16

همه چیز درباره دکتر کاظم جلالی : نماینده و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس

  • کد خبر : 51445
  • 03 اردیبهشت 1398 - 10:01
همه چیز درباره دکتر کاظم جلالی : نماینده و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس

دکتر کاظم جلالی ٬ متولد مرداد ماه سال ۴۶ در روستای شاهکوه استان سمنان٬ دانش آموخته دکتری علوم سیاسی دانشگاه امام صادق٬ مدرس دانشگاه های تهران٬ متاهل و دارای ۲ دختر است و سابقه ۵ دوره متوالی نمایندگی مردم سمنان و تهران در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد. او عضو کمیسیون امنیت ملی […]

دکتر کاظم جلالی ٬ متولد مرداد ماه سال ۴۶ در روستای شاهکوه استان سمنان٬ دانش آموخته دکتری علوم سیاسی دانشگاه امام صادق٬ مدرس دانشگاه های تهران٬ متاهل و دارای ۲ دختر است و سابقه ۵ دوره متوالی نمایندگی مردم سمنان و تهران در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد. او عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رییس مرکز پژوهش‌های خانه ملت است. او را از نمایندگان تاثیرگذار در جریان تصویب ۲۰ دقیقه‌ای لایحه برجام در مجلس نهم می‌دانند. نطق‌های جنجالی وی درباره روحانی٬ احمدی نژاد و کواکبیان و کوچک زاده٬ بازتاب‌های زیادی پیدا کرده است.

گزارش امروز عصر شهروند٬ نگاهی دارد به بیوگرافی٬ سوابق سیاسی و فعالیت‌های دکتر کاظم جلالی در ۳ دهه  اخیر. از ایشان به عنوان کاندید آینده اصلاح طلبان از حوزه انتخابیه تهران یا سمنان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسفند ۹۸ برگزار می شود٬ نام می برند. وی توییتر و اینستاگرام فعالی ندارد و امیدواریم سایبر دیپلماسی را مثل دکتر محمود صادقی٬ جدی تر بگیرد.

اگر شما همشهری گرامی نیز درباره این نماینده مجلس و دیدگاه های او٬ تحلیلی دارید٬ محترمانه و با رعایت حریم خصوصی از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: با ۳۰ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی آشنا شوید

همه چیز درباره دکتر کاظم جلالی

بیوگرافی دکتر کاظم جلالی

دکتر کاظم جلالی ٬ از دوره ششم مجلس شورای اسلامی٬ تا دوره دهم٬ نماینده مردم شاهرود و تهران در خانه ملت بوده و از سال ۱۳۹۵ نیز ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس را بر عهده دارد. او عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و هم چنین عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی و از اعضای شورای اجرایی این تشکل است. وی یکی از اعضای گروه روابط پارلمانی ایران با اتحادیه اروپا نیز محسوب می شود. وی از معدود نمایندگان مجلس است که توانسته ۴ بار پیاپی به بهارستان برود.

دکتر کاظم جلالی را باید یکی از چهره های شناخته شده برای اصولگرایان و اصلاح طلبان مجلس دانست. وی در انتخابات دهم٬ با قرارگیری در فهرست ائتلاف امید اصلاح طلبان٬ با کسب بیش از ۱ میلیون رای٬ پس از الیاس حضرتی٬ به عنوان نفر ششم حوزه انتخابیه تهران٬ پردیس٬ ری٬ شمیرانات و اسلامشهر٬ برای پنجمین بار متوالی به خانه ملت راه یافت. پسر مرداد ماهی متولد سال چهل و شش در روستای زیبا شاهکوه٬ در خانواده ای با کسوت کشاورزی٬ متولد شد و از دبستان تا دبیرستان در این شهر٬ تحصیل کرد. شهری که سبب شد بعدا٬‌ نماینده آن جا در خانه ملت شود.

حتما بخوانید: تاریخ و زمان انتخابات مجلس یازدهم در سال ۹۸ و راهنمای تبلیغات نامزد ها

بیوگرافی دکتر کاظم جلالی

(تنش کوچک زاده با کاظم جلالی در صحن علنی)

او که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی٬ بیست و یک سال سن داشت٬ از نوجوانی در فعالیت های شعار نویسی علیه رژیم شاه فعالیت داشت. او در سال شصت و دو به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در عملیات گوناگونی حضور داشت. پس از بازگشت از جبهه در سال شصت و پنج٬ وارد دانشگاه امام صادق شد که به دانشگاه کادر ساز و خواص شهرت دارد. او یکی از موسسان بسیج دانشجویی در دانشگاه امام صادق بود و چند بار٬ عنوان بسیج دانشجوی نمونه کشور را کسب کرد. او مقطع کارشناسی ارشد و دکتری علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق گرفت.

وی با حکم آیت الله مهدوی کنی٬ عضو کمیته انضباطی دانشگاه شد. کاظم جلالی در سال هفتاد و دو٬ در آزمون پذیرش دانشگاه وزارت خارجه شرکت کرد و به دلایلی٬ تصمیم بر  آن شد تا وی در دانشگاه امام صادق٬ دوره دکتری خود را به اتمام برساند.

آشتی کنان جلالی و کوچک زاده با حضور قاضی پور نماینده ارومیه

(آشتی کنان کاظم جلالی و کوچک زاده با حضور قاضی پور نماینده ارومیه)

کاظم جلالی از اواسطه دهه شصت تا اواسط دهه هفتاد٬ در دبیرستان های مطرح تهران هم چون رازی و شهید مطهری٬ به تدریس مشغول شد و از اوایل دهه هفتاد نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران٬ علوم سیاسی را تدریس کرد. ایشان سابقه تدریس در دانشگاه عالی دفاع ملی٬ پیام نور٬ صدا و سیما و مرکز آموزش مدیریت دولتی دارد. برنامه اندیشه که در اواخر دهه هقتاد خورشیدی در شبکه ۴ پخش می شد٬ با مجری گری وی روی آنتن رفت. هم چنین برنامه جهان سیاست در شبکه ۲ سیما.

کاظم جلالی در دانشگاه آزاد علوم سیاسی را تدریس کرد

ایشان از زمان روی کار آمدن سید محمد خاتمی تا تراژدی کوی دانشجو در سال ۷۸ ٬ مسئولیت دفتر سیاسی مرکز پژوهش‌های مجلس را بر عهده گرفت. او از شهریور هفتاد و شش٬ عضو دفتر بازرسی مقام معظم رهبری شد و تا ۳ سال بعد این همکاری ادامه یافت. او در سال هفتاد و هشت٬‌ نماینده مردم شاهرود در مجلس شد که سابقه حضورش در خانه ملت تا به امروز (سال ۹۸) ادامه یافت است.

ریاست مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از دوره نهم به ایشان واگذار شد. طبق اطلاعاتی که در پرتال مرکز پژوهش ها منتشر شده است٬ وی مسلط به زبان های عربی و انگلیسی و فرانسه بوده و کارشناس سیاسی وزارت امور خارجه به شمار می رود.

حتما بخوانید : الیاس حضرتی و همه چیز درباره زندگی ، فرزندان و توییت های جنجالی او

حامیان سینمایی دکتر کاظم جلالی

(حامیان سینمایی دکتر کاظم جلالی )

دعوای دکتر کاظم جلالی با دکتر کواکبیان

یکی از نطق های جنجالی دکتر کاظم جلالی که بعضی آن را به دعوای سمنانی ها و شاهردوی ها اطلاق کردند٬ در انتقاد به اظهارات دکتر کواکبیان٬ نماینده سمنان در مجلس بود. دکتر کاظم جلالی معتقد بود که دبیرکل حزب مردمسالاٰری٬ به فرماندهی شاهرودی استان سمنان٬‌ توهین کرده است.

 نظر کاظم جلالی درباره تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام

یکی از موضوعاتی که ایشان مطرح کرده اند٬ داستان تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام بود .او در گفت و گو با تسنیم هم گفته بود که گره زدن مشکلات کشور به برجام٬ اشتباه بود. ویدیو بالا٬  توضیحات ایشان را بیان می کند که در برنامه دستخط مطرح شد. او در این برنامه تصدیق می کند که نقش پر رنگی در تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام در مجلس شورای اسلامی در دوره نهم داشت.

 نظر کاظم جلالی درباره تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام

رساله دکتری کاظم جلالی

در سال ۱۳۸۰ از رساله دکتری علوم سیاسی  خود در دانشگاه امام صادق دفاع کرد. در سال های تحصیل دوره دکتری٬ وی نایب رییس کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس شورای اسلامی بود.

همسر و فرزندان کاظم جلالی

دکتر کاظم جلالی در مرداد ماه سال نود و هفت به کمپین فرزندت کجاست پیوست. او ۲ فرزند دارد که یکی دانشجو داروسازی و دیگری فاطمه نام دارد که در مقطع پیش دانشگاهی مشغول به تحصیل است. همسر او نیز خانه دار است و پست سیاسی یا اجتماعی ندارد. او ۴ سال پیش پدر همسر خود را از  دست داد.

همسر ایشان٬ بر اساس آن چه در برنامه دستخط مطرح کرد٬ ترک شبستر است و سال هفتاد و پنج با ایشان ازدواج کرد.  مهر او و همسرش٬ ۱۰۰ سکه بهار آزادی بود و خطبه عقد را نیز حضرت آیت الله مهدوی کنی جاری کرد. آیت الله علم  الهدی٬ وکیل ایشان در مراسم عقد بود که معاونت آموزشی دانشگاه امام صادق را بر عهده داشت.

کاظم جلالی در بیمارستان

(عکس  کاظم جلالی در بیمارستان به دلیل حمله قلبی)

حتما بخوانید : جزییات جالب از کمپین فرزندت کجاست؟

روایت کاظم جلالی از دکتر پیرموذن

یکی از همکاران وی در مجلس ششم٬ دکتر پیر موذن بود که به خارج رفت و کراواتی شد. ایشان درباره  این فرد در برنامه دستخط گفته بود که او٬ در خانواده ای با ۱۱ شهید بزرگ شد اما در نهایت٬ از کشور گریخت و از سلطنت طلب ها حمایت کرد.

نامه دکتر کاظم جلالی به رهبر انقلاب

۲ تیر ۹۷ بود که کاظم جلالی با ارسال نامه ای به حضرت آیت الله خامنه ای٬ رهبر معظم انقلاب اسلامی٬ از ابراز لطف معظم له به مرکز پژوهش های مجلس٬ قدردانی کردند. او بیانات روح بخش رهبری در خصوص این مرکز را٬ دمیدن روحی تازه به کالبد این تشکیلات دانست. رهبر انقلاب در خرداد ماه ۹۷ از کار های کارشناسی در این مرکز٬ ابراز رضایت کرده بودند.

سردار رویانیان در مراسم ختم پدر کاظم جلالی

(سردار رویانیان در مراسم ختم پدر کاظم جلالی )

حتما بخوانید: محرمانه های سردار رویانیان: از پرسپولیس تا ستاد سوخت

دیدگاه‌های دکتر جلالی

  • رسالت حسن روحانی آن است که از پوپولیسیتی شدن جامعه جلوگیری کند. این دولت ۲ رسالت دارد که یکی اداره کشور و دیگری جلوگیری از تمایل جامعه به پوپولیستی شدن است.
  • علی لاریجانی٬ اهل تعریف از خود نیست و پوپولیست شدن٬ جزء ذات آقای لاریجانی نیست. چرا اکه  احمدی نژاد نیست که پوپولیست باشد.
  • نظام اداری ایران بایستی توانمندی و چابکی بسیار داشته باشد.
  • مجلس و دولت باید چارچوبی درست کند که مردم بتوانند اعتراضات خود را در فضایی آرام و قانونی مطرح کنند.
  • روس ها در سطح پارلمانی هم حامی برجام هستند.
  • او در دیدار با رییس آکادمی دیپلماسی فرانسه گفت که هر گونه خروج از برجام٬ عکس العمل متناسب ایران را در پی خواهد داشت.
  • هشدار کاظم جلالی نسبت به وقوع یک فاجعه در خیابان سپهبد قرنی تهران.
  • مشکلات صندوق بازنشستگی از اولویت های کاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی است.
  • اقدامات دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری ایالات متحده٬ کاسب کارانه و قلدرمابانه است.
  • دولت بایستی با استفاده از ظرفیت اصناف٬ سیاست های خود را برای مردم تبیین کند.
  • در نامه ای با محمد باقر قالیباف در ۱۹ اردیبهشت ۹۶ اعلام کرد که ۲ برابر شدن یارانه ها٬ بنزین ۳ هزار  تومانی را در پی خواهد داشت.
  • اگر روند و فضای سال هشتاد و هشت تا به امروز ادامه داشت٬ مشخص نبود که به کدام سمت و گرایش می رفتیم و چه اتفاقی برای ما می افتاد.
  • سخنان رهبر انقلاب٬ همیشه منشور مقاومت ملی بوده و هست.
  • اسراییلی ها از خواب غفلت دنیای اسلامی درباره فلسطین٬ نهایت سوء استفاده را می برند.
  • توسعه صنعت موشکی ایران٬ حق مسلم جمهوری اسلامی با کم ترین بودجه دفاعی است.
  • پارلمان کشورهای اسلامی باید از ظرفیت خود برای هم گرایی مسلمان استفاده کنند.
  • حاشیه نشینی در ایران٬ هشداری برای مسئولان است.
  • اعطای دو هزار و پانصد گرین کارت به فرزندان مقامات مسئول٬ صحت ندارد. (وزیر اطلاعات نیز در مجلس٬ این ادعای ترامپ را تکذیب و رد کرد)

توییتر دکتر کاظم جلالی

کاظم جلالی ٬ با وجود آن که دانش آموخته علوم سیاسی بود و در یکی از مراکز تحقیقاتی عالی قوا مشغول به فعالیت است٬ اما در  شبکه های اجتماعی٬ حضور فعالی ندارد که امیدواریم در راستای توسه سایبر دیپلماسی قوه مقننه و تعامل بهتر و بیشتر با موکلان و مردم٬ حضور فعالانه تری در شبکه های اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهد. وی فوریه ۲۰۱۵ میلادی به توییتر آمد اما مدت زیادی است  که فعالیت خاصی ندارد. صفحه توییتر دکتر کاظم جلالی را در این نشانی دنبال کنید.

توییتر دکتر کاظم جلالی

البته صفحه توییتر فارسی زبان دکتر کاطم جلالی نیز در این نشانی قرار دارد که این صفحه نیز متاسفانه مثل صفحه انگلیسی زبان٬ فعال نیست و تا مارچ ۲۰۱۹ میلادی٬ تنها ۵۵ توییت در آن منتشر شده بود. این صفحه را در این نشانی مشاهده کنید.

ارتباط با دکتر کاظم جلالی

  • سایت اختصاصی: COM
  • پست الکترونیک دکتر کاظم جلالی : MRC@MAJLES.IR
  • تلفن تماس دکتر کاظم جلالی : ۲۲۸۰۱۲۷۵
  • فکس دفتر: ۲۲۸۱۹۹۵۱
  • پیامک: ۳۰۰۰۸۸۰۰۹۹
  • دفتر دکتر کاظم جلالی : تهران٬ خیابان پاسداران٬ روبروی پارک نیاوران٬ شماره ۸۰۲
  • صندوق پستی: ۵۸۷۵-۵۸۵۵
  • اینستاگرام دکتر کاظم جلالی : ندارد
  • صفحه در سایت مرکز پژوهشها: به این نشانی مراجعه کنید.

همراهان گرامی

اگر شما هم قصد دیدار و ارتباط با این نماینده شریف مردم تهران در خانه ملت دارید٬ میبایست  از طریق کانال هایی که در این گفتار ارائه شده است٬ درخواست را ارسال کنید. اگر دانشجوی رشته حقوق و علوم سیاسی هستید و می‌خواهید با ایشان٬ رایزنی علمی کنید٬ از طریق پست الکترونیک وی٬ درخواست های خود را ارسال کنید. توجه داشته باشید که عصر شهروند٬ تنها دیدگاه‌های شهروندان را درباره نمایندگان مجلس و شورای شهر٬ به اشتراک می  گذارد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=51445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .