4

حمل و نقل یکی از چالش های شهر تهران است

  • کد خبر : 296368
  • 24 اردیبهشت 1402 - 8:09
حمل و نقل یکی از چالش های شهر تهران است
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز ما می بینیم که در شهر تهران وضعیت مترو، اتوبوس، ون و حتی تاکسی ها جوابگوی این حجم از جمعیت تهران را ندارد که یکی از راهکار های حل این معضل حمل و نقل هوشمند است.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، سوده نجفی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در نشست علمی و تخصصی تاثیر حمل و نقل فناورانه در هوای پاک با اشاره به این که نوع حکمرانی در دنیا تغییر کرده است گفت: حکمرانی مدیریت شهری نیز در این راستا دچار تغییراتی شده و در حکمرانی جدید نقش مردم، سازمان های مردم نهاد و سمن ها بسیار پررنگ می باشد.

وی ادامه داد: در حکمرانی جدید دیگر حکمرانان به صورت دستوری سیاستگذاری و تصمیم گیری نمی کنند بلکه از نظرات مردم و نخبگان استفاده می کنند و ما نیز سعی کردیم در شورای شهر تهران مدل حکمرانی را تغییر دهیم و در سیاستگذاری های خود از نظرات متخصصین استفاده کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حمل و نقل شهری یکی از عوامل مهم رشد اقتصادی یک شهر است گفت: حمل و نقل معمولا در شهرهای در حال توسعه اغلب بین ۱۵تا ۲۵ درصد بودجه و بین ۸ تا ۱۰ درصد درآمد یک خانواده و بیش از ۳۳ درصد سرمایه گذاری در زیر ساخت های شهری را به خود اختصاص داده است.

وی یکی از چالش ها و دغدغه های شهر تهران حمل و نقل دانست و ادامه داد: شورای شهر تهران با توجه به اهمیت موضوع حمل و نقل در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران بالغ بر ۴۵ درصد از کل بودجه شهرداری تهران را به مسئله حمل و نقل عمومی اختصاص داد و نظر شورا بر این است که اگر ما حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم مشکلاتی مانند آلودگی هوا و ترافیک کاهش خواهد یافت.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش حمل و نقل در محیط زیست گفت: حمل و نقل سبب ایجاد هزینه های سنگینی در حوزه محیط زیست نیز شده است و به دلیل مشکلاتی زیست محیطی که دارد به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

سوده نجفی با بیان اینکه یکی از موارد مهم توسعه پایدار حمل و نقل است گفت: برای حل معضلات و مشکلات حوزه حمل و نقل از سیستم های هوشمند و فناوری های نوین استفاده کردند به گونه ای که سیستم حمل و نقل هوشمند ترکیبی از فناوری هایی همچون کامپیوتر، آی تی و الکترومکانیک است و در برنامه ریزی سیستم های زمینی نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی ادامه داد: استفاده از این ابزار ها در کنار هم سبب صرفه جویی در زمان و کاهش آلایندگی های محیط زیستی می شود و بر همین اساس سیستم های هوشمند حمل و نقل امروزه در دنیا یکی از جدیدترین و موثر ترین راهکارهای مدیریت ترافیک است که می تواند در راستای تحقق شهر الکترونیک و یا یک شهر هوشمند قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: به دلیل افزایش جمعیت که افزایش تقاضای سفر را به همراه دارد در ایران و یا سایر کشور ها حمل و نقل عمومی وضعیت مناسب ندارد و امروز ما می بینیم که در شهر تهران وضعیت مترو، اتوبوس، ون و حتی تاکسی ها جوابگوی این حجم از جمعیت تهران را ندارد که یکی از راهکار های حل این معضل حمل و نقل هوشمند است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=296368

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .