6

در کجای قانون نوشته شده که شهرداری به مسئله حجاب ورود کند؟

  • کد خبر : 296208
  • 16 اردیبهشت 1402 - 12:51
در کجای قانون نوشته شده که شهرداری به مسئله حجاب ورود کند؟
یک عضو سابق شورای شهر تهران عنوان کرد: شهرداری براساس ماده 55 قانون شهرداری ها مکلف به انجام وظایف خاصی برای شهر است که مسوولیت ضابط امنیتی و قضایی در آن نیست/ به نظر می‌رسد قانون به حاشیه رانده شده و شهرداری تعریف جدیدی از قانون برای خود نوشته است و مسوولیت همه نهادهای انتظامی و قانون‌گذاری را برعهده گرفته است.

به گزارش عصرشهروند، زهرا نژاد بهرام، عضو شورای شهر پیشین تهران در یادداشتی که در شماره امروز روزنامه آرمان امروز داشته، نوشته است:

شهرداری براساس ماده ۵۵ قانون شهرداری ها مکلف به انجام وظایف خاصی برای شهر است که مسوولیت ضابط امنیتی و قضایی در آن نیست.

به نظر می‌رسد قانون به حاشیه رانده شده و شهرداری تعریف جدیدی از قانون برای خود نوشته است و مسوولیت همه نهادهای انتظامی و قانون‌گذاری را برعهده گرفته است!

اقدام اخیر شهرداری در ممانعت از ورود شهروندان که نوع پوشش متفاوتی دارند یقینا در حوزه صلاحیت این نهاد نیست ، و بکارگیری نیروی انتظامی و حفاظت مترو برای این اقدام مطمئنا در حوزه اختیارات آن نیست!

براساس مصاحبه شهردار تهران :” مواجهه یگان حفاظت شهرداری با بی‌حجابان‌ در قدم نخست اطلاع رسانی سپس تذکر و سپس ممانعت از ورود به ایستگاه‌های مترو است.”

با توجه به این نقش جدید خود ساخته برای شهرداری ظاهر ماده ۵۵ قانون شهرداری ها به حاشیه کشانده شده  و وظایف تعریف شده ، کمتر مورد توجه است .

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=296208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .