22

بالا بردن هزینه حضور در شهر برای خودروها؛ راه حل معضل ترافیک تهران / فرصتی برای تغییر طرح ترافیک نداریم

  • کد خبر : 289089
  • 11 بهمن 1400 - 11:15
بالا بردن هزینه حضور در شهر برای خودروها؛ راه حل معضل ترافیک تهران / فرصتی برای تغییر طرح ترافیک نداریم
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر ما هزینه حضور خودرو را در سطح شهر مخصوصا در نقاط مرکزی بالا ببریم، در این صورت مردم کمتر از خودرو شخصی استفاده می‌کنند و این درواقع یکی از گلوگاه‌هایی است که می‌شود با مهار کردنش ترافیک و آلودگی هوا را هم کنترل کرد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ،  سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص نگاه مدیریت شهری تهران برای تحول در اجرای طرح ترافیک گفت: در حال حاضر اتفاق خاصی برای تغییر در طرح ترافیک رخ نداده است. درواقع این طرح با همان شکل گذشته همچنان اجرا می‌شود. البته ممکن است در زمینه هزینه‌ها اتفاقاتی بیفتد و قیمت‌ها بالا و پایین بشود که این مورد هم با آن مقررات خاصی که در این زمینه وجود دارد اتفاق خواهد افتاد.

وی بیان کرد: اما اینکه مثلا در محدوده‌های اجرای طرح ترافیک یا موارد دیگر تغییری انجام بشود فعلا اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است. کاری که ما در مدیریت شهری تهران در قبال طرح ترافیک در دست انجام داریم این است که با اعمال کردن یک سری هزینه‌های بالاتر فعلا وضعیت موجود را تمدید کنیم. اقدام ما به همین موضوع محدود می‌شود.

فرصتی برای تغییر طرح ترافیک نداریم

آقامیری در پاسخ به این سوال که آیا مدیریت شهری برای تغییر در شرایط اجرای طرح ترافیک به دنبال ارائه پیشنهاد تازه‌تری نیست گفت: این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و همکاران ما در حال بررسی این موضوع هستند. اما در حال حاضر فرصتی برای این کار نداریم و این موضوع باید به سال آینده موکول شود.

وی ادامه داد: چون سیستم مدیریتی جدید به تازگی روی کار آمده و تا بخواهد کار را دست بگیرد و بر امور مربوط به اداره شهر مسلط بشود و بر مساله بودجه فائق بیاید سال به پایان رسیده است. برای همین موضوع تغییر در طرح ترافیک باید به سال آینده موکول شود تا فرصتی برای بررسی ویژه درباره این موضوع فراهم شود که ان‌شاءالله مسئولان مدیریت شهری بتوانند در سطح شهر اتفاق جدیدی را رقم بزنند.

بالا بردن هزینه حضور در شهر برای خودروها؛ راه‌حل معضل ترافیک تهران

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اینکه چرا بیش از ۳ دهه است که محدوده اجرای طرح ترافیک مورد بازنگری قرار نگرفته گفت: نه اینطور نیست. هر چند وقت یک بار به محدوده طرح ترافیک اضافه می‌شود. این محدوده از مرکز شهر شروع شده و هر چند سال یک بار به تدریج به این حلقه رینگ طرح ترافیک اضافه شده است.

آقامیری تاکید کرد: اگر ما هزینه حضور خودرو در سطح شهر مخصوصا در نقاط مرکزی را بالا ببریم در این صورت مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده می‌کنند. این درواقع یکی از گلوگاه‌هایی است که می‌شود با مهار کردنش ترافیک و آلودگی هوا را هم کنترل کرد.

وی افزود: ما باید گلوگاه‌ها را پیدا کنیم. اما به نظر من یکی از گلوگاه‌های اصلی همین مساله پارک حاشیه‌ای است. تا به حال آن موارد دیگری که به عنوان گلوگاه مورد شناسایی قرار داده ایم و فکر می‌کردیم با مهار آن‌ها می‌توانیم ترافیک را کنترل کنیم موثر واقع نشده است.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=289089

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .