15

چگونه بفهمیم در اینستاگرام و تلگرام بلاک (BLOCK) شدیم؟

  • کد خبر : 79993
  • 03 مرداد 1398 - 16:56
چگونه بفهمیم در اینستاگرام و تلگرام بلاک (BLOCK) شدیم؟

در  گزارش امروز عصر شهروند،‌ شما را با روش بلاک کردن، آنبلاک  کردن و ریپورت کردن آشنا می کنیم. هم چنین به بیان تفاوت هم می پردازیم. اگر  شما هم سابقه  ریپورت و بلاک و آنبلاک و فالو و آنفالو کاربری را دارید،‌ دلایل آن را با در نظر گرفتن حریم  خصوصی به صورت محترمانه به اشتراک بگذارید.

در شبکه های اجتماعی، برای این که فرد یا افرادی، قادر به مشاهده پروفایل ما نباشند، می‌توانیم با ریپورت کردن پروفایل آن ها و یا بلاک کردن پروفایل آن ها، تصاویر و مطالب پروفایل خود را از تیر رس تماشای آن ها خارج کنیم. در واقع عملی بلاک  کردن، تلاشی است برای عدم دسترسی دیگر کاربران به پروفایل شما در شبکه های اجتماعی، خواه در تلگرام باشد خواه در فیس بوک یا حتی اینستاگرام.

در  گزارش امروز عصر شهروند،‌ شما را با روش بلاک کردن، آنبلاک  کردن و ریپورت کردن آشنا می کنیم. هم چنین به بیان تفاوت هم می پردازیم. اگر  شما هم سابقه  ریپورت و بلاک و آنبلاک و فالو و آنفالو کاربری را دارید،‌ دلایل آن را با در نظر گرفتن حریم  خصوصی به صورت محترمانه به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: چطوری ایمیل بسازیم ؟

چگونه بفهمیم در اینستاگرام و تلگرام بلاک شدیم؟

(پر فالور ترین و پر بیننده ترین و محبوب ترین صفحه اینستاگرام با بیش از ۱۵۲ میلیون فالور، در اختیار سلنا گومز ، خواننده جوان پاپ آمریکا است. نکته مهم این است که تنها بین ۳ تا ۱۰ درصد کل فالورهایش، محتوای او را لایک می کنند. این یک قاعده کل در اینستاگرام است)

چند تعریف درباره فالو و آنفالو و بلاک و آنبلاک و ریپورت

این چند موضوع مثل لایک و کامنت و دایرکت و استوری (STORY) که این روزها در شبکه های اجتماعی بسیار باب و محبوب است، مقولاتی است که سبک زندگی دیجیتالی  مردمان روزگار ما را شکل داده و بایستی با تعاریف و کارکرد آن آشنا باشیم. در زیر، تعریف چند خطی از هر کدام ارائه می شود:

لایک  یعنی چی؟

منظور از LIKE، اعلام خرسندی و رضایت ما از یک محتوای دیجیتالی است.

کامنت یعنی چی؟

منظور از COMMENT، درج پیام زیر هر پست یا اینستانوشته یا پیام کاربران در شبکه های اجتماعی است. تنها در پروفایل هایی که باز باشد (PUBLIC)‌می توانید پیام بزنید یا زیر پست های دوستان خود. اگر صفحه ای PRIVATE باشد و شما هم آن صفحه را FOLLOW‌ نکرده و با درخواست شما موافقت نشده باشد،‌ امکان مشاهده محتوای آن پروفایل و درج کامنت زیر پست ها نیست.

فالو یعنی چی؟

منظور از FOLLOW، دنبال کردن یک  صفحه یا پروفایل یا گروه یا کانال در شبکه های اجتماعی است. کانال ها و صفحاتی که عمومی باشد، فالو کردن، نیازی برای انتظار جهت تایید ندارد. اگر صفحه یا کانال، خصوصی باشد، بایستی  با درخواست شما موافقت شود.

آنفالو یعنی چی؟

منظور از UNFOLLOW، یعنی عدم دنبال  کردن صفحه یا کانال یا گروه در شبکه های  اجتماعی. اگر شما علاقه ای به دنبال کردن صفحه ای که آن را تعقیب می کردید،‌نداشته باشید، اصطلاحا صفحه یا کانال را آنفالو می کنید.  آنفالو منظوز LEAVE از کانال ها و گروه های تلگرامی است. اگر آنفالو کنید، در صورتی که صفحه ای در  اینستاگرام، خصوصی باشد، امکان مشاهده آن صفحه را ندارید. مگر این که دوباره  درخواست فالو بدهید و تایید شود.

بلاک یعنی چی؟

منظور از BLOCK یعنی مسدود کردن. متوقف  کردن. بستن. یعنی اجازه  تماشای پروفایل خود را به کاربر یا گروهی از کاربران ندهید. در این  صورت، امکان فالو یا ارسال درخواست ADD برای آن ها فراهم  نیست.

در  فیس بوک و اینستاگرام، در بخش تنظیمات (SETTING)‌می توانید فهرست کاربرانی که بلاک  کرده اید را مشاهده و نسبت به عدم بلاک (UNBLOCK) آن ها اقدام کنید.

آنبلاک یعنی چی؟

منظور از UNBLOCK، یعنی خارج کردن کاربر یا کاربرانی از وضعیت بلاک است تا آن ها دوباره قادر به دسترسی به کانال یا گروه یا پروفایل شما در شبکه های اجتماعی باشند. اما الزاما، قادر به مشاهده محتوای دیجیتالی منتشر شده توسط شما نیستند تا اگر صفحه شما خصوصی است، درخواست داده و با درخواست FOLLOW‌ آن ها موافقت کنید. اگر در تلگرام،‌ فردی را بلاک کردید و دوباره UNBLOCK‌ کنید، قادر به ارسال پیام به شما خواهد بود. در حالت BLOCK، قادر به ارسال هیچ پیامی نخواهد بود.

ریپورت چیست؟

منظور از ریپورت آن است که فردی که از نظر شما، حریم خصوصی شما را تقض کرده است و نمی خواهید دوباره به شما پیام بدهد و رفتار او و محتوای کانال و اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته است، نقض حریم خصوصی شما و نقض سیاست محرمانگی (PRIVACY POLICY) آن پیام رسان است، گزارش شده تا مسئولان این شبکه اجتماعی، طبق قوانین خود، با کاربر متخلف از نظر شما، برخورد کنند.

شما می توانید در تلگرام و اینستاگرام و فیس بوک و توییتر، هر  کاربری را که دوست دارید، REPORT‌ کنید. چه رفتار او با شما و چه محتوایی که در  اینترنت منتشر کرده  است،‌ نقض قوانین اینترنت و فلان  شبکه باشد یا خیر. این  وظیفه کادر مدیریتی شبکه مربوطه  است که درخواست شما را بررسی و بر اساس علت ارسال درخواست شما، به  درخواست شما رسیدگی  کند.

اگر کاربری محتوای غیر اخلاقی منتشر می  کند یا برای شما اسپم (Spam)‌ ارسال می کند یا محتوای جنسی ارسال می کند یا هر موضوعی که نقض حریم  خصوصی در آن شبکه است، با ریپورت کاربر، پروفایل و  رفتار او  بررسی می شود. طبق قوانین شبکه ها، برخورد با متخلفان ریپورت شد، سطوحی دارد.

اگر ریپورت شما، مورد تایید نباشد، پیامی دریافت می کنید که با درخواست شما مخالفت شده است. اگر با درخواست  موافقت شود،  نسبت به سطح  تخلف، با کاربر خاطی  برخورد می شود و گاها به حذف پروفایل کاربر متخلف تایید شده، منجر می شود.

حتما ببینید: معرفی معروف ترین هشتگ های فارسی | هشتگ چیست و چطوری بسازیم و محبوب کنیم؟ [۴۰ توصیه]

فرق REPORT با BLOCK‌ چیست؟

این سوال متداول برخی از کاربران جامعه اطلاعاتی ایران است. فرق ریپورت با بلاک این است که در وضعیت ریپورت، پروفایل کاربر  متخلف (از نظر شما)، به سامانه گزارش داده می شود تا سطح  تخلف برررسی و با کاربر، برخورد شود. اما در وضعیت بلاک، هیچ  گزارشی به سامانه داده نمی شود و صرفا فرد بلاک شده، قادر  به  ارسال  پیام  به شما و مشاهده محتوای شما در شبکه اجتماعی نیست.

فرق بلاک در اینستاگرام و فیس بوک چیست؟

فرق بلاک در ابنستاگرام و فیس بوک آن است که فردی که در فیس بوک بلاک می کنید، قادر به مشاهده صفحه او نیستید اما در اینستاگرام، کلیات پروفایل وی به نمایش در می  آید. در هر حالت، امکان ارسال پیام و مشاهده محتوای دیجیتالی او را ندارید.

چطور متوجه بشویم کسی ما را در  تلگرام  بلاک کرده است؟

بلاک شدن در تلگرام

عکس بالا را نگاه کنید. اگر زیر نام یک کاربر، عنوان: LAST SEEN A LONG TIME AGO نشان داده شد،  احتمالا کاربر مزبور شما را بلاک کرده است. اما شاید این سوال برای شما مطرح شود که برخی از دوستان شما هم زیر نام کاربری آنان، این پیام به نمایش در آمده است در حالی که شما را BLOCK‌ نکرده اند!

خوب پاسخ به این ابهام آن است که اگر کاربری، شما را در تلگرام ، بلاک  کند، عکس پروفایل او دیگر برای شما قابل مشاهده نیست و پیام انگلیسی فوق الذکر به نمایش در خواهدآمد. اگر پیام به نمایش در اید و عکس  پروفایل قابل مشاهده باشد، یعنی کاربر مذکور مدتی است  که در تلگرام  فعال نیست و شما بلاک نشده  اید.

در صورتی که کاربری شما را در تلگرام ، بلاک  کند، امکان ارسال پیام و دعوت او به هیچ گروه و کانالی را نخواهید داشت.

البته اگر عضو یک  گروه تلگرامی هستید، برای این که متوجه بشوید که چه کاربرانی شما را در گروه بلاک کرده اند، چاره  ای ندارید جز این که زمانی که قصد ارسال پیام  خصوصی به آن ها دارید، متوجه عدم نمایش عکس  پروفایل آن ها و پیام LAST SEEN A LONG TIME AGO بشوید.

چطور متوجه بشویم کسی ما را در اینستاگرام بلاک کرده است؟

چطور متوجه بشویم کسی ما را در اینستاگرام بلاک کرده است؟

اگر بخواهید کاربری را در اینستاگرام بلاک کنید، چه آن کاربر، فالوئر شما باشد یا نباشد، بلاک  کردن او امکان پذیر  است. چه فایده ای، بلاک کردن کاربری که دوست (FRIEND) ما یا فالور ما نیست دارد؟

پاسخ این است که اگر علاقمند نباشید که فلان کاربر (USER)‌ در حال و آینده، کلا پروفایل شما را نگاه کند و از بودن شما در اینستاگرام،‌ به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مطلع شود، بلاک کردن او سبب می شود تا او هیچ گاه، نه تنها امکان ارسال  پیام به شما و درخواست فالو نداشته باشد، بلکه متوجه حضور شما در این شبکه اجتماعی عکس محور هم نشود.

حال برای این که فلان  دوست یا آشنا که در ADD LIST او بودیم را بلاک کنیم، بایدبه پروفایل او برویم.

افزایش شمار فالور در شبکه های اجتماعی

اگر وارد صفحه پروفایل کاربری شدید و مشاهده کردید که جلوی POST و FOLLOWRES و FOLLOWING، عدد صفر درج  شده است و زیر پروفایل وی نوشته شده: NO POST YET ، این کاربر را بلاک کرده اید. برای  این که بفهمید که فلان کاربر که شما دوست او بودید یا خیر (اما ID او را می دانید) شمارا بلاک کرده است یا خیر، بایستی به پروفایل او بروید.

پروفایل بلاک شده در اینستاگرام

اگر با پیام فوق را مشاهده کردید، یعنی این کاربر شما را بلاک  کرده  است و امکان تماشای آی دی او را نخواهید داشت . البته پیام فوق، همیشه به این معنی نیست که کاربری، شما را بلاک کرده است. شاید این کاربر برای  همیشه آی دی خود را در اینستاگرام حذف کرده و یا دسترسی خود را غیر فعال کرده  است.

حتما بخوانیم: چطوری حسودی نکنیم؟ ۲۰  کتاب خواندنی

همراه گرامی

اگر درباره افزایش شمار فالور در شبکه های اجتماعی، محتوای دیجیتالی برای انتشار در تلگرام و اینستاگرام و فیس بوک و توییتر و روش های بازاریابی دیجیتالی و توسعه کسب و کار اینترنتی و فعالیت در حوزه فشن بلاگری، فود بلاگری و توریسم  بلاگری، با سوالی روبرو شدید،‌ مراتب را کامنت کنید تا بررسی شود.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=79993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .