، نگاهی داریم به مرور آنچه در این جلسه رخ داد و بررسی اخرین وضعیت هیات مدیره و سرمایه و موضوع کاری مجموعه‌های های فوق الذکر.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید :جلسه چهارم دادگاه و اسناد شرکت‌هایی که « حسین هدایتی » برای راننده آژانس‌ها ثبت کرد

داستان جلسه اول و دوم دادگاه

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی ، چهره معروف ورزشی، رسانه ای و اقتصادی کشور که متهم به صدها میلیارد تومان اختلاس از بانک سرمایه در سال های اخیر است، روز یکشنبه ۱۹ اسفند ماه ۹۷ در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی برگزار شد.

در جلسه نخست دادگاه حسین هدایتی ، قاضی مسعودی مقام، اتهام اصلی وی را اخلال در نظام پولی و بانکی کشور از طریق دریافت وام بدون وثیقه و صرف در محل غیر آن اعلام کرد و کیفرخواست چندین جلدی به صورت خلاصه، به وی و دیگر متهمان، تفهیم شد.

داستان جلسه اول و دوم دادگاه حسین هدایتی

در جلسه دوم دادگاه نیز که ۱۳ اسفند ماه ۹۷ برگزار شد، نماینده دادستان، فرار مالیاتی و رشوه های حسین هدایتی به جمعی از فعالان ورزشی، رسانه ای و هنری را گوشزد کرد و اعلام کرد، همه پول هایی که هدایتی به دیگران بذل و بخشش کرده است، اگر در کابین همسرانشان باشد، ستانده خواهد شد.

جلسه دوم دادگاه حسین هدایتی

(تصویری جالب از دستخط حسین هدایتی در سومین جلسه دادرسی که نوشته بود، بزرگ ترین گلریزان تاریخ ایران را برگزار میکنم)

موضوعی که بازتاب گسترده ای در میان اهالی ورزش و اقتصاد که با هدایتی در یک دهه اخیر در تعامل بودند داشت. در اولین واکنش، علی پروین، سلطان پرسپولیسی‌ها اعلام کرد که پول های هدایتی، هدیه به ورزشکاران بوده است  و امکان برگشت ندارد. همسر مرحوم پورحیدری، سرمربی سابق استقلالی ها هم گفت، ۵۰۰ میلیون ریالی که هدایت برای پورحیدری هزینه کرده است، وجه نقد نبوده است و خرید ۵ آمپول به مبلغ هر یک ۱۰۰ میلیون ریال بود.

موسوی نژاد، متهم شماره ۲ پرونده هدایتی نیز در جلسه دوم دادگاه، به دفاعیات خود پرداخت. در جلسه دوم دادگاه، نماینده دادستان گفته بود که او، ۵۸۶۰ میلیارد ریال را با تبانی از بانک  سرمایه خارج کرده  است.

حتما بخوانید :

زندانی شدن « کاظمی »٬ « بخشایش » و « توسلی » : ۳ متهم بانک سرمایه

از داستان آقا داماد و وزیر سابق تا زیان انباشته بانک سرمایه

داستان جلسه سوم دادگاه هدایتی

در سومین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس حسین هدایتی از بانک سرمایه، موضوعات جالبی توسط نماینده دادستان مطرح شد.

  • شرکت فروشی جرم نیست. اما آقای یقینی (یکی از متهمان پرونده اختلاس در بانک سرمایه)، افراد بی بضاعت را پیدا کرده و آن ها را در هیات مدیره منصوب می کرده است.  این گونه، شرکت فروشی می کرده است.

  • در این پرونده، برای اخذ تسهیلات، وثیقه  اجاره شده است و همه آقایان، بدهی مالیاتی دارند.

  • از اقدامات بقینی، واگذاری شرکت های مرده و مدیریت آن شرکت ها بوده است.

  • حسین هدایتی ، برای پسر ۸ ساله خود، ۲۴۲ حساب بانکی در ۱ روز باز کرده و پول ها را به آن جابجا کرده که خود، مصداق پولشویی است.

  • قرار بر این بود که ضمانت نامه هایی که هدایتی می گرفت، از بانک خارج شده و در شرکت ذی نفع، نقد شود و ذی نفع، discount (تخفیف) و سهم آقایان پرداخت شود.

  • ضمانت نامه، حسن انجام تعهدات است و ارزشش، به اندازه ثمن معامله بوده و بدون وثیقه اخذ شده است.

  • ضمانت نامه ای که دریافت شده است، بدون قرارداد پایه مورد خرید و فروش قرار گرفته و مشخص بود که موسوی نژاد (متهم پرونده) قصد نقد کردن ضمانت نامه را از جانب شرکت ذی نفع داشته است.

  • موسوی نژاد، خودش تسهیلات گرفته و و قرار نبوده که سپرده ها، وثیقه باشد.

  • نماینده دادستان به «ید یسار» رییس شعبه برج فرمان بانک سرمایه گفت که موسوی نژاد، برای چه کاری با شما همراه بود که او گفت: کلیه  مصوبات، به درخواست موسوی نژاد بود و او با هیات مدیره بانک، هماهنگ بود.  من باید مصوبات آن ها را اجرا می کردم. قبل از ۱۰/ ۰۲/ ۱۳۹۲، ملک کارسان و لیان را ۲۱۰۰ میلیارد ریال ارزشیابی کرده بودند.

حتما بخوانید: همه چیز درباره شهاب الدین غندالی

رییس شعبه بانک فرمان چه گفت؟

یکی از مطلعین که در سومین جلسه دادرسی اتهامات حسین هدایتی حاضر شد، خانم ید یسار بود. رییس شعبه فرمان بانک سرمایه.  او گفت:

  • وقتی من به شعبه آمدم، فهمیدم که آن ها (هیات مدیره وقت بانک سرمایه)، رییس شعبه جدید را می آورند و تسهیلات انجام می شد و رییس شعبه قبلی را بیرون می کردند.

  • موسوی نژاد (متهم ردیف ۲ پرونده) دوست هیات مدیره بود و من باید سرویس می دادم.

  • من درباره اعطای تسهیلات به شرکت ثمین تالار (مسئولیت محدود)، مقاومت کردم و به این شرکت وام ندادم.

  • من به ۲ شرکت جهت دریافت تسهیلات، مصوبه دادم که در پرونده اعتباری آن ها، یک سری برگه هایی وجود داشت که با پرونده فعلی، مغایرت دارد. من عکس برگه هایی که برداشته شده است را دارم.

  • هیات مدیره به من گفته بود که ۳۰ هزار میلیارد ریال را برای اعطای تسهیلات باز کن که من امتناع کردم.

  • موسوی نژاد به شعبه فرمان می آمد و خواستار اخذ تسهیلات بود.

  • یکی از شرکت هایی که ۲ ضمانت نامه گرفته بود، شرکت نورد آرتین بود.

  • من ۱۰ بار استعفا دادم.

  • من از پرداخت ۲۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به گروه موسوی نژاد، امتناع کردم و آخر از بانک استعفا دادم.

حتما بخوانید: همه چیز درباره پرونده مرجان شیخ الاسلامی آل آقا

هانیه پهلوان چه گفت؟

یکی از متهمان پرونده حسین هدایتی ، هانیه پهلوان است. او، همسر امین میزبان است. او در دادگاه گفت که شوهرش، قصد داشت تا مدیرعامل یک شرکت شود و به خاطر بدهی، از من خواست تا مدیرعامل شرکت بشوم. من با درخواست شوهرم موافقت کردم. این شرکت از سال هشتاد و شش مشغول به فعالیت بود و من از سال نود و یک، کارم  را در این شرکت آغاز کردم. مواردی که هانیه پهلوان مطرح کرد به شرح زیر  است:

  • بچه من در سال ۹۱، کوچک بود و من حضور فیزیکی نداشتم.

  • سربرگ خالی به من می دادند و من امضا می کردم.

  • آقای مقدم به من گفتند که آقای موسوی نژاد، هماهنگ کننده و همه کاره هستند.

  • ما در شهر ری زندگی می کنیم و وضعیت خوبی نداریم.

  • همسرم، ۲ میلیون تومان بدهی به بانک مسکن داشت و نمی توانست مدیرعامل شرکت شود.

  • من اسناد شرکت طراحی پویان را امضا می کردم.

  • همسر خانم پهلوان (امین میزبان)، کارمند آقای یقینی (متهم فراری پرونده حسین هدایتی ) است.

حتما بخوانید: همه چیز درباره اختلاس ۶.۵ میلیاردی در شرکت بازرگانی پتروشیمی

علی تولایی چه گفت؟

از دیگر متهمان پرونده  اختلاس در بانک سرمایه، علی تولایی است. او موارد زیر را بیان کرد:

  • از سال ۱۳۷۹ با یاسر ضیایی شیرکلایی، در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، هم دانشگاهی بودم.

  • از سال ۱۳۹۰، روابط ما، صمیمی شد.

  • من به یاسر ضیایی، اعتماد داشتم و اجازه دادم از حساب من، برای تراکنش مالی استفاده کند.

  • من کاسب حوزه رنگ و تینر هستم. اگر گردش حسابم بالا برود، اعتبارم نزد بانک بالا می رود.

  • از طرف شرکتی به نام جاوید گشت، ۲۰۰ میلیون به حسابم آمده بود. من این موضوع را ۳ ماه پیش فهمیدم. شرکت جاوید گشت، متعلق به حسین هدایتی است.

  • من از کارهای ضیایی بی اطلاع هستم.

  • ضیایی، ملکی را به خاطر بدهکاری که داشت، به نام  من سند زد.

مجتبی کیان پیشه چه گفت؟

دیگر متهم پرونده اختلاس در بانک سرمایه، مجتبی کیان پیشه  است. او پس از تفهیم اتهام، در دادگاه چنین گفت:

  • کارمند حسین هدایتی هستم.

  • در شرکت استیل آذین کار می کنم.

  • من یک حساب بانکی، بیشتر ندارم.

نماینده دادستان به کیان پیشه گفت:

  • بسیاری از پرداختی ها به حساب ورزشکاران، توسط شما انجام شده است.

  • مبالغ کلانی به حساب مجتبی کیان پیشه آمده و از حساب ایشان خارج شده است.

  • پول های کلانی به حساب مجتبی کیان پیشه آمده است.

  • او، کارشناس ملک حسین هدایتی است.

  • باید توضیح دهد که چرا این همه پول به حساب ایشان آمده است.

حسین شریعتی چه گفت؟

از دیگر متهمان پرونده حسین هدایتی ، حسین شریعتی است. او موارد زیر را مطرح کرد:

  • اتهامات را قبول ندارم.

  • من در کار ملک و املاک هستم.

  • من ملکی به هدایتی پیشنهاد کردم که میسر نشود.

  • از من خواسته شد که تفاهم نامه ای با بانک سرمایه منعقد کنم.

  • موضوع تفاهم نامه، اعطای تسهیلات به ۷۰ درصد یک سپرده گذاری بود  (۳۰۰ میلیارد تومان).

  • توافق نامه را بنده تنظیم کرد و از اجرای آن بی  خبر  بودم  تا این که بازرسی، اطلاع داد که باید  توضیح  بدهید. این توافق نامه، اجرایی نشد و نه وجهی گرفتم و نه هدایتی  را دیدم.

  • از موسسه ثامن، خبر ندارم.

  • قرار بود، پول به حسابم بیاید که نیامد. من وجهی دریافت نکردم.

نماینده دادستان درباره این توافق نامه گفت:

  • شریعتی، ۲ توافق نامه امضا کرده  است و قصد بر این بوده که آقای شریعتی، سپرده را بیاورد.

  • آقای شریعتی می گوید که سپرده را، فردی به نام نوید جواهری باید می  آورد. او احتمالا ۲ میلیارد و اندی گرفته  است. او، پشت صحنه تجارت است و این ها، درصد بگیر.

  • شریعتی، ۳ شرکت به بانک سرمایه معرفی می کند و اکنون می گوید که هیچ کاره بوده  است.

  • قرار بوده ۷۰ درصد سپرده، تسهیلات بگیرند. یک  طرف داستان،  حسین هدایتی بود.

شرکت ثمین تالار

یکی از شرکت هایی که در پرونده اختلاس حسین هدایتی در جلسه سومین رسیدگی به اتهامات وی و ۱۰ متهم دیگر مطرح  شد، شرکت ثمین تالار است که گویا شرکتی مسئولیت محدود بوده و در داخل کشور در سال های اخیر ثبت شده است. بررسی های ما در روزنامه رسمی قوه قضاییه  نشان می دهد که این اسم، ناقص بوده و برای همین، منتج به استخراج اطلاعات مطلوب نشده است. اگر شما خواننده  گرامی، اطلاعاتی درباره این شرکت دارید، در اختیار  عصر  شهروند قرار دهید.

شرکت نورد آرتین

 جریان رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی

نام شرکت دیگری که در سومین جلسه دادرسی این متهم دانه درشت فساد اقتصادی مطرح شد، شرکت ذوب و نورد آرتین است. طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۸۷۲۰، این شرکت در ۲۱ خرداد ماه سال هشتاد و هشت، به شماره ثبت ۳۴۹۰۵۱ با شناسه ملی ۱۰۱۰۳۹۶۵۹۲۶ ثبت شده است و سرمایه آن، ۱ میلیون ریال مقرر شد. دفتر مرکزی نیز، ستارخان، بعد از فلکه اول صادقیه، شماره  ۱۰۸۰.

مدیران شرکت ذوب و نورد آرتین به شرح زیر  است:

  • محمد علی هاشمی ( رییس هیات مدیره )
  • امین قاسمی پیرکوهی ( عضو هیات مدیره )
  • امین قاسمی پیرکوهی (مدیرعامل)

موضوع این شرکت که  در جریان رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی  و ۱۰ متهم دیگر مورد بحث و بررسی نماینده دادستان، مطلعین، متهمین و وکلای مدافع قرار گرفت، احداث کارخانه نورد و ذوب قطعات فولادی و فلزی و صنعتی  و ساخت و تولید شمش فولادی آلیاژی سبک بود.

هم چنین، این شرکت، در زمینه  ساخت و طراحی  قطعات استاندارد وقالب  و ارائه خدمات ماشین کاری، پرس  کاری، تولید قطعات پرسی و پلاستیک و خرید سهام شرکت های صنعتی تولیدی بازرگانی و خدماتی در بورس و بازسازی و نوسازی و تامین سرمایه حوزه  نفت و گاز و پتروشیمی  هم فعالیت دارد.

در بیست و هفتم خرداد ماه نود و سه، موسسه حسابرسی آرمان پژوهان محاسب، به عنوان بازرس اصلی شرکت انتخاب شد. هیچ اطلاعاتی در سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه مبنی بر تغییرات این شرکت از سال ۱۳۹۳ به بعد با این نام، در دسترس نیست.

درباره شرکت طراحی پویان

درباره شرکت طراحی پویان

به نظر می رسد، آن چه در سومین جلسه دادرسی این پرونده درباره شرکت طراحی پویان مطرح شد، مربوط به شرکت طراحی پویان پاسارگاد خاورمیانه باشد که طبق روزنامه رسمی  به شماره ۱۸۲۰۶ مورخ یازدهم شهریور ماه سال هشتاد و شش با شماره ۲۹۶۵۰۵ ثبت شد. سرمایه شرکت، ۱ میلیون ریال و دفتر مرکزی نیز، تهران، نرسیده به دوراهی قلهک، کوی نرافی معرفی شد.

مدیران این شرکت عبارتند از:

  • روزبه بیدق دار (رییس هیات مدیره)
  • الناز افتخاری (نایب رییس هیات مدیره)
  • هومن پورنبی (عضو هیات مدیره و مدیرعامل)

موضوع این شرکت، موارد زیر اعلام شده است که نسبت به اخذ تسهیلات از بانک سرمایه، اقدام کرده است:

  • طرح، محاسبه، اجرا، نظارت فنی بر ساخت کلیه پروژه های ساختمانی اعم از مسکونی و تجاری و اداری.
  • محوطه سازی، جدول کشی، ایجاد شهرک های مسکونی و تجاری و برج سازی و تونل و باند و فرودگاه
  • احداث کانال های انتقال و انحراف آب و فاضلاب و سازه های آبی
  • کلیه فعالیت های ساختمانی از طراحی تا اجرا و رنگ آمیزی
  • ارائه کلیه خدمات سخت افزاری و نرم افزاری رایانه ای و راه اندازی سیستم های رایانه ای و شبکه ای.
  • صادارت و واردات کالای مجاز و عقد قراردادبا شرکت ها و موسسات دولتی و غیر دولتی.

در تاریخ هفتم خرداد ماه ۱۳۹۳، شرکت موسسه حسابرسی آرمان پژوهان محاسب ، به عنوان بازرس این شرکت انتخاب شد.  این موسسه، همان موسسه ای است که حسابرسی شرکت ذوب و نورد آرتین را هم عهده دار بود. انتخاب موسسه حسابرسی مشابه برای ۲ شرکت که از بانک سرمایه تسهیلات گرفته و نامشان در سومین جلسه رسیدگی به اتهامات مطرح شده است، جای تامل دارد.

این شرکت، به همراه شرکت هایی چون: سروش تجارت سمیرغ، جاوید گشت هیرمند، جاوید گشت آرکا، به گفته نماینده دادستان، از جمله شرکت های صوری است که حسین هدایتی ، برای پول شویی کلان، ان ها را ثبت کرده است.

طبق روزنامه رسمی  به شماره ۱۹۸۸۸ موره بیست و ششم خرداد نود و دو، شرکت طراحی پویان پاسارگاد ، تغییراتی اعمال کرد که جالب توجه است و نام یکی از متهمان که در این گفتار، اظهاراتش را مطالعه کردیم، آمده است: خانم هانیه پهلوان.

حسین هدایتی از متهمان شرکت طراحی پویان پاسارگاد

  • صادق میزبان به سمت رییس هیات مدیره منصوب می شود.
  • هانیه پهلوان به سمت نایب رییس هیات مدیره منصوب می شود.
  • امیره میزبان  به سمت عضو هیات مدیره منصوب می شود.

همان طور که در اظهارات هانیه پهلوان گفته شد و این تغییرات هم نشان می دهد، او، خرداد ماه ۹۲ به سمت مدیرعاملی این شرکت مرتبط با حسین هدایتی ، منصوب می شود. در واقع، شوهر او و خواهر شوهرش (امیره)، از اعضای هیات مدیره این شرکت بودند.

نکته جالب توجه این که هیچ اطلاعاتی درباره این شرکت از سال ۱۳۹۳ در سامانه روزنامه رسمی قوه قضاییه  نیست و احتمال صوری بودن مجموعه را به قصد هدایت برنامه های پولشویی حسین هدایتی ، افزایش می دهد.

 برنامه های پولشویی حسین هدایتی

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۸۶۵ مورخ هفدهم اردیبهشت ۱۳۹۲، کلیه سرمایه تعهدی شرکت توسط صاحبان سهام پرداخت شده و نیما مقدم فر به عنوان بازرس اصلی و علی اکبر غلامی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب می شودو سرمایه شرکت از ۱ میلیون ریال به ۲۰ میلیارد ریال افزایش پیدا می کند.

آدرس این شرکت نیز به خیابان سهروردی شمالی، خیابان شهید قندی غربی شماره ۱۱۸ تغییر می یابد.

شرکت جاوید گشت هیرمند

شرکت دیگری که در سومین جلسه دادرسی پرونده این مفسد کلان اقتصادی مطرح شد، شرکت جاوید گشت هیرمند است. طبق روزنامه رسمی مورخ اول خرداد ماه ۱۳۹۱، شرکت جاوید گشت هیرمند (سهامی خاص) با شناسه ملی ۱۰۳۲۰۷۷۲۲۵۸ با موضوع حمل و نقل و جابجایی مسافر با خودرو های بیش از پانزده نفر از مینی بوس تا میدل باس در تهران تاسیس شد.

اعضای هیات مدیره این شرکت به  شرح  زیر  است:

  • صدیقه دلیرکوهی
  • شیرین آقاسی زاده
  • نرگس آقاسی زاده

حسین هدایتی از مفسدان شرکت جاوید گشت هیرمند

دو خواهر در این شرکت، عضو هیات مدیره می شوند و نرگس خانم نیز به  عنوان مدیرعامل انتخاب می شود. سرمایه این شرکت، ۱ میلیون ریال تعیین شده است و مونا عساکره نیز به عنوان بازرس اصلی معرفی می شود. نکته جالب توجه این که در ۲۴ آذر ماه  سال ۱۳۹۲، سرمایه شرکت از مبلغ ۱ میلیون ریال به ۱۰۰  میلیارد ریال، افزایش می یابد! این افزایش سرمایه صد هزار برابری ظرف مدت کوتاهی، مصداقی از صوری بودن فعالیت این شرکت (به قول کیفرخواست قرائت شده توسط نماینده دادستان) است. چرا که ظرف ۱ سال و اندی، سرمایه از ۱۰۰  هزار تومان به  ۱۰ میلیارد تومان افزایش می یابد و سه روز بعد (۲۷ آذر ۱۳۹۲) اعضای هیات مدیره به شرح زیر تغییر می یابد:

درباره پواشویی حسین هدایتی از شرکت جاوید گشت هیرمند

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۰۳۹ مورخ ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۲، افراد زیر وارد این شرکت پولشویی حسین هدایتی می شوند:

  • نور الدین مقصودیانی جافر
  • مهوش باوی ثالبانی
  • رامین مقصودیانی جافر
  • سهیل صابری (بازرس اصلی)

 شرکت پولشویی حسین هدایتی

این جا هم شاهد حضور دو برابر در فهرست هیات مدیره هستیم. این که این افراد کی هستند، احتمال دارد از جمله کسانی باشند که هدایتی آن ها را برای هدایت برنامه های اختلاس از بانک سرمایه، وارد مجموعه کرده است.

همراه گرامی

اگر شما هم درباره ۴ شرکت نامبرده در این گفتار، اطلاعات مستندی دارید، از طریق کانال های عصر شهروند در شبکه های اجتماعی، با ما به اشتراک بگذارید.


جزییات جدید از فرار مالیانی و اختلاس‌ حسین هدایتی در بانک سرمایه در دومین جلسه دادگاه

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی ، متهم اختلاس در بانک سرمایه به همراه دیگر متهمان، دوشنبه ۱۳  اسفند با حضور نماینده دادستان، برگزار شد و جزییات جالب دیگری از پرونده ۵۵ جلدی اخلال گران در نظام اقتصادی کشور، افشا شد. در این جلسه، نماینده دادستان اعلام کرد، کلیه پول ها، رشوه ها و هدایایی که به اشخاص ورزشی و غیر ورزشی توسط هدایتی پرداخت شده است، بازگردانده می شود، حتی اگر در کابین همسران آن ها باشد.  اسامی ۲۰ باشگاه و فوتبالیستی که هدایتی در سال های اخیر به آن ها پول داده است، اخیرا رسانه ای شد. جزییات جدید و مستند از اتهامات هدایتی و یاسر ضیایی و سید مهدی موسوی نژاد را در این گفتار بخوانید.

با ما همراه باشید.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی

اظهارات نماینده دادستان در دومین جلسه پرونده اختلاس حسین هدایتی

  • هر مبلغی که توسط حسین هدایتی به هر فردی بذل و بخشش شده باشد، اعم از ورزشی یا غیر ورزشی، بازگردانده می شود. حتی اگر کابین همسرانشان باشد.
  • املاک حسین هدایتی شناسایی شده  است.
  • به دستور حسین هدایتی ، تفاهم نامه ای توسط فردی به نام شریعتی به منظور اخد مصوبه دریافت تسهیلات آماده می شود و پس از اخذ مصوبه، دو ملک در جاده جهرم، تودیع می شود که ۱۳ برابر قیمت روز، ارزش گذاری شده و پس از گران نمایی، در اختیار بانک سرمایه قرار می گیرد تا ۴۵۳ میلیارد تومان تسهیلات گرفته شود.
  • حسین هدایتی به همراهی فردی به نام موسوی نژاد، ۳۲۰۰ میلیارد ریال پول از بانک سرمایه خارج می کند.
  • شرکت جاوید گشت هیرمند توانسته با همکاری هدایتی و قائم مقام بانک سرمایه (یاسر ضیایی)، در ۷ مرحله جمعا به مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اخذ کند.
  • تولایی (یکی از ۱۰ متهم پرونده حسین هدایتی )، همکار و دوست یاسر ضیایی، ماشین پولشویی قائم مقام بانک سرمایه است.
  • تولایی، از سال ۱۳۷۹ با یاسر ضیایی، دوست است و ارتباطات او با ضیایی از سال ۱۳۹۲ وارد فازه تازه ای می شود. یاسر ضیایی چند سال پیش، خانه  ای به نام تولایی می کند. تولایی، اکنون در منطقه  تهرانپارس تهران زندگی می کند.
  • وقتی یاسر ضیایی در بازداشت بود، همسر حسین هدایتی ، وثیقه می آورد و او از زندان آزاد می شود.
  • در شرکت سروش تجارت سیمرغ، برای خرید ده ها تن آلومینیوم، تسهیلات اخذ شده اما ۵۰۰ گرم هم آلومینیوم خرید نشده است.
  • در شرکت جاوید گشت هیرمند، ۲ نوع فاکتور صادر شده که یکی مربوط به سویا بوده و در جمع ۶۲۰ میلیارد ریال فاکتور صادر شده است که خریدی بابت آن صورت نگرفت.
  • حسین هدایتی ، فرار مالیاتی دارد. هیچ رد پایی از او در پرونده شرکت های اقماری که به نام افراد بی بضاعت ثبت شده است و در جلسه اول دادگاه، اشاره شد، وجود ندارد. هیچ ملکی به نام هدایتی نیست. حتم سیم کارتش هم به نام او نیست.
  • بسیاری از ضمانت نامه هایی که حسن انجام تعهدات بوده، بدون وثایق سنگین اخذ شده است.
  • در شرکت تدبیرگران اطلس، تسهیلات دریافتی از بانک سرمایه به حساب اقوام یاسر ضیایی واریز شده است. ۹۲۰ میلیارد ریال هم پسر آقای سید مهدی موسوی نژاد گرفته است.
  • بخشی از تسهیلاتی که حسین هدایتی گرفته است، بابت تولید فیلم خرج شده است.
  • در بانک سرمایه، چند روز پیش از تحویل سال، ضمانت نامه به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال صادر شده و ظرف ۴۸ ساعت، استعلام چک اخذ شده است و حساب شرکت هایی که معرفی شده است هم مورد تایید جامعه حسابرسان نیست.
  • ۲۴۲ حساب ظرف ۴۸ ساعت به نام پسر مهدی موسوی نژاد در بانک سرمایه افتتاح می شود.
  • معاون وقت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی درباره نظارت بر بانک سرمایه، کم کاری دارد.
  • علت این که الان حسین هدایتی و متهمان در دادگاه هستند و ۳ سال، قوه قضاییه به سختی افتاده است، نظارت ضعیف بانک مرکزی است.

اظهارات نماینده دادستان در دومین جلسه پرونده اختلاس حسین هدایتی

اظهارات سید مهدی موسوی نژاد در دومین جلسه دادگاه حسین هدایتی

  • اتهامات اعلامی نماینده دادستان را قبول ندارم.
  • از جهت فروش املاک به حسین هدایتی ، متاسفم.
  • آقای بخشایش، ملکی را در شیراز به یک مجموعه فروخت و او به یک ویلایی که از هدایتی خریدم، آمد.
  • حسین هدایتی ، فرافکنی می کند تا واقعیت را منحرف کند.
  • ایجاد شبهه، حربه دفاعی حسین هدایتی در دفاع از خود است. او باید بر اساس سند سخن بگوید.
  • دادگاه، محل پاسخ گویی است. این جا، زمین فوتبال نیست که عده ای با گرفتن سکه طلا، هورا بکشند.
  • حسین هدایتی در هیچ تولیدی بدون دریافت رانت، موفق نبوده است.
  • حسین هدایتی به من گفته است که هزینه بازداشتم گران است. چون، حسین هدایتی ۱.۲ میلیون فالور دارد.
  • آقای هدایتی! دوران پدر خواندگی تمام شد.
  • ادعای حسین هدایتی مبنی بر جعل کارشناسی پروژه ها، کذب است و کارشناسی، توسط شهرداری صورت گرفت.
  • مدیران بانک سرمایه بدون توجه به سود بدهی تسهیلات اعطایی به حسین هدایتی ، وام را استهمال کردند! دلایلشان چه بود؟
  • اصل اسناد، در دفتر خانه موجود است و این ادعا که صورتجلسه دریافت تسهیلات، در استخر خانه من صادر شده  است، کذب است.
  • ادعای خرید پروژه های پارسان و لیان با تسهیلات توسط حسین هدایتی ، کذب است. در زمان مبایعه نامه، هیچ تسهیلات قطعی وارد نشده است.
  • ۱۵۰۰ نفری که در پروژه کارسان و لیان مشغول به کار بوده اند، با سرمایه گذاری من بوده است نه سرمایه گذاری حسین هدایتی و اخذ تسهیلات. در این پروژه ها، ۲۲۰۰ نفر به صورت فصلی مشغول به کار شدند و ۷۰ هزار متر مربع بنا ساخته شده است. ادعای هدایتی در سرمایه گذاری پروژه من، کذب محض است.
  • حسین هدایتی به مدیران بانک سرمایه در ۵ سال گذشته، در رستوران نایب، شام و نهار می داد تا تسهیلات را استهمال کنند.
  • هدایتی علاوه بر وام خوری، به دنبال بانک خوری است.
  • مهدی موسوی نژاد، ادعای افتتاح حساب برای هانیه پهلوان و آقای حدادان را رد کرد.
  • هدایتی، از فک رهن املاک مورد تهاتر و انتقال به بنده، در زمان سازش نامه، خودداری کرده است.
  • پانزدهم مهرماه ۹۳، به استناد گواهی بیمارستان و نظر پلیس ۱۱۰، توسط دو مهاجم مورد ضرب و شتم قرار  می گیرم. برای حفظ جانم، مجبور به پذیرش سازش می شوم.

اظهارات سید مهدی موسوی نژاد در دومین جلسه دادگاه حسین هدایتی

اظهارات یاسر ضیایی در دومین جلسه  دادگاه پرونده اختلاس حسین هدایتی

  • اتهام اختلاس حسین هدایتی به بنده، مردود است.
  • حسین هدایتی ، ۵۰۰ میلیارد ریال باز پرداخت نقدی داشته و آیا نمی توانسته باقی مبالغ را به همین شکل پرداخت کند تا به من واگذار نشود؟
  • حسین هدایتی در سال ۱۳۹۳ بابت خرید باشگاه فوتبال پرطرفدار تهران (پرسپولیس)، از من پول گرفته است و نمی تواند منکر بده بستان با من شود.
  • بابت رد مال، چکی را به هدایتی دادم و ایشان نیز، آن را در اختیار فرد دیگری قرار داد.
  • مبلغی که به یکی از باشگاه ها پرداخت کردم، بابت مطالبات شرکت آرکا (به ادعای نماینده دادستان، پول بانک سرمایه بوده و نه شرکت آرکا) از شرکت نورد لوله اهواز است که به هدایتی داده می شود تا در جشن قهرمانی پرسپولیس از آن استفاده کند. این پول قبل  از پرداخت به هدایتی، در اختیار فردی به نام مهریزی قرار می گیرد.
  • من در شرکت نورد و لوله اهواز، منصوب هدایتی بودم.

اظهارات حسین هدایتی در دومین جلسه دادگاه

  • من مدارکی را تحویل قاضی دادگاه می دهم که نشان می دهد، ابطال صلح نامه توسط سید مهدی موسوی نژاد صورت نگرفته است.
  • در جلسه سوم دادگاه (۱۹ اسفند ۹۷) درباره این صلح نامه توضیح خواهم داد.
  • کارگران شریف شرکت نورد لوله اهواز، در زمان مدیریت مهریزی، اعتصاب نکردند.
  • من فالوئر های خودم را دعوت به اغتشاش نمی کنم.
  • من چندین سال در تهران، ساختمان سازی کرده ام. همه به نام خودم هست. رییس اداره دارایی هم در جریان است.
  • کسی که ساختمان سازی در تهران می کند، عرضه ندارد که در جهرم، ساختمان سازی بکند؟
  • اتهام ضرب و شتم موسوی نژاد، روبروی منزلش را قبول ندارم. کشتن موسوی نژاد، چه سودی برای من دارد؟
  • ۳۰۰ میلیارد ریال سپرده در موسسه ثامن موجود است.
  • گردنم از مو برای تسویه  حساب  تسهیلات دریافتی، نازک تر است.
  • بحث شالیزارهای شمال، به عنوان شوخی مطرح شد.
  • املاک تهران و لواسانات، برای تامین وثیقه معرفی شد.
  • اگر قرار به رد مال باشد، با فروش املاکم، رد مال می کنم.

مستنداتی درباره اتفاقات دومین جلسه حسین هدایتی

درباره شرکت سروش تجارت سیمرغ

مستنداتی درباره اتفاقات دومین جلسه حسین هدایتی

بر اساس روزنامه رسمی به شماره  ۱۹۶۴۷ مورخ  ۲۵ مرداد ماه ۹۱، شرکت سروش تجارت سیمرغ  (مسئولیت محدود)، به شماره ثبت ۳۰۱۳۲۹ و شناسه ملی ۱۰۱۰۳۳۹۸۸۵۰، به سهامی خاص، تغییر می کند و سرمایه شرکت به  ۴۰ میلیارد ریال افزایش می یابد. افراد زیر، اعضای هیات مدیره، بازرس وبازرس علی  البدل این شرکت هستند که در پرونده اختلاس حسین هدایتی در بانک سرمایه، از آن نام برده شد:

  • زهرا مجبوبی به شماره ملی ۲۰۳۱۵۷۶۳۹۹
  • صلاح الدین فیضی بالو به شماره ملی ۲۷۵۲۱۲۲۶۶۷
  • مازیار مجد به شماره ملی ۲۶۴۹۰۸۶۹۳۹
  • سید حسین الهی به شماره ملی ۰۰۶۷۲۴۲۳۵۹
  • جعفر نریمایی به شماره ملی ۱۵۰۰۲۱۹۸۰۰

شرکت سروش تجارت سیمرغ

علیرضا غفاری و حسن غفاری، با دریافت سهم الشرکه خود از شرکت خارج شدند.  کد ملی به این دلیل ذکر شده است که برای بررسی های رسانه ای، نام آن ها با افراد دیگری اشتباه گرفته نشود.

درباره شرکت جاوید گشت هیرمند

درباره شرکت جاوید گشت هیرمند

شرکت جاوید گشت هیرمند، بر اساس روزنامه رسمی شماره  ۱۹۵۹۲ مورخ ۲۱ خرداد ماه ۹۱، سهامی خاص است و تحت شماره  ثبت ۴۲۶۲۲۳ با شناسه ملی ۱۰۳۲۰۷۷۲۲۵۸ ثبت شده است. موضوع این شرکت، حمل و نقل مسافر است. آدرس دفتر مرکزی نیز در زمان ثبت، میدان ونک، نبش خیابان برزیل اعلام شده است.

از این شرکت در جریان دومین جلسه رسیدگی به اتهامات اختلاس حسین هدایتی از بانک سرمایه و ده متهم دیگر، نام برده شد. مدیران اولیه این شرکت در زمان تاسیس عبارتند از:

  • صدیقه دلیر کوهی با شماره ملی ۲۲۱۹۱۷۶۰۷۱
  • شیرین آقاسی زاده با شماره ملی ۲۲۲۹۷۱۴۰۳۱
  • نرگس آقاسی زاده با شماره ملی ۲۲۲۸۹۹۵۲۴۱ (مدیرعامل)

روزنامه رسمی به شماره ۲۰۰۳۹ مورخ ۲۷ آذر ماه

به استناد روزنامه رسمی به  شماره ۲۰۰۳۹ مورخ ۲۷ آذر ماه ۹۲، نور الدین مقصودیانی به عنوان مدیرعامل و مهوش باوی ثالبانی  به عنوان رییس هیات مدیره منصوب شد.

درباره شرکت تدبیرگران اطلس

درباره شرکت تدبیرگران اطلس

سومین شرکتی که در جریان دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی ، مطرح  شد، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران اطلس (سهامی خاص) است. بر   اساس روزنامه رسمی به  شماره ۱۸۴۹۸ مورخ ۱۱ شهریور سال ۸۷، این شرکت به شماره ثبت ۳۳۱۰۱۳ ثبت شد. کار این شرکت، سرمایه گذاری و اخذ موافقت اصولی و مشارکت در خرید انواع کارخانه و واحد تولیدی در بخش  های مختلف اقتصادی از جمله معدن و کشاورزی و خدمات مهندسی و مشاوره مدیریت بازاریابی صنعتی است. دفتر مرکزی این شرکت در زمان ثبت، خیابان نفت شمالی تهران اعلام شد.

مدیران اولیه  این شرکت در زمان تاسیس:

  • شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان
  • شرکت سرمایه گذاری تدبیر فرهنگیان
  • شرکت سرمایه گذاری سامان فرهنگیان
  • رمضان علی رحمتی

 متهمان پرونده اختلاس در بانک سرمایه

بر اساس روزنامه رسمی شماره ۲۰۴۴۹ مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۴، یاسر ضیایی شیر کلایی با شماره ملی ۲۱۶۱۹۲۶۰۸۱، رییس هیات مدیره این شرکت می شود که یکی از متهمان پرونده اختلاس در بانک سرمایه  است. او در سال ۹۴، رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران اطلس می شود. همان طور که در  روزنامه رسمی قبلی دیدیم، این شرکت، از شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان است که از شرکت های صندوق ذخیره فرهنگیان محسوب می شوند. صندوق ذخیره فرهنگیان، سهامدار عمده  بانک سرمایه به  شمار می رود.

دیگر اعضای هیات مدیره تغییر یافته شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران اطلس، به شرح زیر  است:

  • آقای حسین کاشفی وحدتی به شماره ملی ۰۹۳۶۲۷۹۰۹۵ به نمایندگی شرکت پترو فرهنگ
  • آقای غلام علی شرقی به شماره ملی ۳۶۷۳۶۹۵۷۹۷ به نمایندگی شرکت کیمیای پارس خاورمیانه
  • آقای امیر فضل اله هادی زاده هرندی به شماره ملی ۱۲۸۱۶۰۰۲۷۱ به نمایندگی شرکت سامان فرهنگیان.
  • آقای احمد ترکمان پری به شماره ملی ۰۴۹۲۵۴۰۵۷۸ به نمایندگی شرکت سرمایه گذاری تدبیر فرهنگیان.

جزییات مستند و تکمیلی از جلسات رسیدگی به اتهامات عابر بانک پرسپولیسی ها در عصر شهروند دنبال کنید. آماده دریافت نظرات و دیدگاه ها و اطلاعات مستند شما درباره این پرونده هستیم.


روایتی از همسر دوم، ویلای استخر دار و اختلاس حسین هدایتی

حسین هدایتی ، پسر ۵۵ ساله تهرانی، مالک استیل آذین و برخی شرکت های فولادی و غذایی کشور، از میلیاردر های شهیر در عرصه ورزش، تجارت و صنعت است که از وی به عنوان عابر بانک پرسپولیسی ها در دهه هشتاد، یاد می کنند. اکنون به خاطر ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات معوق بانک سرمایه و اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور با شرکت های صوری و جعل سند، با لباس زندانی، در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی است. جزییات جالب و خواندنی عصر شهروند از نخستین جلسه دادگاه وی با اسناد تکمیلی را مشاهده کنید. روایتی از همسر دوم حسین هدایتی و ویلای استخر دار و راننده میلیاردر.

با ما همراه باشید.

حسین هدایتی، پسر ۵۵ ساله تهرانی

نخستین جلسه دادگاه حسین هدایتی

قاضی مسعودی مقام، رییس شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی، قبلا گفته بود که محاکمه حسین هدایتی و ۱۰ نفر دیگر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور برگزار می شود. اولین جلسه محاکمه این چهره اقتصادی-ورزشی معروف سال های اخیر که سابقه همکاری با باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران را نیز در کارنامه دارد، هشتم اسفند ماه برگزار شد.

حسین هدایتی ، ۲۵ تیر  ماه ۹۷ به دلیل عجز در تودیع وثیقه، به یک ماه و نیم زندان محکوم شده بود. محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه، ۲۲ مهر ماه ۹۷ اعلام کرده بود که کیفرخواست حسین هدایتی بزودی صادر می شود. دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی ، ۱۳ اسفند ۹۷ برگزار شد.

نماینده دادستان در جلسه دادگاه هدایتی گفته بود که قصد متهمان برای ضربه زدن به نظام، احراز نشده است. قصد ضربه زدن به نظام، کیفرخواست اعدام دارد. اما کیفرخواست صادره برای هدایتی و ۱۰ نفر دیگر، تنها به منظور اخلال در نظام اقتصادی، بدون قصد ضربه به نظام می باشد. لذا، از اکنون معلوم است که سرنوشت حسین هدایتی ، فرجام مفاسد اعدامی: مظلومین (سلطان سکه و ارز) و باقری درمنی (سلطان قیر) نخواهد شد.

حتما بخوانید: با همه سلاطین ایران، آشنا شویم

نخستین جلسه دادگاه حسین هدایتی

قاضی مسعودی مقام، رییس دادگاه درباره پرونده حسین هدایتی گفت که وثیقه او، ششصد میلیارد پیش بینی شده اما ممکن است در جریان بررسی پرونده در جلسات مختلف، نوع قرار یا وثایق، تغییر کند اما در بازداشت این فرد، تغییری حاصل نخواهد شد.

پرونده حسین هدایتی و گروه اقتصادی زیر مجموعه اش، پنجاه و پنج مجلد است و یکی از سنگین ترین پرونده  فساد اقتصادی سال های اخیر محسوب می شود. رییس دادگاه اعلام کرد که برخی از اتهاماتی که در پرونده سنگین حسین هدایت و گروهش مطرح است، در صلاحیت این دادگاه نیست. در این دادگاه، رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی کشور و افساد فی الارض است و دیگر اتهامات در دادگاه کیفری ۲ رسیدگی خواهد شد.

اظهارات نماینده دادستان در جلسه اول محاکمه حسین هدایتی

  • حسین هدایتی ، ۱۵۰۰ میلیارد تومان معوقه بانکی (تاخیر در باز پرداخت تسهیلات) دارد.
  • طبق نامه بانک مرکزی به دادستانی تهران، ۵۸۶ میلیارد تومان از این رقم، معوقه عمده و کلان است.
  • مصداق اخلال در نظام اقتصادی در پرونده هدایتی، ناظر به مبلغ فوق الذکر است.
  • ۴۲۰ میلیارد تومان خیانت در امانت (۵ فقره) حسین هدایتی ، محرز شده است.
  • هر کسی از حسین هدایتی ، به هر دلیلی پول گرفته است، تا قبل از آن که به دادگاه احضار شود، پول ها را برگرداند چون متعلق به بیت المال است.
  • حسین هدایتی در قالب ۸ شرکت، ۵۸۶ میلیارد تومان وام و تسهیلات از بانک سرمایه دریافت کرده است.
  • حسین هدایتی ، افراد بی بضاعت را در راس شرکت های ۸ گانه قرار داده یا آن ها را به عضویت هیات مدیره منصوب کرده است. این افراد، موظف به حضور فیزیکی در شرکت ها و امضاء صورت جلسات و کلیه اسناد تعهد آور بودند.
  • این افراد بی بضاعت بی اطلاع از فعالیت های شبکه اقتصادی حسین هدایتی ، در بانک ها،‌ دست چک ها را امضاء کرده و در اختیار این تیم قرار می دادند تا نسبت به اخذ تسهیلات و وام اقدام شود.
  • حسین هدایتی با علم بر این که ملک کارسان و لیان جهرم، ۹۳۰ میلیارد ریال ارزش روز دارد، اما ۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال، ارزشیابی توسط کارشناسان دادگستری شده است.
  • یکی از شرکت های وی، خرید برنج و دیگری حمل و نقل (اتوبوسرانی) است.
  • کارگران کارخانجات منتسب به شما، بعضا ۴ ماه حقوق معوقه داشتند اما شما، صدها سکه طلا به برخی از باشگاه های فوتبال هدیه می دادید. یا دور زمین فوتبال، تابلو استیل آذین را قرار می دادید.
  • حسین هدایتی ، املاک بنجل را به بانک سرمایه انداخته است.
  • حسین هدایتی گفته بود که ۴۰۰ میلیارد ریال مکتوب کرده تا آن را به بانک در قابل تسهیلات، غالب کنند.
  • همسر شما، ماهی ۱۷۰ میلیون ریال نفقه می گیرد.
  • کلیه طلب حسین هدایتی از آقای مهدیون، به حساب این خانم واریز شده و او ملکی را در اطلس مال نیاوران خرید می کند.

اظهارات نماینده دادستان در جلسه اول محاکمه حسین هدایتی

حتما بخوانید:‌ همه چیز درباره تخلفات اطلس مال نیاوران

  • مقدار قابل توجهی پول در حساب بانکی فرزند همسر دوم حسین هدایتی موجود است.
  • حسین هدایتی با یکی از مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان، تبانی کرده و ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است که پرونده آن مفتوح می باشد.
  • متهم دوم پرونده حسین هدایتی (سید مهدی موسوی نژاد) است. او، وثیقه تراش گروه حسین هدایتی بوده و علیرغم گذشت ۴۸ ماه از سر رسید تسهیلات، هیچ اقدامی برای بازپرداخت تسهیلات به عمل نیامده است.

سید مهدی موسوی نژاد کیست؟

نفر دوم پرونده فساد اقتصادی گروه شرکت های حسین هدایتی ، سید مهدی موسوی نژاد است. او در سال ۹۲ با شرکت های اقماری حسین هدایتی آشنا می شود و زمین هایی که در آن ها، عمارت هایی نیم ساخته احداث شده بود را در اختیار این ثروتمند معروف پایتخت قرار می دهد. این فرد، نماینده دور نهم مجلس و عضو کمیسیون انرژی (سید مهدی موسوی نژاد ) نیست.

این زمین ها، در جاده قدیم جهرم قرار داشته و هدایتی، آن ها را با همکاری کارشناسان رسمی دادگستری، ۱۳۰۰ درصد گران تر از قیمت روز، ارزیابی کرده و به توثیق بانک سرمایه در آورده تا بتواند از این مجموعه، وام بگیرد. بیش از ۳۰ نفر در پرونده بانک سرمایه، متهم به اخلال در نظام بانکی و تاراج سرمایه های این بانک هستند که نام پرویز کاظمی، وزیر سابق دولت احمدی نژاد هم در بین آن ها به چشم می خورد.

حتما بخوانید: جزییاتی از تخلفات متهمان اختلاس از بانک سرمایه : از کاظمی تا مدلل‌ها

سید مهدی موسوی نژاد کیست؟

حسین هدایتی با کمک سید مهدی موسوی نژاد، زمین ها را ۱۳ برابر قیمت روز، به بانک سرمایه معرفی کرده و تسهیلات سنگین دریافت می کند. زمین هایی که در واقع در بیابان بوده و موسوی نژاد، با دعوت مدیران بانک سرمایه به ویلا های خود، مصوبات دریافت تسهیلات از بانک سرمایه را مبتنی بر ضمانت اسناد این زمین ها، بدست می آورد که نشان از رابطه گسترده وی با مدیران وقت بانک سرمایه دارد.

نکته ای که باید بدانید آن است که نماینده دادستان در جلسه دادگاه گفته بود که حسین هدایتی بابت این خوش خدمتی غیر قانونی سید مهدی موسوی نژاد، ۹۳۰ میلیارد ریال به وی پرداخت می کند. این مبلغ، زمانی به موسوی نژاد پرداخت شده است که او، میزان وام مورد نظر حسین هدایتی را اخذ و از آن مبلغ، ۹۳ میلیارد تومان را برداشت می کند.

چه کسانی صورتجلسه پرداخت وام های میلیاردی به حسین هدایتی را امضا کردند؟

در پرونده ۳۲ نفر از متهمان پرونده بزرگ اختلاس در بانک سرمایه که متهم به اخلال در نظام بانکی و حیف و میل هزاران میلیارد تومان از اموال سپرده گذاران بانک سرمایه هستند، نام هایی به چشم می خورد که همگی در پرونده این متهم فساد اقتصادی (هدایتی) دیده می شوند و طبق گفته های نماینده دادستانی، به شرح زیر  هستند:

 روزنامه رسمی شماره ۲۰۴۲۰ مورخ ۲۶ فروردین ۹۴

(به موجب روزنامه رسمی شماره ۲۰۴۲۰ مورخ ۲۶ فروردین ۹۴،  پرویز کاظمی، به  ریاست هیات مدیره  شرکت تجارت الکترونیک سرمایه به نمایندگی بانک سرمایه، منصوب می شود)

  • علی بخشایش
  • پرویز کاظمی
  • محمد رضا توسلی
  • اعضای هیات مدیره وقت بانک سرمایه
  • محمد رضا خانی
  • مدیرعامل وقت بانک سرمایه
  • یاسر ضیایی (قائم مقام بانک سرمایه)
  • نصرت الله فرخی (رییس شعبه مرکزی بانک سرمایه )
  • پری یدسار (رییس شعبه برج فرمان بانک سرمایه)

علی بخشایش و پرویز کاظمی

(علی بخشایش و پرویز کاظمی)

علی بخشایش به نمایندگی شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان

(علی بخشایش به نمایندگی شرکت سرمایه گذاری توسعه  آذربایجان، ۲۷ شهریور ماه ۹۵ به ریاست هیات مدیره شرکت پیاذر (سهامی عام) منصوب می شود)

متهمان اختلاس در بانک سرمایه

(علی بخشایش و سامان مدلل، از متهمان اختلاس در بانک سرمایه، از اعضای هیات مدیره شرکت صنایع فولاد سازان دماوند (سهامی خاص) در ۲۲ تیر ماه ۹۵ بودند)

افراد فوق الذکر، به صورت عامدانه و غیر سهوی، نقش کلیدی در پرداخت صدها میلیارد تومان وام و تسهیلات به حسین هدایتی بر اساس تودیع وثایق جعلی، ایفا کردند.

کارشناسان رسمی دادگستری متخلف در پرونده حسین هدایتی

در  اولین جلسه پرونده اتهامات این چهره معروف اقتصادی سال های اخیر، به  این موضوع اشاره شد که ۲ کارشناس رسمی دادگستری، املاکی را به چند برابر قیمت واقعی، ارزش گذاری رسمی کرده تا بانک بر اساس این گزارش، به حسین هدایتی ، تسهیلات پرداخت کند. دو پروژه ای که نماینده دادستان به آن اشاره کرده بود، پروژه های لیان و کارسان در جهرم است. این گزارشات خلاف واقع، منجر به تضییع اموال بانک سرمایه شده است.

حسین هدایتی ، شرکت های صوری و کاغذی اش، فعالیت اجرایی نداشته و توسط فردی به نام یقینی، در مقابل ۱۰۰ میلیارد ریال، به ایشان واگذار شده است تا فعالیت های غیر قانونی شبکه اقتصادی اش را هدایت کند. مثل همان کاری که باقری درمنی در سال های اخیر کرد و عاقبتش، طناب دار شد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره سلطان قیر و املاک ایران

در پرونده اختلاس از بانک سرمایه که اواخر اسفند ۹۷، حکم آن صادر شده است، به  این موضوع اشاره شد که پرویز کاظمی، وزیر تعاون دولت احمدی نژاد، به عنوان عضو هیات مدیره بانک سرمایه، رییس هیات مدیره شرکت استیل آذین شده و به خاطر خوش خدمتی و اعطای وام، این پست به ایشان واگذار گردید.

یاسر ضیایی هم که قائم مقام بانک سرمایه بود، به مدیرعاملی شرکت لوله و نورد اهواز، منصوب می شود. این شرکت هم از مجموعه شرکت های اقماری هدایتی بود. به خاطر  خوش خدمتی ضیایی، مبالغ کلانی از طرف هدایتی به امیر توللی (متهم ردیف ۷ پرونده)، راننده یاسر ضیایی پرداخت می شود تا به او داده شود.

نخستین  دفاعیات حسین هدایتی

حسین هدایتی که با لباس زندانی وارد دادگاه شده بود در نخستین جلسه دفاعیه خود پس از تفهیم اتهام گفت:

  • اتهامات مطرح شده را قبول ندارم.
  • کیفرخواستی قرائت شده دادستان با کیفرخواست ابلاغی، مغایرت دارد.
  • اگر رای دادگاه از قبل مشخص باشد، وقت دادگاه را نمی گیرم.
  • از دادگاه می خواهم تا حرف های بنده را خوب گوش کند.
  • تسلیم قانون هستم.
  • ۸ شرکتی که اعلام شد متعلق به بنده است، اصلا متعلق به من نیست.
  • ملک های دو پروژه کارسان و لیان، قبل از سال ۹۲، کارشناسی شده بود و سند آن ها از طریق موسوی نژاد به بنده منتقل شد و خریداری کردم.
  • ۲ نفری که واسط بنده با موسوی نژاد بودند، ۲۴۰ میلیون از من و ۴ میلیارد ریال از موسوی نژاد، پول گرفتند.
  • شرکت هایی که در کیفرخواست مطرح شده است، نه متعلق به من است، نه آن ها را خریده ام و نه به من واگذار شده است. مالک این شرکت ها، فردی به نام یقینی است.
  • شرکت هایی که در کیفرخواست مطرح شده، سرمایه ای بین هفت تا ده میلیارد تومان داشته و صاحب کارت بازرگانی هستند.
  • آقای یقینی بابت پرداخت مالیات این شرکت ها در سال ۹۲، ۶ میلیارد و پانصد میلیون ریال از بنده پول گرفت. پس این شرکت ها کاغذی و صوری نبوده و تعلقی هم به بنده ندارد.
  • پنج شرکت از هشت شرکت مطروحه در کیفرخواست، پیش از سال نود و دو، مصوبه دریافت تسهیلات از بانک سرمایه داشته است.
  • شرکت دناساز، پیمانکار قرارگاه خاتم سپاه بوده و در احداث پل صدر، فعالیت کرد. مدیرعاملش اکنون در زندان به سر می برد.
  • مدیران عامل وقت بانک سرمایه، همگی فاسد بودند.
  • مدیرعامل دنا ساز، مدیران بانک سرمایه را شب ها به استخر خانه خود دعوت می کرد تا صورت جلسه اعطای وام و تسهیلات را امضا کنند. این کارها با همکاری موسوی نژاد انجام می شد.

چه کسانی در هیات مدیره استیل آذین ایرانیان بودند؟

نخستین دفاعیات حسین هدایتی

(روزنامه رسمی ۱۹۵۹۳ مورخ ۲۲ خرداد ۹۱. اعضای هیات مدیره: مهدی چمن زاد، محسن کبریت چی، مجید شایسته، علیرضا تاج دینی، سید محید صانعی موسوی)

روزنامه رسمی ۱۹۹۸۱ مورخ ۱۵ مهر ۹۲

(روزنامه رسمی ۱۹۹۸۱ مورخ ۱۵ مهر ۹۲، اعضای هیات مدیره: محسن کبریت چی، مهدی چمن زاد، محتبی کیان پیشه، محمد جعفر بابالویی، علیرضا تاج دینی)

روزنامه رسمی شماره ۲۰۳۰۵ مورخ ۲۹ آبان ۹۳-

(روزنامه رسمی شماره ۲۰۳۰۵ مورخ ۲۹ آبان ۹۳- اعضای هیات مدیره: میر حسن حسینی به جای مهدی چمن زاد)

روزنامه سمی شماره ۲۰۳۱۱ مورخ ۶ آذر ۹۳

(روزنامه سمی شماره ۲۰۳۱۱ مورخ ۶ آذر ۹۳- اعضای هیات مدیره: مجتبی کیان پیشه،  محسن کبریت چی، میر حسن حسینی. حامد حسینی فشمی. محمد جعفر بابالویی)

داستان محاکمه حسین هدایتی

(روزنامه رسمی ۲۰۴۳۴ مورخ ۱۳  اردیبهشت ۹۴- اعضای هیات مدیره: سید حمید ادبی به جای میر حسن حسینی)

داستان محاکمه حسین هدایتی ، مثل مهدی جهانگیری و حسین فریدون، از روایت های جالب در روزهای آینده است. به هر حال، هر دم ازاین باغ بری می رسد.  . . .

با عصر شهروند، هر روز در جریان اتفاقات مهم استان تهران از نگاهی دیگر باشید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=24079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مملکت به غارت رفته
    اینکه هر روز بشنویم کی چقدر اختلاس کرده و قوه قصاییه آنها را هم دستگیر کرده .. این خوشحالی داره .. ؟؟
    این مفسدها بمانند یک درخت بزرگ شده اند و شاخ و برگ کرده اند .. باید تنه را انداخت . باید ریشه را سوزانند …
    چقدر اختلاس ،؟ چقدر دزدی ،؟ چقد غارت ،؟ تا کی ؟ آخر این همه چپاول و غارت مسئولین تا کجاست .. ؟
    تا کی بشنویم کی چندمیلیارد برد کی چندصد میلیارد خورد کدوم دختر نکبت زاده وزیر چقد زمین خواری کرده چقد واردات کرده چقدر کارخونه داره ..
    بابا بزارید یه کُرد به مسولیت برسد تا پدر همه مختلسین را دربیاورد . اگر در برخورد میترسید ، مردم کُرد آمادگی دارند این قائله را بصورت کنترات جمع کنند از سر این کشور ..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .