5

خشونت چه تاثیری بر مغز کودکان می‌گذارد؟

  • کد خبر : 199807
  • 01 بهمن 1398 - 3:00
خشونت چه تاثیری بر مغز کودکان می‌گذارد؟

خشونت علیه کودکان یک مشکل جدی در آمریکاست؛ محققان این کشور می‌گویند قرار گرفتن بچه‌ها در معرض خشونت باعث تغییرات منفی و غیرقابل جبران در مغز می‌شود.

به گزارش عصر شهروند، بررسی‌ها در آمریکا نشان می دهد اعمال خشونت علیه کودکان به خصوص میان خانواده‌های فقیر آمریکایی بیشتر است و این احساس عدم حمایت اجتماعی در درازمدت هم فعالیت مغز کودکان را دچار مشکل می‌کند و هم باعث افزایش ابتلای آنها به دیابت، سرطان و دیگر بیماری‌های صعب العلاج می شود.

پژوهشگران دانشگاه میشیگان می گویند کودکانی که در معرض خشونت بوده اند، در بزرگسالی بیشتر احساس ترس و استرس می کنند و در برابر تهدیدات ساده واکنش‌های غیرمعقولی نشان می‌دهند. این بررسی با مطالعه ۱۷۷ نوجوان ۱۵ تا ۱۷ ساله انجام شده و نشان می‌دهد مشکل یادشده به‌خصوص میان آمریکایی های آفریقایی‌تبار و افراد زیر خط فقر در ایالات متحده حادتر است.

محققان مغز داوطلبان را با ام آرآی اسکن کردند و به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن کودکان در معرض خشونت ارتباط میان بخش هایی از مغز را مختل می کند که باید مقابل تهدیدهای مختلف واکنش معقول و متناسب نشان دهند.

فارس

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=199807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .