10
ناصر امانی ،عضو شورای شهر تهران :

دولت حتی یک ریال به شهرداری کمک نکرده است!

  • کد خبر : 297329
  • 11 تیر 1402 - 19:11
دولت حتی یک ریال به شهرداری کمک نکرده است!
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه ۲۹ درصد درآمدها پایدار و ۷۱ درصد ناپایدار است، یادآور شد: تمام مواردی که به دولت مربوط می شود صفر است و یعنی دولت حتی یک ریال به شهرداری کمک نکرده و می توان به عوارض نوسازی، ماده ۲۲، جرائم رانندگی، یارانه بلیت و دیگر موارد اشاره کرد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، ناصر امانی  عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید برای ۱۹ هزار میلیارد تومان متمم بودجه به شورا ارائه شود، گفت: درآمد شهرداری از دو کد ویژه شامل عوارض ساخت و ساز به میزان دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و عوارض بر پروانه ساختمانی مازاد بر پایه تراکم مسکونی به میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان با افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به مبلغ مصوب است.

وی با بیان اینکه میزان درآمد وصولی عوارض پارکینگ نیز دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: در اسفندماه گفته شد شهرداری تهران ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته و با توجه به تخفیف عوارض شهرسازی، این موضوع عامل اصلی افزایش درآمد شهرداری بود. ما شهرداری را موظف کرده بودیم که ماهانه گزارش استفاده از این تخفیفات را ارائه دهد اما گزارشی ارائه نشده است.

امانی افزود: از آذر تا دی ماه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ساخت و ساز در شمال شهر تخفیف داده ایم و اگر دیگر ماه ها را نیز در نظر بگیریم هشت هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان یارانه به سازندگان عمده دادیم تا ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنیم؛ یعنی یک سوم از دارایی ها را داده ایم تا دو سوم دارایی را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۹ درصد درآمدها پایدار و ۷۱ درصد ناپایدار است، یادآور شد: تمام مواردی که به دولت مربوط می شود صفر است و یعنی دولت حتی یک ریال به شهرداری کمک نکرده و می توان به عوارض نوسازی، ماده ۲۲، جرائم رانندگی، یارانه بلیت و دیگر موارد اشاره کرد. درآمدهای درون شهرداری نیز در برخی ردیف ها صفر است و این ترکیب درآمدی که متکی به حوزه شهرسازی با حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان و ارزش افزوده است نشان می دهد که در غیر این صورت شهرداری با مشکل روبه رو می شود.   منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297329

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .