9

دولت برای چند میلیون خودرو و موتور سیکلت آلاینده تدبیری بیاندیشد / استانداردهای محدوده طرح ترافیک تغییر یابد

  • کد خبر : 289070
  • 10 بهمن 1400 - 16:01
دولت برای چند میلیون خودرو و موتور سیکلت آلاینده تدبیری بیاندیشد / استانداردهای محدوده طرح ترافیک تغییر یابد
مهدی پیرهادی با بیان اینکه می توان محدودیت ها و استانداردهای محدوده طرح ترافیک را تغییر داد، گفت: امکان این تغییر در شورای عالی ترافیک و یا سازمان محیط‌زیست وجود دارد و شهرداری تهران باید تلاش کند برای حضور خودروهای آلاینده در محدوده مرکزی طرح ترافیک محدودیت‌های بیشتری را ایجاد کند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه « تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک ، کاهش تقاضای  سفر و کنترل آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ ، پیشنهاداتی ارایه کرد.

وی افزود: مبلغ طرح روزانه ترافیک با جریمه ورود بدون مجوز به این محدوده تفاوت زیادی ندارد و این موضوع احتمال تخلف را افزایش می دهد.

وی افزود: باید از طریق پلیس و مواد قانونی پیگیری شود تا مبلغ جریمه از میزان مبلغ دریافت مجوز روزانه طرح بیشتر باشد تا جریمه ها بازدارندگی داشته باشند و طرح شورای شهر نیز به خوبی اجرا گردد.

پیرهادی در ادامه پیشنهادات خود با بیان اینکه طرح خروج خودروهای فرسوده در دستور کار دولت قرار ندارد و در چند سال آینده دچار فاجعه در این حوزه خواهیم بود، اظهار داشت: چند میلیون موتورسیکلت  و خودرو  سبک و سنگین و اتوبوس فرسوده در سطح شهر تهران تردد می‌کنند که در سال‌های آینده مشکلات جدیدی را ایجاد خواهند کرد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد در بحث طرح ترافیک و معاینه فنی، شهرداری تهران اقدامی انجام دهد تا میزان آلایندگی خودروهای فرسوده مشخص شود.

وی با بیان اینکه می توان محدودیت ها و استانداردهای محدوده طرح ترافیک را تغییر داد،  گفت: امکان این تغییر در شورای عالی ترافیک و یا سازمان محیط‌زیست وجود دارد و شهرداری تهران باید تلاش کند برای حضور خودروهای آلاینده در محدوده مرکزی طرح ترافیک محدودیت‌های بیشتری را ایجاد کند.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=289070

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .