3

رئیس بیمارستان گاندی قطعاً از ناایمن بودن ساختمان مطلع بوده

  • کد خبر : 299636
  • 11 بهمن 1402 - 9:22
رئیس بیمارستان گاندی قطعاً از ناایمن بودن ساختمان مطلع بوده
مهدی بابایی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی پنج اخطار و شهرداری منطقه 6 نیز دو اخطار به بیمارستان گاندی ابلاغ کرده بودند؛ گفت: رئیس بیمارستان قطعاً از ناایمن بودن ساختمان مطلع بوده است.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ،  مهدی بابایی در واکنش به اظهار بی‌اطلاعی رئیس بیمارستان گاندی از اخطارهای صادر شده با بیان اینکه منطقه ۶ باید در اسرع وقت علیه بیمارستان گاندی تشکیل پرونده دهد؛ اظهار کرد: اخطارها به رئیس بیمارستان ابلاغ شده بود و در این شک و تردیدی نیست. سازمان آتش نشانی پنج اخطار و شهرداری منطقه نیز ۲ اخطار به بیمارستان داده بود.
وی با تأکید بر اینکه رئیس بیمارستان مطلع بوده که ساختمان ناایمن است، یادآور شد: نه سیستم اعلام حریق، نه سیستم اطفاء فعال هیچ یک فعال نبوده است. کپسول هم به اندازه کافی در بیمارستان وجود نداشته است. تمام این موارد نشان دهنده اهمال‌کاری است.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورا منطقه ۶ باید در مراجع قضایی از بیمارستان شکایت کند؛ تصریح کرد: فرآیند رسیدگی به شکایت در مرحله اول اطلاع‌رسانی، سپس قطع انشعاب آب، برق و گاز و درنهایت پلمپ است.
بابایی در پاسخ به این پرسش که با توجه به سهم ۲۴ درصدی نمای کامپوزیت از ساختمان های پرخطر پایتخت، آیا برنامه‌ای عاجل برای برخورد با مالکان ساختمان‌ها و تغییر نما وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: تمام ساختمان‌هایی که نمای کامپوزیت داشتند، اخطار دریافت کرده اند، اما مسئله مهم در این حوزه تشکیل پرونده قضایی است.
عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مناطق ۲۲ گانه باید علیه ساختمان‌های ناایمن پرونده تشکیل دهند، یادآور شد: برای مثال می‌توان به صورت موضوعی و با قید اولویت با محوریت استفاده از نمای کامپوزیت، علیه ساختمان‌های ناایمن پرونده قضایی تشکیل داد؛ چراکه تا روزی که تشکیل پرونده صورت نگیرد امیدی به اتفاق خاصی نیست.
وی اضافه کرد: ساختمان‌های دارای نمای کامپوزیت و یا دیگر ساختمان‌هایی که دچار حادثه می‌شوند، ممکن است در بین ساختمان‌های بحرانی نباشند اما قطعاً جزء ساختمان‌های پرخطر و یا میان‌خطر به شمار می روند؛ کمااینکه کلینیک سینا اطهر که بر اثر انفجار تلفات زیادی را به همراه داشت، جزء ساختمان‌های میان خطر بود.
گفتنی است بیمارستان گاندی ساعت حدود ۱۸:۳۰ روز پنج‌شنبه پنجم بهمن ماه دچار حریق شد که نمای کامپوزیت آن منجر به افزایش حریق شد. منبع

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .