14

رای شورای شهر تهران به باغ بودن ملک ۴ هزار متری خیابان آفریقا

  • کد خبر : 273049
  • 27 آبان 1399 - 15:46
رای شورای شهر تهران به باغ بودن ملک ۴ هزار متری خیابان آفریقا
عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی ملک ۴ هزار متری واقع در منطقه ۳ تهران، گفت: شورای چهارم به این پلاک ثبتی رای باغ داده است و اگر شورای پنجم به آن رای غیرباغ دهد رای شورای چهارم را نقض کرده است.

به گزارش اخبار شورای شهر ، بهاره آروین در دویست و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار شد، درخصوص ملک ۴ هزار متری خیابان آفریقا واقع در منطقه ۳ تهران گفت: من واقعا از رای کمیسیون شهرسازی و معماری شورا مبنی بر غیر باغ بودن این ملک تعجب می‌کنم. این ملک که در وسط خیابان آفریقا واقع شده سال ۹۵ از شورا رای باغ گرفته است. این پلاک ثبتی سه بار رای باغ گرفته است، چه از کمیسیون ماده ۷ و چه از شورا. این ملک حتی سال ۵۴ رای باغ داشته است. اکنون به چه چیزی استناد می‌کنیم که می‌خواهیم به آن رای غیرباغ دهیم؟

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: نمی‌شود بگوییم وضع فعلی ملک باید ملاک و معیار قرار گیرد؛ چراکه اگر اینگونه باشد همه درختان باغ‌هایشان را قطع می‌کنند و آنگاه همه باغ‌ها تبدیل به غیرباغ می‌شوند.

وی افزود: اگر شورای شهر به این ملک رای غیرباغ دهد رای شورای چهارم را نقض کرده است. شورای چهارم در جلسات غیرعلنی به این ملک رای باغ داده است.

آروین با بیان اینکه ما درخصوص باغات دو نوع نظر کارشناسی داریم، گفت: یک نظر کارشناسی مربوط به کمیسیون ماده ۷ بوده و دیگری نظر کمیسیون شهرسازی شوراست. وقتی رای این دو کمیسیون هم‌سو هستند مشکلی وجود ندارد. اما اکنون رای جدید کمیسیون ماده ۷ را درخصوص ملک یادشده نداریم. به هر حال این ملک ۲۰۰ متر نیست که اهمیت زیادی به آن ندهیم. این ملک ۴ هزار متر است؛ آن هم در وسط خیابان آفریقا.
وی تصریح کرد: اگر اکنون به این ملک رای غیرباغ دهیم، این تبدیل به یک رویه می‌شود تا همه بعد از هر دوره شورا به دیوان عدالت بروند و رای متفاوت بگیرند. شکستن رای شورای قبلی استدلال محکمی‌می‌خواهد. ما به چه استنادی می‌توانیم رای شورای چهارم را نقض کنیم؟
درنهایت نظر کمیسیون شهرسازی و معماری مبنی بر غیرباغ بودن ملک یادشده با ۱۰ مخالف به تصویب نرسید. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=273049

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جان مادر تون اعضای شورای محترم حق وناحق نکنی اگر کسی باغ دانلود کرد باید اعدامش کنید واگر جایی در بافت مسکونی وفا قد درخت میباشد مردم را اذیت نکنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .